Dízelbotrány vagy emissziócsökkentés van a Mercedesnél?
Hárommillió Mercedest hívnak vissza szoftverfrissítésre
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tegnap maga a Daimler jelentette be, hogy szoftverfrissítésre hívja vissza 3 millió, a legfrissebb emissziós normákat teljesítő dízel autóját.
Míg több iparági forrás is úgy fogalmaz, hogy a Mercedes dízelbotrányba került, a Mercedes kommunikációja szerint csupán arról van szó, hogy kiterjesztik a korábban önkéntesen elérhető, az Euro 5-ös és Euro 6-os modellek emissziócsökkentését szolgáló szoftverfrissítést. Ennek keretében szinte valamennyi ilyen autójukat szervizbe invitálják. A frissítés a tulajdonosoknak nem kerül pénzbe, a Mercedesnek persze igen, nem is kevésbe, mintegy 220 millió euróba (68 milliárd forint).
A visszahívás már a következő héten elkezdődik, és az autók nagy száma miatt várhatóan hosszabb ideig tart majd - áll a közleményben. Hozzátették, hogy az intézkedést a német hatóságokkal szoros együttműködésben végzik el - annak érdekében, hogy a tulajdonosok és a jövőbeli dízelvásárlók megbizonyodhassanak arról, hogy a Mercedes dízelmotorjai igenis képesek az előírt, illetve ígért emissziós értékek teljesítésére. A kampány egy új dízelcsalád bevezetéséhez is kapcsolódik, a Mercedes szerint ugyanis a gázolajhajtás a közeljövőben még meghatározó része lesz a közlekedés emissziócsökkentésének.
Az akció persze nem teljesen önkéntes. A német közúti közlekedési hatóság (KBA) a VW dízelbotránya miatt indított vizsgálatai feltűnően magas nitrogén-oxid-kibocsátást mutattak ki egyes Mercedes-modelleknél, amelyekben egy szerkezet a külső hőmérséklet függvényében - hideg időben - csökkentheti a kipufogógáz tisztítását végző berendezés teljesítményét. A Daimler indoklása szerint ez a megoldás a motor károsodásának elkerülését szolgálja. Az ügy végül megegyezéssel zárult, a gyártó vállalta, hogy önként visszahív 274 ezer autót, és módosítja a káros anyag tisztítását végző berendezést szabályozó szerkezet beállításait. A társaság keddi közleményei szerint ezt a márciusban indított, és nagyjából 45 százalékban már elvégzett visszahívási akciót terjesztik most ki.
Előzmények
Az ügy közvetlen előzménye a stuttgarti ügyészség vizsgálata, amelyet - a hatóság közleménye szerint - a Daimlernél dolgozó "ismert és ismeretlen" személyek ellen indítottak dízelüzemű autók károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos manipuláció és jogsértő reklám gyanúja miatt. Ebben a vizsgálatban német sajtóértesülések szerint arra utaló adatokat tártak fel, hogy a társaság 2008-tól 2016-ig nagyjából egymillió olyan autót és kisbuszt adott el, amelynek motorja vizsgálati körülmények között a maximálisan engedélyezettnél kevesebb káros anyagot termel, a forgalomban viszont többet.
A szövetségi közlekedési minisztérium az előző héten az ügyészség megállapításai nyomán berendelte a Daimler képviselőit a dízelbotránnyal foglalkozó minisztériumi bizottság elé. A tárca tájékoztatása szerint a megbeszélésen Ola Källenius fejlesztési igazgató ismertette a Daimler álláspontját, miszerint a társaság a jogi előírásoknak megfelelően tevékenykedik. A minisztérium pedig úgy döntött, hogy további Daimler-gyártmányok ellenőrzésére utasítja a KBA-t.
A dízelbotrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
Az ügy közvetlen előzménye a stuttgarti ügyészség vizsgálata, amelyet - a hatóság közleménye szerint - a Daimlernél dolgozó "ismert és ismeretlen" személyek ellen indítottak dízelüzemű autók károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos manipuláció és jogsértő reklám gyanúja miatt. Ebben a vizsgálatban német sajtóértesülések szerint arra utaló adatokat tártak fel, hogy a társaság 2008-tól 2016-ig nagyjából egymillió olyan autót és kisbuszt adott el, amelynek motorja vizsgálati körülmények között a maximálisan engedélyezettnél kevesebb káros anyagot termel, a forgalomban viszont többet.
A szövetségi közlekedési minisztérium az előző héten az ügyészség megállapításai nyomán berendelte a Daimler képviselőit a dízelbotránnyal foglalkozó minisztériumi bizottság elé. A tárca tájékoztatása szerint a megbeszélésen Ola Källenius fejlesztési igazgató ismertette a Daimler álláspontját, miszerint a társaság a jogi előírásoknak megfelelően tevékenykedik. A minisztérium pedig úgy döntött, hogy további Daimler-gyártmányok ellenőrzésére utasítja a KBA-t.
A dízelbotrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
A cikkhez illik ez az óriási német szopás:
[b]A Spiegel szerint ez lehet a német gazdaság történetének legnagyobb kartellbotránya.[/b]
[url]https://444.hu/2017/07/21/evtizedek-ota-egyezkedtek-titokban-a-legnagyobb-autogyarak-hogy-kiiktassak-a-versenyt[/url]
Ezek után lehet még írni, hogy prémium???
Nemsokára a dizeleken semmi nem segít! Pár D városban már ki vannak tiltva /egyenlőre a központból/ de
a dizeleket már a franciák sem nézik “jó szemmel”.
Önként vállalták a
“mintegy 220 millió euróba (68 milliárd forint)”
hát persze, mint a jó tündér a mesékben.
Valójában ők is csaltak, mérgeztek, öltek meg “feleslegesen” egy csomó embert.
Piroska és a “modern” dízel meséje:
– Miért füstöl ennyire a dízel autód?
– Hogy hidegben tönkre ne menjen, tudod így védi magát.
– És miért ennyire szúrós, büdös szagú?
– Mert a rendkívül mérgező NOx kell, így jobban megy, tudod olyan nyomatékosabb!
🙂