Elhunyt a többi mint 5 milliót futott Volvo tulajdonosa
Újonnan vásárolta, több mint ötmillió kilométert ment vele, most elbúcsúzott
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A világ talán leghÃresebb autós történetének ért most vége, a legtöbb egy tulajnál futott kilométer rekordja is új jelentkezÅ‘t vár. 78 éves korában elhunyt Irv Gordon.
1966-ban újonnan vásárolta Volvóját, napi ingázásra használta, 1998-ban 1,69 millió mérföld volt az órájában
Nem kell a mesékben élnünk azért, hogy csodás történeteket hallhassunk és éljünk együtt velük, a világban tényleg történnek fantasztikus és közel hihetetlen dolgok. Ilyen Irv Gordon és újonnan vásárolt 1966-os Volvo P1800 S-ének sztorija is, pontosabban csak volt, mert a történetnek most vége szakadt. A 78 éves, nyugdÃjas éveit töltÅ‘ volt New York-i tanár kÃnai utazása során elhunyt, ám egy olyan történetet hagyott maga mögött, amit talán sosem fogunk elfelejteni, már csak azért sem, mert a rekordot, amit felállÃtott és évrÅ‘l-évre megdöntött, nagyon nehéz lesz bárkinek felülmúlnia.
NyugdÃjazása után hobbiból járta az államokat és kiállÃtásokra vitte a Volvót, a futásteljesÃtmény rohamosan növekedett
Irv Gordon puszta szükségbÅ‘l vásárolta a P1800 S-t, miután több Chevrolet Corvair után valami megbÃzhatóbbra volt szüksége. Az akkor frissen kezdett tanári pályájához naponta 200 kilométeres ingázásra volt szükség, saját állÃtása szerint, miután megvásárolta a Volvót, alig szállt ki belÅ‘le az elsÅ‘ pár napban, Ãgy adódott, hogy már az elsÅ‘ héten megvolt a 2400 mérföld. A napi ingázásból rekordfutás lett, 1998-ban már 1,69 millió mérföldet mutatott a Volvo mérÅ‘je, amivel egyrészt rekorder lett az egy tulajdonosnál megtett legtöbb kilométer kategóriában, másrészt a Volvo amerikai képviselete is felfigyelt a nem mindennapi reklámra. A nemes alkalomra Irv Gordon egy Bertone 780 kupét kapott, majd a további mérföldkövek alkalmával egy C70-nel és egy XC60-nal is gazdagabb lett.
Irv Gordon csak a Castrolban hitt, a gyártó fel is karolta, reklámarcot csinált belÅ‘le, a Volvo motorját sosem kellett javÃtani, de kétszer mégis teljesen felújÃtották megelÅ‘zésképpen
A történet legszebb része, hogy az 1800-ast javÃtani szinte egyszer sem kellett, ugyanakkor kétszer újÃtották fel a motorját, legutóbb 2011-ben. Nem azért, mert probléma lett volna vele, a corvaires korszakból származott a tapasztalat, miszerint jobb megelÅ‘zni a gondokat, a történetet látva ebben azért van valami. NyugdÃjas éveit azzal töltötte, hogy járta az államokat és az autókiállÃtásokat, ahová tehette, lábon vitte a Volvót. Az egyetlen komolyabb sérülést is akkor szerezte a piros kupé, amikor a Las Vegas-i SEMA Shwoe-ra szállÃtották konténerben, azután több nehezen beszerezhetÅ‘ karosszériaelemet javÃtani kellett. Gordon csak a Castrol olajban hitt, Ãgy a gyártó is felkarolta, Å‘ lett az egyik egészen hiteles reklámarc. A Volvóhoz sok érzelmi szál fűzte, mégis többször kÃnálta eladásra, de csak egy valakinek adta volna el, méghozzá a Volvónak, az ára pedig a megtett mérföldenkénti egy dollár lett volna, de a márka erre sosem volt hajlandó, az autó pedig egyre csak drágább lett ezáltal.
Az utolsó helyzetjelentéskor 3 260 257 mérföldet mutatott a Volvo órája, ami több mint 5,2 millió kilométernek felel meg.
78 éves korában egy kÃnai út során hunyt el, egyik lányával való utolsó beszélgetése során azt mondta, eljött az Å‘ ideje