Valószínűleg nem mondunk újat azzal, hogy nagyon változó, mennyi idő alatt kelnek el a használt autók. Ugyanakkor a carVertical autóipari adatkezelő cég kutatása kirajzol egy képet, amely szerint a magyarok a kis és az alsó-középkategóriás autókat kedvelik leginkább, mivel azok találnak új gazdára a leggyorsabban. Kivételek persze akadnak.
[BANNER type="1"]
Bizonyos modellek eladása azonban 2 hónapot is igénybe vehet
Ráadásul egészen a lista elején felbukkan egy szabályt erősítő kivétel. A trónon persze magabiztosan ül a Suzuki Swift, amit átlagosan 18,1 nap alatt el lehet adni. Nem csoda, hiszen ez egy igaz mindenes. Aránylag olcsó, gazdaságosan fenntartható, és ügyesen logisztikázva még családi autónak is beválik. Viszont a meglepetés már ott vár a második helyen, ahová a Toyota Hilux állhat. Hiszen a platóst átlagosan 19,2 nap alatt el lehet adni. A dobogó alsó fokán az aprócska Volkswagen Lupo található, amit átlagosan 21,9 nap alatt lehet eladni. Éppen csak lecsúszott a dobogóról a Peugeot 307, amelyet átlagosan 22,3 nap alatt lehet eladni. A negyedik helyre pedig egy villanyautó kapaszkodott fel, méghozzá a Renault Zoe, amelynek eladására átlagosa n23,3 napot kell várni.
Egy Swiftet általában gyorsan el lehet adni
„
Elméletileg minél népszerűbb egy jármű, annál gyorsabban eladhatónak kell lennie” – mondta Matas Buzelis, a carVertical autóipari szakértője. Azonban a gyakorlat néha felülírja az elméletet. Magyarországon a leglassabban eladható jármű az Opel Grandland X, amely átlagosan 60,9 nap alatt adható el, pedig sokat látni belőle az utakon. A Volkswagen Arteon 59,5 nap, az Alfa Romeo Stelvio 55,2 nap, a Peugeot 2008 53,5 nap és a Ford Mustang 51,9 nap alatt adható el (persze ezek is átlagok) szóval olyan autók, amelyek eladása hosszabb időt igényel.
[BANNER type="2"]
Még az olyan népszerű modellek, mint például egy Volkswagen Golf eladása is átlagosan 34,1 napba telik, de egy BMW 3-as esetében is átlagosan 30,1 napot kell várni az új vevőre.
Az is látszik, hogy az elektromos autók eladása több időt vesz igénybe, mint a belsőégésű motorral rendelkezőké. Buzelis szerint ennek oka az elektromos járművek drágaság és a töltőhálózat hiányosságai. Persze a használt elektromos járművek eladása folyamatosan növekedik, a népszerűségük azonban továbbra is sokkal alacsonyabb a hagyományos járművekénél. És itt is érvényes, hogy a drágább modelleknél türelmesebbnek kell lenni, mert például egy Tesla Model S eladása lényegesen több időt vesz igénybe (40,4 napot), mint a kedvezőbb árfekvésű elektromos autóké.
Talán meglepőnek tűnhet a dobogós helyen végző Toyota Hilux