Ez a női autó, nem a smart: íme az LS 400-ból épült terepjáró!

Egy kaliforniai nő teljesen egyedi terepgépet épített egy 1990-es évjáratú luxusszedánból

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Azoknak hoztunk most egy jó sztorit, akik nem hisznek a nemi sztereotípiákban. Az autórajongó Natasha Adams és sajátkezűleg átépített Lexus LS 400-asa mindenképp különleges páros az utakon, ha épp nem kemény terepeket hódítanak meg együtt.

Natasha Adams vérbeli autórajongó; amikor az osztálytársai babáztak, ő az édesapjával cserélt kereket. Most, 25 évesen egy Los Angeles-i autóalkatrész-kereskedésben dolgozik, szabadidejében pedig barátnőivel terepjárózik. Még klubot is alapítottak erre, a Hardline Ladies Off Road Club tagjai egytől egyig klasszikus terepjárókkal rendelkeznek, Natasha azonban kivétel. Ő egy több mint harminc éves, igen keményen módosított szedánnal támadja a sivatagot és a sziklás hegyoldalakat. [BANNER type="1"] „Néhány éve vettem egy európai kombit, és emelt futóművet építettem alá. Elvittem egy autótalálkozóra, ahol megláttam egy nagykerekű Lexust. Azonnal megtetszett, de éreztem, hogy többet is ki lehet hozni a koncepcióból” – emlékszik vissza Natasha a kezdetekre. Amikor 2020 elején átült az 1990-es évjáratú Lexus LS 400-as szedánba, már mindenki tudta, mi következik. „Egyértelmű volt, hogy nem fogok kész megoldásokat találni a piacon, hogy magamnak kell kikísérleteznem, mi működik, és mi nem.” - idézte fel Natasha. A projekt nehézkesen indult, de út közben egyre jobban látszott, hogy miként lehet összehozni a dolgokat. Kiderült például, hogy a Lexus kerekeinek osztóköre megegyezik a vele azonos korú Jeep Wranglerével, így a terepes kerekek kérdése egy életre megoldódott, az autón most is egy Wrangler felni van, 31"-os terepgumikkal. Bár a kaszni és a futómű eredetileg csak apróbb módosításokat, például egy 50 milliméteres távtartót kapott, mára - a "csak még egy kicsit" elv értelmében komoly változásokon esett át az autó. A nagyobb szabad hasmagasság érdekében leszerelte a lökhárítókat, a motorteret és a komplett fenéklemezt masszív ütésvédelemmel látta el, a kerékíveket megnagyobbította. [BANNER type="2"]
Természetesen ez már az a kategória, ahol nem a használhatóság az egyetlen szempont, Natasha is tudja, hogy ennél egyszerűbben is lehet terepezni, de nála az építés, a kísérletezés, a zsákutcák feltérképezése is a buli része. Mindemellett a világvégi túrákon fontos szempont a megbízhatóság is, a Lexus erős nyolchengeres motorja pedig ezen a téren igen jól teljesít, annyira, hogy jelenleg is tuningmentes, sőt egyelőre nincs is tervben az átalakítása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?