Eltűnnek Európából a Hyundai benzinmotoros sportmodelljei

A benzines N változatok eltűnnek, a Hyundai izmos villanyautókat ígér helyettük

A viszonylag fiatal N részleg elbúcsúzik a hagyományos modellektől, az új éra első fecskéje az Ioniq 5 gyárilag tuningolt változata.

A Hyundai sportrészlege kiradírozza a hagyományos modelleket Európából. A koreai márka is egy azon gyártók közül, akik 2035-re az egész kínálatot csak zéró emissziós modellekből szeretnék összeállítani, 2045-re pedig a gyártást is karbonsemlegessé tennék. A legkisebb áldozat a mókás i20 N, a kisautó ha nem is kategóriájának legerősebbje, mégis bőven szolgáltat vezetési élményt. A 1.6 literes Smartstream T-GDi 204 lóerőt teljesít, a váltó hatfokozatú manuális, a 0-100 6,2 szekundum, a végsebesség 230 km/h. Komolyabb versenyző az i30 N, a Golf GTI riválisát kétliteres blokkal szerelik, a leggyengébb változat 250 lóerős, de létezik 280 paripás kivitel is. A kéziváltó itt is elérhető, de kérhető duplakuplungos automata, ha valaki nem vágyik a gangolásra. A gyorsulás 6,4 illetve 5,4 szekundum, a végsebesség a politikailag korrekt 250 km/h. A Konából is készült N változat, viszont a tavalyi generációváltás a sportmodell végét is jelentette. Az első nemzedék izmos kivitele az i30 blokkját kapta 280 lóerővel.
Hirdetés
A benzines N modell a tengerentúli vásárlók kiváltsága lesz, ott piacon tartják a kedvező árú Elantra N-t. A sportos négyajtósnak olyannyira van jövője, hogy hamarosan még nagyobb motort kaphat, a kétliteres 280 lóerős egységet egy 2,5 literes blokk válthatja, a jelenlegi verzió átszámítva 11,5 milliót kóstál. Az N jelölés nem tűnik el, a sokat sejtető betűt ezentúl a bivalyerős villanyautóknak kapják, mint például a 650 lóerős, driftelni is képes Ioniq 5 N.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?