54 év alatt készült 10 millió Dacia
Egy "éjféli szürke" Duster SL Extreme lett az 54 éves román márka tízmilliomodik legyártott autója, ami ráadásul az eddigi legdrágább modell is. A jubileumi autót viszont nem értékesítik, hanem kiállítják a cég járműtörténeti emlékei közé.
Egy Duster a tízmilliomodik Dacia
Az első Dacia személyautó 1968. augusztus 20-án gördült ki a mioveni-i autógyár szerelőcsarnokából. A kommunizmus idején alapított román autógyár kezdetben a Renault 8, illetve 12-es modelleket gyártotta licenc alapján Dacia 1100 és Dacia 1300 néven. Ez utóbbi és az ebből kialakított járműcsalád 35 évig - jóval a Renault-val között eredeti szerződés felbontása után is - gyártásban maradt. A Dacia 1300-asból és 1310-esből 2,3 millió darab készült, a modell a romániai utak meghatározó látványelemévé vált a 20. század utolsó évtizedeiben.
A gyártás szárnyalása igazából az új évezredben indult el
A rendszerváltás után, 1995-ben a mioveni-i autógyár először egy saját fejlesztésű járműcsaláddal, a Dacia Novával próbálkozott. 1999-ben viszont új fejezet nyílt a román autógyártás történetében, amikor a francia Renault vette meg a dél-romániai üzemet és alsó-középkategóriás modellek egész sorozatát vezette be.
A Dacia márkanév újjászületését jelzi, hogy míg az első ötmillió jármű értékesítéséhez 46 évre volt szükség, a következő ötmillió autót a 2014 óta eltelt nyolc évben gyártották le.
Ráadásul a Renault már a marokkói és kínai üzemeiben is gyárt Dacia modelleket. A legtöbbet - 2,6 milliót - a Sandero és Sandero Stepway modellből adták el, de a 2010-ben bevezetett Dusternek is jó esélye van arra, hogy beelőzze a legendás 1300-ast, hiszen már 2,1 millió példányt eladtak belőle.
A Dacia 44 ország autópiacán van jelen, a legtöbb járművet pedig Európában (Franciaországban, Németországban és Olaszországban) értékesíti