Dinamikus igavonók – kombik 200 LE felett, 2 millióért

Piaci körkép: izomkombi 2 millió forintért

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A pakolás és menés kényszere gyakran esik egybe, a sok cuccolás önmagában is fárasztó, s még csak az út kezdetét jelenti. Jó, ha van erő.


Van az úgy, hogy menni kell. Van úgy is, hogy pakolni kell. És e kettő sokszor egybeesik, pakolni is kell, menni is kell. És sokan vannak, akiknek ezeket gyakran kell megtenniük, ráadásul az sem mindegy, mennyi idő alatt érnek céljukhoz. Ez az ő piaci körképük.
Emlékeznek még az Octavia RS kombi használttesztre? Az ott egyidejűleg szívvel-ésszel meghozott választás volt, a munkához szükséges praktikus kombiságot egészséges, hajtástól nem befulladó, hanem azt éppen hogy lelkesen fogadó kétliteres turbóval édesítette a vevő, így nem csak céljának megfelelő, hanem sok örömöt adó autót sikerült választania. Mostani piaci körképünk kiindulópontja is hasonló, azzal a különbséggel, hogy akkori emberünkkel ellentétben nem 3,5, hanem csak 2 millió forintot szánunk a vásárlásra. Átlagéletkor, azaz 12 év fölé nem megyünk, vagyis 2000 utáni, legalább 147 kW (200 LE) teljesítményű, klímás, magasra táruló hátsó ajtóval ellátott kombit keresünk érvényes magyar okmányokkal.

A találati lista több mint ígéretes, színes, mint a karneváli forgatag. Található rajta amerikai, francia, japán, német és svéd autó, 4-5-6-8 henger, soros, boxer és V elrendezésben, kompresszorral, turbóval és sima szívóként, sőt a furfangos hirdetőknek hála, pár terepjáró is beszivárgott a sokaságba: ebből a körből biztosan mindenki talál valami kedvére való ínyencséget. Rossz választás nincs, illetve valamilyen szempontból mindegyik vonzó, csak attól függ, kinél mitől ered el a könnyek csatornája.
Az a lényeg, hogy minél több cuccot nyeljen el? Vagy, hogy több száz kilométer után is stramm derékkal szálljunk ki kávézni? Vagy vízben, sárban, hóban se kelljen soha zavarba jönnünk? Esetleg hegyi szerpentinen szeretnénk fülig érő szájjal üvölteni, hogy banzáj!, miközben kettőt visszagangolunk kanyar előtt? Aztán egy kis presztízs nem kéne-e? Ahány ház, annyi szokás, ahány vezető, annyi igény, úgyhogy tényleg csak az lehet döntő, milyen korban, érettségi fokon, céllal és háttérrel szeretnénk a két milla popsijára paskolni.
200 lóerőnél erősebb, 2 millió forintnál olcsóbb és 12 évnél nem idősebb kombik
Modell Évjárat Teljesítmény (LE) Futott km Vételár
Audi A6 Avant 2.7 V6 T quattro 2000/10 250 n.a. 1 290 000
Audi A6 Avant 2.7 V6 T
quattro Tiptronic
2001 250 230 000 1 590 000
Audi A6 Avant 2.7 V6 T
quattro Tiptronic (7 ülés)
2003/7 250 n.a. 1 999 000
Audi A6 Avant 2.7 V6 T
quattro Tiptronic
2001/1 250 235 000 1 499 000
BMW 530i Touring Automata 2000/7 231 377 000 1 490 000
Chrysler PT Cruiser 2.4
Turbo Limited (benzin+LPG)
2004/1 223 n.a. 1 950 000
Citroën C5 Break
3.0 V6 Automata
2002/1 207 216 000 690 000
Ford Mondeo Turnier
ST220
2002/9 226 192 000 1 880 000
Range Rover 4.6 HSE 2001/7 226 175 968 1 495 000
Mercedes-Benz C32 AMG T 2002/2 354 195 000 2 000 000
Mercedes ML 320 2003/5 218 164 300 1 890 000
Mercedes ML 55 AMG 2000 347 226 000 1 990 000
Mercedes ML 55 AMG 2002/2 347 n.a. 1 999 000
Opel Astra G OPC Caravan 2003/7 200 185 000 1 690 000
Renault Laguna kombi
3.0 V6 Automata
2001/11 207 196 000 829 000
Renault Laguna kombi
3.0 V6 Automata
2002/7 207 107 500 999 000
Renault Laguna kombi
3.0 V6 Automata
2006/9 207 142 000 1 790 000
Saab 9-5 2.3 Aero Turbo 2001/1 230 198 500 1 200 000
Saab 9-5 2.3 Aero Turbo 2004/7 250 201 500 1 690 000
Saab 9-5 2.3 Aero
Turbo (benzin+LPG)
2004/3 250 165 000 1 400 000
Seat Cordoba Vario 1.9 PD TDI 2000/5 201 172 000 999 000
Subaru Forester S Turbo 2000/11 205 211 314 1 789 000
Subaru Impreza WRX
Sportkombi
2002/1 218 180 000 1 900 000
Subaru Impreza WRX
Sportkombi
2002/7 218 130 000 1 790 000
Volvo V40 2.0 T4 2001 240 163 000 1 749 000
Volvo V70 2.4 T AWD
Automata
2001/5 200 160 000 1 380 000
Volvo V70 2.5 T AWD 2003/6 209 308 000 1 560 000
Volvo V70 2.3 T5
Geartronic
2000/12 249 197 000 1 700 000
Volvo XC70 2.5 T 2004/8 209 n.a. 1 999 000
Volvo XC70 2002/1 209 189 554 1 799 000
Volvo XC70 2.4
Automata
2002 200 232 000 1 799 000
Volvo XC70 2.5 T 2001/10 209 189 800 1 999 000
Volvo XC70 2.4 2000/11 200 190 000 1 799 000
Volvo XC70 2.4
Automata
2000/11 200 174 000 1 960 000
Volvo XC70 2.5T
Automata
2001/10 209 189 695 1 998 000
Volvo XC70 2.5T 2004/8 209 n.a. 1 999 000
Volvo XC70 Ocean Race
(benzin+LPG)
2002/11 200 176 000 1 990 000
Hirdetés
Ha Ön teljesen praktikus célokkal szeretne a feltételeknek megfelelő autót választani, akkor a két francia lehetőség, a Citroën C5 Break és a Renault Laguna kombi is megfelel a feltűnés nélkül 200 feletti lóerőt, méretes csomagtartót, valamint komfortos belső teret taglaló kritériumoknak.

Kopásállósági szempontból a C5 nem örvend a legjobb hírnek, de ha véletlenül épp egy megkímélt példányról van szó - a 10 év és 216 000 km nem ezt valószínűsíti - komfortjával és főképp 563 literes puttonyával jó is lehet. A Laguna hátuljába közel 100 literrel kevesebb fér (475 l), viszont azonos paraméterekkel rendelkező motorjához csatolt ötfokozatú automatájával biztosan jobb fogyasztás érhető el, mint a C5 négygangosával. A lista ezen józan halmazába tartozik még az ugyancsak bőséges, 540 literes hátsó űrméretet garantáló Mondeo 226 lóval és ötfokozatú kézi váltóval, bőrrel, xenonnal, vagy az alig 9 éves Astra OPC, mely hat manuálisan kapcsolható fokozattal és 2 literes, négyhengeres turbómotorjával valószínűleg olcsóbban hajtható, mint a kék oválos versenytárs.

Ha azonban Ön azok közé az emberek közé tartozik, akik értékelik a stílusos, menő kocsikat elérhető áron, akkor minden bizonnyal nem bánja, hogy a csinos formájú, de csak 410 liter körüli poggyászterű V40 T4 előző tulaja Heico chiptuninggal 240 lóerőre növelte szeme fénye teljesítményét. Az 1,9-es TDI Cordoba is utólagos teljesítmény-növeléssel juthatott fel a listára, ennek ugyan apró a csomagtere (390 l), de hosszú hatodik fokozatának köszönhetően városon kívül visszafogott fordulatszámmal takarékoskodhatunk.
Végére maradt az állomány igazán izgalmas része. Ki ne venné szívesen magára egyszer az AMG-jelvényt, a 354 lóerős C32 T a csapat legerősebb tagja, annak, aki sokat jár az autobahnon, egyértelműen ez a legjobb választás. A téli sportolóknak, gazdáknak, vadászoknak - azaz mindazoknak, akik gyakran letérnek az aszfaltozott utakról - a maradék, zömében összkerékhajtású autók közül javasoljuk a választást. Bátraknak való az Audi Allroad - amíg működik, minden öröm és boldogság, de amikor az elektromos berendezések elkezdenek rakoncátlankodni, vagy tönkremegy a turbó, netán megadja magát a légrugó, akkor bankszámla legyen a talpán, amelyik tartja a lépést a szerviz által kért összegekkel.

A Volvo XC70 tágas, de elég unalmas választás, és ha szervizköltségekre kerül a sor, itt sem számíthatunk semmi jóra. A kínálat resztlije két irányba mutat. Mindkettő a Fiastyúk csillagképet viseli hűtőrácsán. Egyikük a kombiként, sőt sportkombiként jelzett Subaru Impreza WRX - ki ne szeretne ilyet birtokba venni legalább rövid időre - másik pedig a szintén gyönyörűen bugyborgó hangú boxerrel hajtott, de kevésbé dinamikus futóművel alátámasztott Forester. Egyik sem emelkedik ki a kínálatból, ha a raktér méretét nézzük - 356 vs. 430 liter - de fickós viselkedésű, élvezetesen vezethető, megbízható autók, annyi szent.
Van azonban még egy szelete ennek a körképnek, amit a spórolós autózást, üzemanyag-költségek csökkentését előtérbe helyezők számára tudunk ajánlani. A listán szerepelt három kettős üzemanyagú, benzinnel és LPG-vel egyaránt hajtható autó. Egy PT Cruiser, egy 9-5 Aero és egy XC70. Úgyhogy azoknak is marad lehetőség, akik a sűrű fillérek megfogása után az egyedi megjelenést, a szükség esetén elérhető dinamizmust, vagy a nappaliban található bútorok komfortját keresik az elérhető árú kombik kategóriájában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?