Dízelbotrány: 7 éve indult, sokan tudtak róla a cégnél

Továbbra is kong a vészharang a Volkswagennél

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német sajtó szerint 2008 óta csalnak a Volkswagen dízelei, a cégnél sokan tudtak is róla. Nagyon komoly bírságokra számíthat a cég.

A Volkswagen beismerte, hogy szoftveres trükköt is bevetett annak érdekében, hogy autói a próbapadon teljesítsék az elvárt emissziós normákat


Igen bizarr információkat hozott felszínre a német sajtó. Miként azt az MTI írja, A Bild am Sonntag szerint a VW-nél elindított belső vizsgálat első eredményei kimutatták, hogy a dízelbotrányban érintett EA 189 típusú motor fejlesztése 2008-ban elakadt. A fejlesztőmérnökök röviddel a sorozatgyártás tervezett megindítása előtt belátták, hogy nem lehet egyszerre betartani a károsanyag-kibocsátási határértékeket, és az előírt szint alatt tartani a költségeket.

Nyilvánvaló, hogy a Volkswagen kivétel nélkül vissza kell hívja az érintett 11 millió TDI-t, a probléma megoldásának részletei azonban még nem publikusak


A kiemelt fejlesztési projekt így veszélybe került. Végül az adatokat manipuláló szoftver telepítésével oldották fel a dilemmát, és a társaság salzgitteri üzemében elkezdték a sorozatgyártást, méghozzá globális terjesztésre, és nem csak az Egyesült Államokban értékesíteni tervezett kocsikba. Arra utaló adatok egyelőre nem kerültek elő, hogy tudott a csalásról a botrány miatt lemondott vezérigazgató, Martin Winterkorn. Több meghallgatott mérnök viszont arról számolt be, hogy a konszern fejlesztési igazgatója, a Winterkorn bizalmasaként számon tartott Ulrich Hackenberg tudott az ügyről. Meglehet, hogy az amúgy a Bosch által szigorúan tesztelési célokra szálíttott szoftvert az ő utasítására telepítették, bár szerepéről ellentmondásos állításokat tettek a belső vizsgálaton meghallgatott munkatársak. Ulrich Hackenberg a lap kérését elutasítva nem kommentálta az értesülést.
Mi is ez a dízelbotrány?
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autó a manipuláció révén csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Elemzők számításai szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány legkevesebb 10 milliárd eurójába kerül majd a cégnek. Utóbbi sokak szerint óvatos becslés, hiszen csak az Egyesült Államokban akár 18 milliárd dollár a maximálisan kiszabható bírság az ott értékesített 485 ezer érintett autó kapcsán. Ehhez jönnek még az egyéb költségek, a visszahívások, az ügyfelek és a befektetők kárpótlása - nemcsak az amerikai, hanem az összes, 11 millió érintett motor kapcsán. A svájci Credit Suisse számításai szerint a teljes botrány 23-78 milliárd eurót fog felemészteni. A cég ugyanakkor a legtöbbek szerint túléli a katasztrófát, ám minden idők legnehezebb időszakával néz szembe.

Martin Winterkorn már lemondott a Volkswagen elnöki posztjáról, pedig elmondása alapján nem érzi úgy, hogy ő hibázott volna


A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung (FAS) című vasárnapi hetilap arról írt, hogy a VW felügyelőbizottsága szerint a konszernben jóval szélesebb körben ismert volt a csalás, mint ahogy a botrány elején gondolták. "Nem tartható az a tétel, hogy az egész csupán néhány bűnöző hajlamú fejlesztőmérnök műve" - fogalmaztak a lap forrásai. Hozzátették: a vállalat "rendszerszerűen megtévesztette a vásárlókat és a hatóságokat".
Hirdetés
A felügyelőbizottság sürgeti az új vezérigazgatót, Matthias Müllert, hogy mielőbb utazzon az Egyesült Államokba, és a cég nevében tanúsítson megbánást - írta a FAS, amelynek beszámolóját nem kommentálták a Volkswagennél. A Welt am Sonntag című lap pedig azt írta, hogy a felügyelőbizottság kijelölt elnöke, Dieter Pötsch pénzügyi igazgató egy belső egyeztetésen úgy vélekedett, a VW "fennmaradását fenyegető válság" alakult ki a dízelbotrány miatt. Ugyanakkor jelezte, hogy bizakodó, és ha mindenki elkötelezetten dolgozik, a vállalat túléli a krízist.

Soha nem jártak még ilyen borús, vagy épp szmogos felhők a Volkswagen felett, de a cég állítólag túl fogja élni a megpróbáltatást. Kérdés, hogy mennyire roppan bele, mennyire veszti el a vevők bizalmát


Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Tuskó az ki ilyen szavakat használ. Hogyne lenne, 3 is, de de tuti nem németek.

    Aki becstelen módon próbál világhatalomra kerülni, buknia kell. Lásd: Hitler. A VW-sztori ugyanez. Csak itt gazdasági hadviselésröl beszélünk.

    A jó és becsületes VW-szakemberek pedig túl fogják élni a bukást és munkát fognak találni becsületes autógyáraknál.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Kár hogy a tsi-ket nem szőrözik meg az USA-ban,akkor talán helyre raknák a sok vezérműlánc/feszítő problémás benzinest. Csak kicsit foglalkozni kéne a feszítőkkel(20 éve már voltak nagyon jók),meg anyagot rakni a vez láncokba,nem gatyamadzagot,és akkor mindjárt nem csörögne mind.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Kedves Fórumtársak!
    Nem vagyok szakmabeli, ezért szakmán kívüli tapasztalatokat véleményeket tudok megosztani! Sokáig a VW márkát nem is kedveltem, amíg ki nem próbáltam! Nekem eddig bevált 1.9 TDI és PD TDI -vel szerelt B5-3B és 3BG kombijaim voltak/vannak. Sajnálatos az eset, ami épp akor derül ki, amikor a legjobban fáj nekik, sajnálom, hogy ide jutottak! Ne felejtsük el. hogy jelentősen rontja az országok gazdaságát, aki szinte a márkából éltek, Szlovákia, Magyarország, Brazília, Mexikó. Az biztos, hogy ebből nehéz lesz ki kevergőzni, jelentős arculat váltás és súlyos elnézések mellett! Az biztos, hogy végre vagy örökre megtöri az árképzésüket, aki kitart mellettük jól járhat, de ez a minőség rovására mehet, mert a beszállítókon, embereken fogja meg a hiányt! Képzeljük el egy kapitalista fejében mi jár ilyenkor benne! Megtartani a márkát, a presztizst, úgy hogy árakat csökkentünk, még jobban oda figyelünk, úgy hogy ne menjünk tönkre! Beszállítókon és saját alkalmazottakon lehet behozni, mert a reklámok és a brand újjá építése sokba kerül! Ezek lavinát hoznak létre, elbocsátások, beszállítók minőségének romlása, akadozása, megtagadása, s mi lesz a következménye! Megveszik az indiak, vagy kínaiak a technológiát, még tovább csökkenhet a minőség és ezzel összedől egy világ, amiben a márka jelentős szerepet kapott! Részemről, biztosan folytatom a vásárlást, kitartok a márka mellett, de még fogok 2.0 CR PD TDI-t venni, mert hátha kijönnek új programmal és végre egy jó olaj szivattyúval, ami a típus betegséget megoldja! Várom az árcsökkenéseket, kíváncsi vagyok!

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Az a szép a botrányban, hogy ugye az EU-t alapjaiban lehet csak megrengetni. Van ez a menekült válság, most jön a VW botráby, amit becsülettel bevallottak, de ők legalább megpróbálnak letenni valamit az asztalra, bem csak a ‘vagányak’ táborának autót gyártva, ahol ugye a profit és a sznobság a mérvadó, tehát nem téma a kevés fogyasztás, kevés emisszió, hanem LE legyen, elegancia legyen, fényűzés.. a többi meg nem számít. Ezért is szűkek a fejlesztési budzsék, mert a profit mérvadóbb. Tengerentúliak mindig is okosabbak, emberibbek, békésebbek… Fenét, de ez már itt nem főtéma.
    Kíváncsi lennék igazi mérésekre, vagy legalább hasonló tesztet ha bevetnének a többi autónál, hogyan, és miként venné ki magát a dolog.
    Fórum Kakaskodás:
    Legyen FB alapú, de akkor ebben az esetben sem változik a helyzet. Mennyi idő egy fake Profilt csinálni mind2 helyen? Semmi.
    Egy fórumozásért meg nem vagyok hajlandó személyit beszkennelni, és sztem más sem.
    Üdv.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    [i]“Ez a szerkesztőknek nincs ellenére és én is élvezem, mert lehet adni a pofájára. ;)”[/i]

    Az idézet szerzője s3000 biztosan nem ebben a stílusban folytatná a beszélgetést, ha vállalnia kellene az arcát.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Az is elég lenne, ha átállnának facebook-alapú kommentelésre. Akkor kénytelen lenne felvállalni az arcát, az ilyeneknek meg csak teljes anonimitásban nagy a pofájuk, az bátorítja fel őket. A kamu profil alattiakat meg lehetne bannolni. Sokkal nyugodtabb lenne itt az élet.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Ezzel most mit is akartál előadni?
    Szerintem nem szabad őket etetni.

    Részemről egyébként eddig szkeptikus voltam a különböző demokrácia elméletekkel kapcsolatban, s ezt a te idézeted csak megerősítette. Én netadót tolnék mindenkire, aki baromságokat beszél. Kevesen maradnánk itt is, aki nem fizetne.
    Amúgy abban igazad van, hogy nem kell felvenni a kesztyűt. Van mit tanulni.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Ez azóta lett jellemző mióta a mindenhonnan kirúgott holiday a tucatnyi fikanickjével elkezdte ide is önteni a trágyát. Ez a szerkesztőknek nincs ellenére és én is élvezem, mert lehet adni a pofájára. 😉

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    [b]http://info.volkswagen.com/hu/hu/home?tab=check-own-car
    Íme link ahol minden kedves VW tulaj letudja ellenőrizni, azt hogy érintett-e az autója a műbalhéban.[/b]
    Lám a vagány/ menő”kubikos” és a “nyúlszájú csipa” hogy egymásra találtak….., szerelem lett ebből első látásra! 😀
    Engem már csak a szerepek kiosztása érdekelne eme gyönyörű kapcsolatban? De ez már magánügy, csak rájuk tartozik…
    Ebből a romantikus kis kapcsolatból már csak s300 fiam avagy a “20 dioptria” hiányzik, s akkor már tényleg TKO lesz!

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Igen,[b]ÉS[/b]???Nemond nekem,hogy akkor az a megoldás,hogy Te is lemész kutyába?Nem kell felvenni a kesztyűt és ennyi.Ha elmondod a véleményed és nem foglakozol azzal,hogy ki mekkora b@lfasz akkor mindenkinek jobb napja lesz/Neked is//.A többiek meg elmehetnek a sunyiba,mert teszel a véleményükre.És ha van sütnivalód akkor [b]SENKIT NEM AKARSZ MEGGYŐZNI S E M M I R Ő L SEM MERT MINDIG EZZEL KEZDŐDIK A SZÁJKARATE (Szvsz úgy sem menne)[/b].Nem tudom ki mondta:”Egy demokráciában mindenkinek joga van hülyének lenni.”Mi páran ezt simán elfogadjuk és túl lépünk rajta./Veletek ellentétben.Srácok,nem kéne ennek igy lennie.;-)BÉKE

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Megnézted, hogy az elejétől tolták a fikázást? Kicsit túltolták. Nyúlszáj volt a második kommentelő, már akkor fikázott. Kár, hogy nem lehet látni már ilyenkor.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Sokan nem is a cikkhez szólnak hozzá, hanem egyből egymás támadják. Ezt már zsigerből teszik, nem is érdekes, hogy mit írt a másik. Sajnálatos.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    “Astra, Golf, netán 308 – melyikkel járunk legjobban?”
    Látom a sok troll csak elérte,hogy befagyasztották a kommentelés.És még Ők nevezik magukat értelmes embernek.Édes istenem…De sajnos igazat kell adnom a fórumgazdának.:-(

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Az itt nem divat.
    De most a cikk is olyan “szintentartós” lett, a “7 év” és a “sokan tudtak róla” is olyan meglepő, új információ amiért muszáj volt megint írni erről egy cikket. Vagy ennek a sok **zi hirdetésnek jót tesz ha nagy a mozgás az oldalon… lehet tippelni:)

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Mai hir: az erintett 11m autobol 8 m az EU-ban talalhato. Svajc mar perel. Mas is fog. Ez egy oszzeugraszts. A vitak kielezese a tagallamok kozott. Megis a buktato tavolabbrol jott. Elgondolkodtato.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    “Toyota – The Murderer.” Igen, vagdalkozz ezzel. Szándékosan csinálták a gonosz japók. Tömlöcbe velük!:) A
    “nyúlszáj” nálad valami kötőszó? Olyan, mint a “pedig” vagy a “csak”? Camp Allen, a nyelvújító zseni:) Tényleg én kérek elnézést…

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    [i]“Baromira összetett dolog megállapítani, hogy a “többlet” NOx szennyezés 5-7 év alatt mennyi embert ölt meg, de ezt úgyis meg fogják tenni a bíróságokon.” [/i]

    Kinyilatkoztatásaid alapján te ezt már természetesen tudod. Lássuk.
    vagy megint csak vádaskodsz?

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Nem kicsit furcsa, hogy mindenki csak úgy beszél a NOx-okról, mintha valami kellemetlen gáz lenne. Baromira összetett dolog megállapítani, hogy a “többlet” NOx szennyezés 5-7 év alatt mennyi embert ölt meg, de ezt úgyis meg fogják tenni a bíróságokon. Még az általában “szellősebb” USA-t nézve is [b]10000 feletti halálozást és 100000 feletti maradandó egészségkárosodott emberről beszélhetünk[/b]. Ez sokszorosa, az elmúlt 10 év kiderült autóipari csalásainak, tervezési hibáinak!
    🙁

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Jo reggelt mindenkinek.
    Ket dolgot fuznek hozza.
    Egyik amit irtak a cikkben is hogy a mernokok jeleztek hogy megakadtak 2008.
    Vagyis a marketingesek felmertek hogy mi kell elkuldtek a motorfejelesztokhoz azok
    kiszamoltak a tervezet kiadast.Erre a penzugyi osztaly valasza?Old meg a felebol tegnapra ha nem mehetsz
    mashova referencia nelkul.Es ekkor johetett egy talpra esett mernok akinek csaladjat el kell tartani
    nem mindegy neki hogy hol melozik.Bedobta a mezesmadzag programot…A tobbi mar tortenelem.
    Mikor otthon is dolgoztam ott is a mernokok hanyszor nyuglodtek hogy valami rossz de a kutyat sem erdekelte.
    Itt kint is ugyanez van.Alkatresz beszzerzes teren is.Hanyszor halottam veszekedtem
    hogy ne a k…i csapagyat relet ezt azt vegyek meg hanem n…tet vagy legalabb EU-s cuccot de nem.
    Sajna tudom hogy a minoseg milyen tavol all egymastol.Tapasztalom eleg sokszor es rajtam es mernokokon
    kivul mast nem izgat.Az irodabol azt hallom hogy felebe harmadaba kerul.
    Persze egyszeru hetkoznapi felhasznalasban tok mindegy melyiket csakhat olyan gepeknel ami 7/24ben megy nagy fordulaton ott nagyon nem mindegy.
    Masik valamelyik este lattam az esti hiradoban(talan BBC)hogy egyetemi halgatok is jatszadoztak erre
    fele jopar autoval,konkretan amit a parkoloban talaltak.Hogy csinaltak egy pc-t tapegyseggel par szenzorral
    amit a motorra,kipufogora,kerekre aggatnak.Magaval a kocsival nincs komunikaciojuk.
    Ha minden megvan indulnak a varosi forgalomba meg amit a GPS mutat(altalaban este mennek gyer forgalomban,
    GPS hogy minden auto ugyanazt a vonalat jarja be)
    A kapott eredmenyek eleg riasztoak voltak nekik,de mondtak hogy a regebbi tipusok jobban hozzak amit igernek
    papiron.Az ujabbaknal is a turbos picik amik egyre jobban elternek foleg terheles alatt(megpakolva,hegymenet…)
    Szoval itt van a csodas ujkori manadzsment problemaja nem csak a VW-nel hanem a politikusok kozt is.
    Tovabbi szep napot!

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    [i]“Na ez a pár mondatod mutatja, hogy te vagy az aki egyáltalán nem lát az orránál tovább!”[/i]

    Persze hogy ilyen, nem kell csodálkozni rajta, minyon aggyal nemhogy az orráig, de még a fejéből sem lát ki. A hülyéje néhány rabszolgacsalád megélhetéséről óbégat, de az 1 IQ-ja már nem elég arra, hogy felfogja a féltett rabszolgacsaládjainak a munkája százezrek elpusztulását/megnyomorodását okozza.
    Ezen remek képességei segítették hozzá ahhoz, hogy az elmúlt években mindennel pofára essen amihez csak hozzászólt. 😉

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    [i]“Azt azért nem gondolnám, hogy a vevők bizalma meginogna.”[/i]

    Ebben teljesen biztos voltam, te a hibrideket meg a teljesen elektromos járműveket is használhatatlannak látod. Ha elkezd szakadni az eső akkor te száraz napos időt érzékelsz, a sivatagban pedig esőkabát után kiáltasz. 🙂 Igen, van a tehetségtelenségnek egy ilyen, ritkán előforduló szintje is amibe beletartozol.

    [i]“Olyan ez, mintha egy étteremről kiderülne, hogy nem fizetett ÁFÁ-t az alapanyag után.”[/i]

    Tényleg? És a pörkölted után nem befizettet áfa is ugyanannyi embert öl meg mint a határértéket 40x-esen meghaladó NOx emisszió te szerencsétlen?

    Üjjleegyes.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Na ez a pár mondatod mutatja, hogy[b] te vagy az aki egyáltalán nem lát az orránál tovább[/b]! Az elmúlt másfél évtizedben történtek vezettek ide! Demagóg hülyeségek a munkahelyekkel burkolózni. Ez Merkel és elődje kenyere volt. Hagyjuk.

    A rövidlátásról tesz tanúbizonyságot, aki úgy hiszi, hogy a vw botrányban történtek miatt nem halt meg senki. Vélhetőleg a legtöbb halálos áldozatot követelt – az autóipar modern történelmében – a vw csalása.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Nem fog neki menni, pont úgy nem, ahogy évtizedek óta nem sikerült még egyetlen értelmes mondatot sem kinyökögnie. Amúgy meg az ápolói büntiből kitapétázták tükörrel a celláját, ezért hajtogatja állandóan ezeket mert ezt látja. 😉

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Kérlek, ha reagálsz, próbáld meg a következő szavak használata nélkül: nyúlszáj, dioptria, csipa. Köszönöm. Kíváncsi vagyok, fog-e menni:)

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Kempike, megvigasztaltad már Herr Winterkornt? Szegénynek olyan bánatos feje van minden képen:( Legalább menj ki hozzá és hívd meg egy sörre! Téged is beavatna a vállalatvezetési technikáiba, vagyis: “Hogyan kell lopni, csalni, hazudni úgy, hogy ne vegye észre senki?” Bár ezt neked már nem kell tanítani, a kisujjadban van, öregem:)

    “Ez ennek a pár helyi trollnak téma csak. Persze nekik megvannak az alteregoik a világban, de szerencsére ők a kerekítési értéket sem érik el.”

    Kempelenekből viszont nagyon sok van kis hazánkban. Leggyakrabban akkor mutatkoznak, amikor designerdrogoktól kábultan vakarásszák magukat meztelenül a nyílt utcán, és trágár módon üvöltenek. A nyóckerben éjszakánként elég sok kempelennel lehet összefutni.:)

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Bár a “jó és rossz harcát” vizionálók biztosan morzsolgatnak egy bukás opciót is, ennek a valószínűségét én a 0 mellé helyezem. A VW léte gazdasági kérdés s mint ilyen butaságot vizionál az, aki temeti.
    A vevők bizalma sem fog megrogyni, az embereket ugyanis nem érdekli ez a botrány, a befektetők majd büntetnek, a bírság is fájni fog, de ha a termék jó, akkor az emberek vásárolnak. A Toyota konkrátan embereket ölt, több autót hívott vissza, mint ahány VW ebben a botrányban érintett és a vásárlók mégis kitartottak mellette, nagyon helyesen.

    Ez ennek a pár helyi trollnak téma csak. Persze nekik megvannak az alteregoik a világban, de szerencsére ők a kerekítési értéket sem érik el.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    A lényegről mindenki hallgat. Régóta tudja mindenki, hogy a politikusok által kitalált mérési módszer semmire sem jó. Ki így ki úgy próbál megfelelni. Vannak gyárak aki úgy hangolja az autóit, hogy alacsony fordulaton ereje sincs, a VW más utat választott. A megadott fogyasztási adatok turbós motorokra egy vicc. Simán bekajálnak másfélszer annyit. Az EU politikusai belekényszerítik a mérnököket a trükközésbe. Nem beszélve arról, hogy normál üzemben jók ezek a kis szennyezőanyag kibocsájtású dízelek. De amikor elkezdik kiégetni a szűrőből a kormot, olyanok mint egy ötvenéves teherautó. Iszonyatos füst és büdös jön ki. Hol a környezetvédelem? Szemfényvesztés ez az egész mai norma rendszer, meg a turbós korszak. Erre a felhasználók, a vásárlók fizetnek rá. Átvernek minket de nagyon. Nem esznek keveset, a szerviz drága, és kisebb az élettartamuk mint a szívó motoroknak. Ez igaz a benzinesekre is.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    A VW bukása elég nagy gáz lenne, nem csak a németeknek, de egész Európának. Ha a VW bukna, az a Skoda, Seat, Audi és a többi VW csoporthoz tartozó márka bukását is jelentené. Nem is beszélve a beszállító cégek ezreiről.
    Azt azért nem gondolnám, hogy a vevők bizalma meginogna. A vevőket gyakorlatilag -közvetlenül – nem károsította meg a VW. Aki elégedett az autójával, az ezután is VW-t fog venni (legalábbis a 90% biztosan). Olyan ez, mintha egy étteremről kiderülne, hogy nem fizetett ÁFÁ-t az alapanyag után. Ha igaz is, attól a pörkölt még éppen olyan finom volt, mintha fizetett volna. Akinek üzleti hátrányt okozott a VW, az a többi autógyártó, hiszen nekik pénzükbe került, hogy teljesítsék a normákat (feltéve, hogy ők valóban teljesítették).

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    [i]“Most nem akarom azt h ússza meg a VW”[/i]
    Pedig annak a 60.000 családnak, akinek kenyeret ad, biztosan nem ez a véleménye. A közvetett pár milliónyi emberről szót se ejtsünk, aki így, vagy úgy de függ a VW-tól. Talán még a te zsebed is megérezné, mert a hazai gazdaság sem úszná meg….

    Tessék tovább látni az orrodnál.

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Tényleg undorító dolog volt ez a VW részéről…. de hozzátenném, hogy a NAGY AMERIKAIAK mit gondolnak az Ő milliónyi benzintemető 6.7-es benzineseikről? Azok nem okoznak akkora kárt?
    Most nem akarom azt h ússza meg a VW, csak az amerikaiknak mindig akkora pofája van…

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    Nincsenek egyszerű helyzetben ez biztos. Bár elég furcsa de költséghatékony 🙂 módon oldották meg a problémát, be kell látni, hogy a gázolaj sajnos nem tud többet, maximum adalékos katalizátorral. A többi márka és modell valós kibocsátása sem hiszem, hogy sokkal jobb ők talán nem csaltak szoftveresen.Ez a trükközés nyilván akkor is buta trükk volt a VW csoporttól. Mindig azok a fejlesztési költségek! Kíváncsi lennék mit hoznának össze a mérnökök ha nem lenne megkötve a kezük?

  • 2017.10.28. at 12:33
    Permalink

    …”A Credit Suisse svájci befektetési bank elemzései szerint a legrosszabb esetben 78 milliárd euró (kb. 24300 milliárd forint) is lehet a dízel-ügy végszámlája. Csak az arányok kedvéért: ez egy akkora összeg, mint Magyarország 10 havi költségvetése, valamint a hétszerese a Volkswagen-csoport 2014-es nettó nyereségének.
    A legóvatosabb előrejelzésük se sokkal jobb, ez esetben 23 milliárd eurót (kb. 7166 milliárd forint) emésztene fel a világ legnagyobb autógyártójának a botrány rendezése. Ezek az összegek a szakértők szerint már a Volkswagen-csoport jövőjét is veszélybe sodorhatják.”…/origo.hu
    Nem lennék Merkel anyó helyében.A végén még államosítaniuk kell a céget ?
    Rohadt meleg krumpli ez.

Vélemény, hozzászólás?