Ennyibe kerül itthon az új Audi A6 limuzin!

Beárazták a négyajtós, belső égésű motoros Audi A6-ot!

Az Audi történetének legkedvezőbb légellenállási együtthatójával érkezik az új A6 szedán. Mutatjuk mennyit kérnek érte a hazai márkakereskedésekben!

Talán mondanunk sem kell, hogy minél kisebb a légellenállás, annál nagyobb a hatékonyság. Kiemelkedő ebben az új Audi A6 szedán, hiszen 0,23-as alaktényezővel rendelkezik. „Egy jármű aerodinamikai minőségét elsősorban az alapformája határozza meg. Az alacsonyabb, így aerodinamikusabb karosszériájuknak és megnyújtott tetővonaluknak köszönhetően a szedánok ezen a téren egyértelmű előnyt élveznek" - magyarázta Sebastian Weiper, aerodinamika-fejlesztő a lépcsőshátú kialakítás előnyeit. A légellenállás csökkentéséhez egyébként kevésbé látványos trükköket is alkalmaztak a tervezők. Például a Singleframe hűtőrács mögötti két külön szabályozható hűtőlevegő-beömlő nyílások biztosítják az optimális légáramlást a motortér körül. A technológia maximális kihasználása érdekében az Audi optimalizálta a lökhárító és a hűtőegység közötti tömítést, így akár 70%-kal csökkenthető a légáramlási veszteség ezen a területen. Ennek érdekében a légterelő elemeket lényegesen merevebbre tervezték. A légbeömlő és a motorhűtés egységes felülete szintén hozzájárul a jobb légáramláshoz a karosszéria körül. Továbbá a padlólemezen található panelek is gondoskodnak a szabályozott  légáramlásról. Ide tartoznak a kerékspoilerek, valamint a váltóalagút és a hátsó tengely speciális burkolatai. Az opcionális adaptív légrugózás pedig további aerodinamikai előnyt kínál. Normál módban a felfüggesztés 20 milliméterrel alacsonyabb. Dynamic módban a menetmagasság további 10 milliméterrel  csökken a sportos vezetési élmény érdekében. Sőt, a légellenállás csökkentése érdekében a karosszéria nagyobb sebességnél még Balanced és Efficiency módban is automatikusan alacsonyabbra süllyed. Na, de mennyiért lehet itthon megvásárolni? A belépő szint a kétliteres benzinmotorral és fronthajtással felszerelt változat, amely 23,7 millió forintról indul. A kétliteres dízelmotorral, ugyancsak fronthajtással már 26,4 millió forintnál járunk, míg a konnektoros hibridekért minimum 27,5 millió forintot kérnek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre