Elkelt 3 millió a Fiat 500-ból

Tisztességes lépcsőfokot ugrott meg most a Fiat, az 500-as-ból ment el a 3 milliomodik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Több mint tíz éve van piacon a Fiat 500 második generációja, most adták át belőle a 3 milliomodik példányt.

Egyre szebb számokat produkál a Fiat jelenlegi legnépszerűbb modellje, az 500-as. A kisautó ugyan csak a második generációjánál tart, de a jelenleg is kapható modell már 12 éve van a piacon, 2007-ben érkezett a klasszikus vonalakat megidéző apró háromajtós. A kis retroautó sikereit meglovagolva a Fiat teljes modellpalettát húzott fel a névre, van akár hétüléses 500L egyterű és terepjárós adottságokkal ellátott 500X is.
Hirdetés
Most nagy az ünnep, ugyanis értékesítették a 3 milliomodik Fiat 500 modellt, ebben persze benne van az 500L és 500X is. A 3 milliomodik autót épp a napokban adták át új tulajdonosának, a példány pedig egy az új különkiadás, a Star sorozat Stella White fényezésű darabja. A Fiat 500 története egészen 1957-ig nyúlik vissza, amikor is a háború utáni válságban szükségessé vált egy tömegek számára is elérhető kisautó elkészítése. Közel négymillió készült az eredeti 500-asból a licencelt példányokat is beleértve, ám ami szükségként született, ma divattermék, és a kereslet továbbra sem apad iránta.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.06.20. at 07:24
    Permalink

    Csak egy kis pontosítás. A 3 millió eladott 500-as család Európára vonatkozik. Ez az igazi piacuk. Az 500-as 2017.07.07-én ünnepelte a 2 milliomodik eladott autót. Az 500L-nek 2018.02.22-én volt az 500.000-dik, míg az 500X-nek 2019.05.23-án volt az 500.000-dik legyártott darabja.
    Összehasonlításképpen, amikor még “jobban” futott a szekér, akkor a Punto-nál 7 év kellett a 3 milliós eladási számokhoz, és 10 év alatt 5 millió darab kelt el a típusból.

    Érdekes, hogy a kis ötszázas az eladások jellegében is másolja a kis testvért. Ez előző generációnál (1957-es 500-as) is a pályafutása vége felé érte el a legjobb eladási értékeket.

  • 2019.06.20. at 10:17
    Permalink

    Elrejtve, de benne van: “Most nagy az ünnep, ugyanis értékesítették a 3 milliomodik Fiat 500 modellt, ebben persze benne van az 500L és 500X is”. Csak az Európa maradt le.

  • 2019.06.21. at 08:28
    Permalink

    Szép eredmény. Mondjuk ennek a szinte végtelen számú testre szabhatóságnak és a számos különleges szériának is nagy szerepe volt/van. Meg valljuk be őszintén, egész pofás darab.

    Magam részéről egy Abarth 595-el jól ellennék .

    Ha lett volna Európában is elektromos változat (nemcsak az USA-ban), az is dobott volna az eladási számokon.

    Érdekes amúgy hogy más országokban töretlen a népszerűsége és imádják, addig itthon továbbra sem igazán veszünk róla tudomást egyedül a fővárosban látok belőle többet, vidéken alig.

    De amíg továbbra is 1 számmal nagyobb autókat vásárolunk (mert tök jól mutat ugye ha a gyereket BMW X5 és tsai.-val visszük az oviba/suliba, ami szinte 2 Fiat 500 -as helyét elfoglalja) illetve a környezetünk felé mutogatjuk kivagyiságunkat (értem ezalatt azt hogy bizonyos márkákat birtokolni egyesek szerint ciki) , addig ez nem is fog változni.

  • 2019.06.22. at 20:36
    Permalink

    Azért a sikerét kicsit túlzás a “retroautó” számlájára írni – ez a kocsi jó is. Nem annyira jó, mint mondjuk a Panda, de úgy alakította ki a palettát a Fiat, hogy ne kelljen a kettőnek egymással versenyeznie.

Vélemény, hozzászólás?