Egyre meggyőzőbb az új Opel Corsa – menetpróba

Opel Corsa F: a dízel talán a benzineseknél is finomabb

Megvolt a hatodik generációs Opel Corsa nemzetközi tesztvezetése is, egy kivételével a kezdeti kínálat összes motorját sikerült kipróbálni; az elektromos jövő tavasszal érkezik.


Nem lehet eltitkolni, volt egy kis csúszás az Opelnél, hiszen egy kereskedői tesztautót már múlt héten sikerült kipróbálni itthon az új Corsából, miközben a nemzetközi menetpróba csak e héten volt, Horvátországban. Utóbbin természetesen hosszabban és több verziót is sikerült vezetni, s azt kell mondjam: az 1982-ben debütált, s azóta csaknem 14 millió példányban elkelt Corsa hatodik generációja továbbra sem okozott csalódást, sőt, még mindig tartom magamat ahhoz, hogy nincs nagyon olyan helyzet, amihez nála komolyabb autóra lenne szükség. Az újdonság nem mellesleg a Magyarország Autója 2020 címért is versenyben van a kisautók szegmensében.
A gyáriak természetesen nagyon németnek, nagyon általuk hangoltnak mondják a Corsa F-t, azaz a hatodik generációt, ami több szempontból is fontos modelljük. Globálisan még az idei évben, az ötödik (E) generáció kifutásakor is a Corsa volt a legnépszerűbb Opel (nem mellesleg 6,5 százalékkal) növelni is tudta eladásait, másrészt

ez az első olyan fő modelljük, ami már PSA platformon jelent meg.

A Peugeot 208-cal és a DS 3 Crossback-kel azonos CMP platformra épülő Corsa F mintegy tizedével, verziótól függően 108 kilogrammal lett könnyebb elődjénél, így a bázisverzió 980 kilogrammos saját tömeget tud felmutatni. Ráadásul a mostani, PSA platformos Corsát rekord idő, mindössze 2 év alatt fejlesztették ki, azok után, hogy a PSA akvizíciókor már szinte készen volt az új Corsa, csak épp GM alapokon, így azt gyakorlatilag kénytelenek voltak eldobni.
Opel Corsa F - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
4060176514332538309
Míg az új Corsa könnyebb, mint elődje, a karosszéria merevségét 15 százalékkal javult. A már csakis ötajtósként létező modell hossza 3,9 centivel nőtt, s a tengelytávolsága is nagyobb lett 2,8 centiméterrel. Jelentéktelen, hogy a szélesség 1 mm-rel csökkent, az viszont sokat mondó, hogy a magasság 4,8 centivel. A puffasztott Corsa D és E után az F sportosabb, de persze nem sportautó; az üléspozíció 2,8 centivel került lejjebb, s nagyjából ennyivel a tömegközéppont is.
A sportosabb építésmódhoz nagyon jól passzolnak a mai Opelekre jellemző markáns vonalak. A dizájn – legyen külső vagy belső – nem árulja el, hogy az alapokat ehhez az autójához már a PSA-tól kapta a cég. Kívülről meghatározó elemek a lámpák, nem csak dizájn szempontjából,

a kisautók között elsőként a Corsa kínál (IntelliLux) LED Mátrix fényszórót, amit a bemutatón sötétben is kipróbálhattunk.

Ahogyan az akár az Insigniától is megszokott, iszonyatosan jó fényerőt ad, vakításmentes, gyorsan reagáló távfénnyel. Nincs ideges reflektorkapcsolgatás, szépen, finoman alkalmazkodik a csóva a menetkörülményekhez. Ráadásul az IntelliLux fényszóró mellett egy olcsóbb, Eco LED is rendelkezésre áll, ha kevesebb pénzből szeretnénk az alap halogén által adottnál jobb fényerőt.
Ahogyan a fényszóró is mutatja, a Corsa minden eddiginél komolyabb, minden eddiginél nagyobb és masszívabb. A kormányszervó például magára a fogaslécre került, s persze az elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés is teljesen új. Németesen feszes hangolású, de nem tűnt vészesen keménynek. A gyáriak természetesen kiemelték, az „autobahn”-hoz hangolt, ami nem csak azt jelenti, hogy lehet vele gyorsan menni egyenesen, hanem azt is, hogy egy hirtelen kikerülés sem fogja zavarba hozni. Autópályán 130 km/óránál nem mentünk vele gyorsabban, ami természetesen nem hozta zavarba. Még nagyobb szó, hogy Dalmácia szerpentinjein is elég jókat lehetett autózni a Corsákkal. Kevéssé meglepő módon a motorpaletta már a PSA egységeit hozza. A benzinesek 1,2 literesek és háromhengeresek, a belépő, feltöltő nélküli verzió 75 lóerős; ez az, amit nem sikerült vezetni, hiszen a bemutató kínálatában nem szerepelt. A turbósok közül a már múlt héten is kipróbált 100 lóerős a belépő verzió, ez 205 Nm nyomatékával már nagyon élhető, élénken, jól viszi a Corsát. Az alapáras hatfokozatú kézi váltó helyett már ehhez is lehet kérni a 130 lóerőshöz mindenképp társuló 8 fokozatú Aisin automata váltót. Utóbbi a Peugeot modellekből ismerős elektronikus karral, illetve kézi fokozatválasztáshoz a kormánykerék mögötti fülekkel is vezérelhető. Szépen teszi a dolgát, hosszú áttételezésű, igaz, ez Opel hagyomány szerint a jól kapcsolható kézi váltókra is igaz.
Hirdetés
Opel Corsa F - műszaki adatok
1.2 Start/Stop (75 LE)1.2 Turbo Start/Stop (100 LE)1.2 Turbo Start/Stop 130 LE1.5 D Start/Stop (102 LE)
Emissziós normaEuro 6dEuro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3)11991499
Hengerek/szelepek száma3/124/16
Váltófajta/-fokozatkézi/5kézi/6 (automata/8)automata/8kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)]75 (5750)100 (5500)130 (5500)102 (3500)
Nyomaték [Nm (1/min)]118 (2750)205 (1750230 (1750)250 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h13,29,9 (10,8)8,710,2
Végsebesség [km/h]174188192208
Kombinált fogyasztás [l/100 km]4,1-4,24,2-4,3 (4,3-4,5)4,5-4,73,2-3,4
CO2-kibocsátás [g/km]93-9596-99 (99-102)103-10685-88
Saját tömeg [kg]9801090 (1090)11581090
Megengedett össztömeg [kg]15501620 (1645)16501660

A háromhengeres benzinesek után nagyon kellemes meglepetés volt az AdBlue adalékos, 1,5 literes, négyhengeres dízel, ami itt csakis a 102 lóerős erőszinttel érhető el. 250 Nm nyomatékával nagyon tisztességes gép. Ha nem erőszakoljuk, nem forgatjuk agyon, akkor nagyon jól autózható, s közben könnyedén ad 5, de akár 4 l/100 km alatti kombinált fogyasztást, egyben ezer kilométer feletti hatótávot. Fogyasztás szempontjából egyébként a próbált turbós benzinesek is meglepően kedvezőek. Bár sűrű városi forgalomban ezúttal nem mentünk velük, hegyen viszont igen, s így is 5,5-5,6 l/100 km átlagokat adtak, de múlt héten a budapesti forgalomban is tudott 6,5 literes értéket mutatni a 100 lovas.

A belső égésű motoros verziók mellett most először lesz elektromos Corsa is.

Utóbbi lényegében a Peugeot 208 elektromos verziójának német kiadása: 100 kW-os motorteljesítménnyel, még a dízelénél is jelentősebb, 260 Nm nyomatékkal, alapáron 7,2, 200 ezer forintos opcióként 11 kW-os AC és mindenképp 100 kW-os DC töltéssel, 330 kilométeres hatótávval. Már utóbbi is rendelhető (minden kedvezménnyel együtt 8,25 millió forinttól), de vezethető autó csak jövőre lesz belőle.
Ahogyan az piacunkon megszokott, a listaárak mellett nagyjából állandónak vehető kedvezményes árak is említhetők. Új Corsához legolcsóbban 3,99 millió forinttól juthatunk, de teljesen alapverzió csak a bázismotorral kapható, ha turbós benzinest szeretnénk, legalább 4,62 millió forintot kell elköltenünk. A turbósokhoz alap Edition ellátmány már légkondicionálós, felette még Elegance és sportos, az első Corsa GSi által ihletett, egyedi lökhárítós GS Line felszereltség is kérhető (az összes turbós motorhoz, a dízelhez is).
Opel Corsa F - listaárak
CorsaEditionGS LineElegance
1.2 Start/Stop 75 LE4 290 0004 490 000-5 080 000
1.2 Turbo Start/Stop 100 LE-4 920 0005 620 0005 510 000
1.2 Turbo Start/Stop 100 LE automata-5 620 0006 320 0006 210 000
1.2 Turbo Start/Stop 130 LE automata--6 740 0006 630 000
1.5 D Start/Stop 100 LE-5 440 0006 140 0006 030 000

Táblafelismerőt, gyalogosfelismerős városi koccanásgátlót, sávtartót és sebességkorlátozót az összes új Corsa alapáron kap, opcióként sok más mellett parkolóasszisztens és távolságtartós tempomat, kormánykeréfűtés, valamint masszázsfunciós komfortülés is elérhető. Utóbbit és az alapárasat, valamint a GS Line sportülését is próbálva elárulom: utóbbié a legjobb, legalábbis az én preferencia-rendszeremben. A komfortülés amúgy a masszázson túl bőr kárpittal és a sofőrnél elektromos állítással együtt kérhető. A középkonzoli érintőkijelző 7 és 10 colos is lehet, a gyári navigáció az opciós digitális műszerblokkba is kitehető, a telefonról tükrözött azonban csak középről követhető.
Ismétlés, de akármennyire is megdöbbentő, ma egy Corsa digitális műszerblokkal, LED mátrix fényszóróval, távolságtartós tempomattal is felszerelhető, sávtartót és táblafelismerőt már alapáron ad. Kompaktosan, illetve már-már annál is komolyabb autó, ugyanakkor kisautósan könnyed. Sokkalta könnyedebb, mint bármely eddigi Corsa, s komolyságával, ellátmányával akár a prémiummárkák vevőkörének is csábító lehet. Ez jó jel azok után, hogy ez az első komoly múltú Opel, ami már PSA alapokon érkezett. Ahogyan a fotókon, vezetése közben is egyértelmű: Opel maradt, remek ülésekkel, kategóriavezető lámpákkal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?