A Chevrolet Volt (balra) és az Opel Ampera (jobbra) telített akkumulátorok esetén is elindíthatja belső égésű motorját. Egyrészt annak védelmére, másrészt a tankban lévő üzemanyag megromlásának elkerülésére
Noha szabvány 230 V-os csatlakozóból mindössze négy óra alatt telíthetők a lítium-ion akkumulátorcsomag, évente benzinnel (vagy E85-tel) is fel kell tölteni a plug-in-hybridet
Idén Európában is forgalomba kerül a Chevrolet Volt és Opel emblémás megfelelője, az Ampera. A két plug-in-hybrid hajtáslánca azonos: 150 lóerő teljesítményű, 370 Newtonméter, indulástól rendelkezésre álló nyomatékú villanymotorjukkal mintegy 9 másodperc alatt tudnak 100 km/órára gyorsulni, végsebességük pedig 161 km/óra. A padlólemezbe épített, 16 KWh-s, 288 lítium-ion cellából összeépített akkumulátorcsomag 40-80 kilométeres teljesen emissziómentes hatótávot adhat és mivel konnektorból is tölthető, előfordulhat, hogy akár sosem kell beindítani a csaknem 35 literes benzintartályból üzemelő, több, mint 500 kilométeres hatótávot adó, E85-üzemanyaggal is itatható benzinmotort.
Napi 50 kilométeres autózással elvileg sosem lenne szükség a villanymotorhoz hasonlóan az orrba épített benzinmotor elindítására, ám utóbbi üzembiztonsága és a benzin korlátozott élettartama miatt időnként mégis el kell égetni egy kis fosszilis üzemanyagot
Utóbbi kapcsán jogosan merülhet fel a kérdés: meddig tárolható a benzin? Nos, a mai műanyag tartályokban egy évig sem. Saját tapasztalatból tudom, hogy az ötliteres műanyagkannában tárolt benzinnel egy esztendő után már semmire sem mentem. A kipárolgások minimalizálására a Volt/Ampera páros esetében a GM sem a ma szokásos műanyag üzemanyagtankot alkalmaz, hanem speciális, nyomás alá helyezett, ón-cink bevonatú fémet. A benzin páratartalmát pedig a tartályon belül tárolják, azaz a benzin itt még szűrőn keresztül sem érintkezik a külső levegővel. Noha így az üzemanyag a hagyományos műanyagtartályos autókhoz mérten jóval tovább megőrzi minőségét, a fedélzeti elektronika évente mindenképp teljesen kiégeti, sőt, a motor kenésére hat hetente a csak kifejezetten rövid távokhoz használt, mindig teletöltött akkumulátorú Voltok/Amperákat is üzemanyag-égetésre kötelezi. Így érhető el, hogy mindig biztosan beinduljon és hibamentesen üzemeljen az akár a hajtásba is besegítő belső égésű motor. A GM plug-in-hibridjeivel tehát minimális szinten, de mindenképp kell benzinköltséggel is számolni, ami persze évi 10 ezer kilométeres futással és évi 1 tankkal számolva mindössze 0,35 l/100 km mértékű, azaz mai árakon kilométerenként 1,33 Ft.