Hirdetés

Európa is kap az első sperr-diffis Focus RS-ekből

Limitált szériával köszön le a Focus Mk3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ezt kértétek, megkapjátok! Limitált szériás, közönség-visszajelzések alapján fejlesztett Focus RS-ek érkeznek ősszel.

Az ügyfelek úgy gondolták, hogy egy részlegesen önzáró első diffivel lehetne javítani a Focus RS így is elképesztő tudásán. Dobtak is egyet a fronttengelyre

Most sem ereszti el különleges limitált széria nélkül jelenlegi Focus generációját a Ford. Bár a korábban pletykaként emlegetett RS500-ból egyelőre úgy tűnik, hogy nem lesz valóság, a 2018-ban érkező utód előtt még a Ford Performance összedobta a vásárlók és a rajongók által tökéletesnek vélt hot hatch modellt. Kiindulási alapnak igen erős volt a korábban minket is lenyűgöző Ford Focus RS, így mondhatni nem volt nehéz dolguk. A Ford állítólag rengeteg időt töltött az ügyfelek meghallgatásával, tartották a kapcsolatot a klubokkal, és nem voltak restek kommenteket, rajongói felvetéseket olvasni. Még a Photoshop grafikákat is átnézték, hogy megalkossák a mindenki által áhított Focus RS-t.

Kék RS logó díszeleg a már fekete szárnyakon, a tükrök, illetve a tető is fekete lett

A jó hír, hogy a továbbfejlesztett Focus RS valóban elkészül, ráadásul a korábbi hírekkel ellentétben nem csak Észak-Amerika kap belőlük, de hozzánk is elérnek egy úgynevezett Option Pack részeként. A 350 lóerő és a Drift mód is megmarad, hatalmas újítás viszont az első sperr-diffi, ami egy részlegesen önzáró mechanikus Quaife egység. A nyitott differenciálművel ellentétben ez már a nagyobb tapadású kerékre küldi az erőt, ezzel még jobb kigyorsítást és nagyobb kanyarsebességet tesz lehetővé. Nem mintha eddig baj lett volna ezekkel. A jól ismert Nitrous Blue, alias BKV kék mellé új színként csatlakozik a Race Red. Fekete tető, tükörsapka és szárny különbözteti meg őket hagyományos társaiktól, a mi tesztautónkon is látott felnik Ford logóját RS felirat váltja fel. Belül karbonborítást kapnak az ajtóbehúzók, valamint a kézifék és a felső apró műszerek mögötti műanyag is.

Hirdetés

Gazdagabban extrázott, már SYNC 3 infotainment rendszeres a limitált széria. Több részlete kapott szénszálas borítást, mint az alapmodell

A korlátozott darabszámos széria jobb ellátmányt is kap, így már alapként járnak majd a Recaro kagylóülések, a fűtött tükrök és volán, valamint a hangvezérléses navigáció. Az oly sokszor kritizált, egy ilyen modern sportautóban elavultnak tűnő SYNC 2 rendszert a friss SYNC 3 váltja a hivatalos fotó alapján. Állítólag 1000 darab az USA-nak, míg 500 darab Kanadának készül és már ősszel megérkezhetnek a kereskedésekbe, hozzánk egyelőre ismeretlen számú jut.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Gondolom “éget” közelről, de nézd a jó oldalát: Biztos nem lesz olyan baleseted, hogy “nem vettek észre” és kihajtottak/beléd mentek stb…

  • 2017.10.27. at 17:56
    Permalink

    Új szín a Race red? Tavaly októberben rendeltem ilyet a Focusomhoz, bár ne tettem volna…. Mondjuk messziről jól mutat, csak ne akarjuk közelről szemügyre venni a karosszériát 🙂

Vélemény, hozzászólás?