Észbe kapott az EU? Megszavazták a gyengébb Euro 7-es normát

Kihátrál az Európai Unió a szigorú Euro 7-es szabályozásból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Európai Unió tagországai egyetértenek a spanyolokkal, akik néhány napja gyengébb Euro 7-es szabályozást javasoltak. Végül az Európai Parlament is engedett az autóiparnak és a racionalitásnak.

Nyolc ország állt a spanyol álláspont mellé az Európai Unió és az autóipar között feszülő ellentétben, amely az Euro 7-es szabályok bevezetése miatt alakult ki. A szigorítás értelmében ezentúl a gyártóknak nem csak a motor által kibocsátott káros anyagokra, hanem a más alkatrészekből származó környezetkárosító elemekre is oda kellene figyelniük, ezt pedig több gyártó - és ezzel együtt ország - is sérelmezte.
Hirdetés
A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo egyenesen azt mondta, hogy az elektromos átállásban gátolná az új szabályozás az ipart, hiszen egy kihalófélben lévő technológiára kár pénzt áldoznia az autógyártóknak. A Stellantis fejese, Carlos Tavares hasonló aggályokat fogalmazott meg, ám azt is hozzátette, hogy az Euro 7 bevezetése az eredeti formában jelentősen megdrágítaná a kisebb autókat is, így a kevésbé tehetős réteg még nehezebben juthatna saját autóhoz. Az új szabályozásról hétfőn tárgyalt az Európai Parlament, a döntéshozók pedig elfogadták az érveket, így marad az Euro 6 egyelőre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?