Egész élhető napelemes kocsik Kínából
Hat óra napon töltéssel 80 kilométert mennének el a Hanergy autói
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyszerre négy kocsit mutatott be a Hanergy nevű napelemeket gyártó kínai cég. Még csak tanulmányok, de elég ígéretesnek tűnnek.
Hanergy Solar R, annyira nem tűnik rossznak a név, a tető, a motorháztető és az ajtók is kaptak a napelemből, és elvileg összkerekes (Forrás: CarNewsChina.com)
Családosoknak lehet jó a Solar L, igazi egyterű, de nagyon a jövőből jött. Hatalmas napelemei hat óra alatt 80 kilométernyi áramot vehetnek fel, ez elvileg a többi tanulmányukra is igaz
Mindez elég jól hangzik, bár konkrétan nem közöltek semmit a hajtásláncról. Ami fontos az autóikkal kapcsolatban, hogy hatalmas felületeket fedtek le napelemekkel, nem csak a tetőt, mint az új Priusnál, hanem a motorháztetőt is, mindegyik autón, már amelyiknek van. A kétajtós kupé, a Hanergy Solar R alapja nyilván valami sorozatgyártású kupé, bár egyelőre nem jöttünk rá, mi lehet, talán egy Audi R8. A lényeg viszont a tetőn, a motorháztetőn és az ajtó fölső részén elhelyezett rengeteg napelem, amiből az előbbi a hátsó kerekek hajtását, utóbbi kettő pedig az első kerekekét és a szórakoztató elektronikát látná el árammal. A Solar L már egy nagyobb egyterű lehetne, formája leginkább az egyszemélyes napelemes kis tanulmányautókhoz hasonlít. Tetejét jó hosszúra nyújtották, és azt mondják, csupán 700 kilót nyom.
A Solar A és a Solar 0. Előbbi szétnyitható paneleket hord a tetején, utóbbi pedig városi cirkáló lehetne, szintén sok napelemmel borították, hogy hatékonyan szívhassa az energiát parkoláskor



















Az, hogy egy autó hibrid, napelemes, hidrogén vagy akár metán hajtású azt jelenti, hogy ilyen ocsmányul kell kinéznie? Normális autó formát nem lehet felvértezni napelemekkel? Éppen elég a Prius-t, Leaf-et meg a többi hasonló elrajzolt tervű kocsikat nézegetni, nincs szükség ilyen szutykokra is. Ha netán piacra kerülnek és elszaporodnak a közutakon, inkább az időgépet találják fel tervrajzolgatások helyett, és repítsenek vissza a 60-as, 70-es évek Amerikájába. Köszi!