Elvileg nem lesz drágább az E85

Még öt évig lehet "kedvezményes" jövedéki adója az E85-ös bioüzemanyagnak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Döntés született arról, hogy 2018-ig a benzinénél biztosan szerényebb jövedéki adó terheli az E85-ös bioüzemanyagot.

Magyarországon továbbra is a benzinénél kisebb jövedéki adómértékkel forgalmazható az E85 jelű – 85 százalékban bioetanolt tartalmazó – üzemanyag. A jelenlegi gyakorlat Európai Bizottság által jóváhagyott folytatása a környezetkímélő meghajtások terjedésének, a bioüzemanyag használatának komoly ösztönzője lehet - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium az MTI-vel.
Az uniós szabályozás szerint a kedvezményes adómérték megállapítása állami támogatásnak minősül, indokolatlan árelőnyt nem jelenthet, így annak alkalmazásához az Európai Bizottság jóváhagyása szükséges. Magyarország eredményesen kérelmezte, hogy a jelenlegi gyakorlattal megegyezően az E85 bioüzemanyagot az aranyáron mért benzinénél és gázolajénál kisebb jövedéki adómértékkel lehessen forgalmazni 2018-ig.
Hirdetés
A hangzatos nevű Magyarország Megújuló Energia Hasznosítási Cselekvési Terve a közlekedés területén a megújuló energiaforrások alkalmazásának 10 százalékra növelését tűzte ki célul. Az elvárt eredmény a 2010-es évhez képest csaknem négyszeres bővülést jelentene.
Az NFM a stratégiai dokumentumokban is rögzített módon elkötelezett a megújuló energiaforrások alkalmazása mellett, kész meghozni az ehhez szükséges intézkedéseket. E területen fontos szerepet tölt be a bioüzemanyagok – köztük az E85 – alkalmazása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 05:41
    Permalink

    2010 végén, 2011 elején én is gondolkoztam azon, hogy áttérek E85-re. Egyetlen okból, hogy olcsóbban autózzak. És ez ugye egy bio üzemanyag, környezetkímélő, ráadásul úgy nézett ki, hogy itthon is több gyárat építenek, munkahelyet teremtenek, jó lesz az alapanyag termelőknek is.
    Egyetlen ok miatt nem álltam át, mert éppen eladásra terveztem a kocsimat, gondoltam majd az új kocsinál. Amire azonban azt megvettem kiderült, hogy az E85 is Matolcsy áldozata lesz. A jelentős áremelés (adóemelés) után már nem érte meg maradtam a benzinnél. És azóta az E85 láz is nagyon lecsengőben van. Kár érte, mert egy okos környezetkímélő megoldás, és itthon is munkahelyeket teremtett volna. Ha jól tudom több beruházás is leállt emiatt. Több helyen is bizakodtak, hogy lesz munkahely, de sajnos nem lett, marad a közmunka, vagy az sem. Szomorú.
    Jelenleg a benzinnel szemben egyetlenegy vállaható – talán a leginkább kompromisszummentes – megoldás van, az pedig az LPG. Ott viszont költségesebb – több százezer Ft – az átalakítás.

  • 2017.10.30. at 05:41
    Permalink

    [u]“Amikor bevezetésre került az E85 mindenkivel el lett hitetve, hogy nem adóztatható meg, mert környezetbarát, és megújuló energia.”[/u]

    Szó sincs ilyesmiről! Nem mindenkivel, hanem csak a nagyon ostoba, tudatlan emberek hitték ezt, de ez nem különösebben érdekes, mert ők bármikor bármilyen baromságot képesek megkajálni.

  • 2017.10.30. at 05:41
    Permalink

    Én azoktól tudnék sírni, akik még a mai napig is abban a mélysötétségben élnek, hogy az E85-öt meg a bio-nak hazudott üzemanyagokat támogatni kellene ahelyett hogy betiltanák az egészet.
    Nagyon helyes, hogy se most se máskor nem igazán éri meg ezeket venni, még a jelenleg fennállónál is nagyobb katasztrófa lenne, ha nem így lenne.

  • 2017.10.30. at 05:41
    Permalink

    Pár éve nem pont itt emelték meg az árát? Nem nagyon csak úgy brutálisan, hogy a hatásfok/ár kb a benzinével egyenértékű legyen? Már akkor is arról volt szó, hogy az EU szabályok miatt nem lehet majd jövedéki adót emelni ezen 2018-ig és most MO ezt kérelmezte ami amúgyis volt?:D Glóriát nekik!!!:D

  • 2017.10.30. at 05:41
    Permalink

    Úgy tudom, a probléma ott kezdődik, hogy az E85 termelése rengeteg termőföldet használ fel, amelyet élelmiszer-termesztésre is lehetne használni. Amikor megjelent az E85, akkor ez nem volt gond, mert kevesen tankoltak belőle, de ma már szinte nincs olyan, akinek ne lenne valamilyen ismerőse, aki benzin helyett használja… Na de akkor miért kell elhitetni az autósokkal még mindig, hogy jó és érdemes átállni, miközben lényegében (úgy tudom) ezért emelkedik az ára?

  • 2017.10.30. at 05:41
    Permalink

    Osztom a véleményt, és nem hogy fejlődünk de átverés az egész.
    Amikor bevezetésre került az E85 mindenkivel el lett hitetve, hogy nem adóztatható meg, mert környezetbarát, és megújuló energia. Amikor jó néhány benzinkút, és nem a nagy kutakról lévén szó, mert ők biztosan tájékozottabbak voltak, hanem a kisebb vállalkozású kutak milliókat öltek abba, hogy az emberek tudjanak e85-öt tankolni. Ma viszont áll benne a pénzük mert nem veszik sokan. Ugyan ezt művelték a cigarettával amikor kikötötték hol és miként lehet, költöttek rá aztán végképp betiltották. Még ennek sincs vége mert jönnek a trafikok. Most a pénztárgépekkel megy az őrület. De ugyan ez folyik az egészségügyben is jó vastagon, a honvédségnél és még ahol nem említeném meg. Nem a politikát akarnám ezzel emlegetni, mert mint fogalom nem lehet mit kezdeni vele, de B.SSZÁK MEG!

  • 2017.10.30. at 05:41
    Permalink

    Értem hogy ez egy hír,és mint olyat ajánlott közzétenni egy szakmai oldalon.Tisztelem ezt az oldalt és az újságíróit is,mert nem könnyű derűs, számunkra elérhető magasságokban lévő dolgokról írni.De azt szeretném tapintatosan megkérdezni hogy ez a bejelentés min változtat?Ettől ha jól értettem az etanol ára nem lesz olcsóbb,csak drágább sem.Tehát továbbra sem éri meg üzemanyagként tankolni 2018-ig,utána meg végképp nem.Ezzel fog nálunk terjedni az alternatív(megújuló) energia?Sírni tudnék.Fejlődünk.

Vélemény, hozzászólás?