Felfedte lapjait a Renault, íme a jövőképük és a villany Mégane

Jövőjét és az új Mégane E-TECH 100% Electricet is megmutatta a Renault

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden márka életében vannak történelmi modellek, a Renault-nál most épp a Mégane E-TECH 100% Electric ilyen, kvázi vele érkezik a Renault jövője, már hozzánk is bekacsintott.

Hazánkba most futott be, de már februárban vezethettük a vadonatúj Mégane E-TECH 100% Electricet (lásd itt), ami a Renault szerint még úgy is új időszámítást hoz, hogy a már 10 éve futó Zoe már 400 ezer példányos eladás felett jár, villanyautóik pedig összességében több mint 10 milliárd kilométert tettek már meg. Viszont most ez az autó az első a CMF-EV platformon, és az első, ami Renault új villanyautó-központjából érkezik. Mivel magát az autót már igen alaposan bemutattuk, most a sajtótájékoztató is inkább a Renault jövőjére koncentrált, aminek persze első tagja a továbbra is csinos és ígéretes Mégane E-TECH 100% Electric, ami most még csak statikusan pózolt itthon, ám a tesztautó-naptárunkban már szerepel. [BANNER type="1"]
De nézzük, milyen jövő várható a Renault-nál, előtte pedig persze azt, hogy milyen a jelen! Eladásaik 65%-át még mindig a hagyományos, belső égésű motoros (és legfeljebb lágy hibrid) modellek adják, de már 35% az "elektrifikált", azaz hibrid, plug-in hybrid és tisztán elektromos modellek aránya. Utóbbiakból a hibridek a leginkább erősek: a Clio és az Arkana esetén elérhető hibrid verziók az összesített eladások 19%-át adják már, míg a Captur és a Mégane esetén kapható plug-in hybridek csupán 4%-ot, az elektromos modellek pedig már 12%-nál tartanak, így

a Renault azzal számol, hogy már idén több mint 1 millió E-TECH modellt fognak értékesíteni.

Sőt, azzal is, hogy a most 35%-os E-TECH arány 3 év múlva, azaz 2025-re már 65%-os lesz, míg 2030-ra 100%-os, és tudjuk, 2035 után csakis tisztán elektromos kínálata lehet, legalábbis Európában. A márka a teljes európai karbonsemlegességet 2040-re, világszinten 2050-re célozza, de az akkumulátor-gyártás karbon-lábnyomát 2030-ra 35 százalékkal csökkentik. Saját gyártóüzemeinek karbonsemlegességét Franciaországban már 2025-re, Európában 2030-ra megvalósulónak ígéri a Renault, de van itt még egy óriási érdekesség, a körkörös gazdaság. Tavaly láthattuk a Renault-tól, hogy Flins-ben (a Zoe és a Nissan Micra gyártása mellett) saját autóit újítja fel, majd dobja újszerű állapotban, de jóval olcsóbban piacra őket, kvázi egy második életet adva nekik, a vevőknek pedig elérhető és mégis minőségi autót. 2030-ra már évi 120 ezer ilyen újszerű, mégis használt autót ígérnek, ugyanakkorra az új autókban felhasznált anyagok 30%-a újrahasznosított lesz. De itt még nincs vége: akkumulátorokat is felújítanak, sőt a tervek szerint jövő évtől kishaszonjárműveiknél belső égésű motorosokat is fognak felszerelni elektromos hajtáslánccal, így például egy motorhibás Kangoo vagy Master is lehet majd második életében Z.E. modell. A tavaly szeptemberen nyitott Re-trofit nevű "használtautó-gyár" 700 alkalmazottja által már eddig is 9000 autót adott át, 2000 akkumulátort javított meg a márka. A Renault persze nem csak a környeztet, saját dolgozóit is óvni kívánja, így több gyári program által is célul tűzte ki, hogy 2030-ra nullára csökkentse a munkavégzéssel kapcsolatos megbetegedéseket. [BANNER type="2"]
A Mégane E-TECH 100% Electric a gyártás kapcsán is példa, a gyártásához felhasznált anyagok 70%-a európai, 25%-a kifejezetten az Douai-ban található Electricity Hub vonzáskörzetéből származik. Autónként 28 kilogrammnyi újrahasznosított műanyagot alkalmaznak, az autó 90%-a pedig újrahasznosítható. Miként arról már beszámoltunk, a hagyományos hajtású Mégane-októl teljesen független, azoknál kívül kisebb, belül tágasabb modell különlegessége a vékony, mindössze 11 cm magas akkumulátora, közvetlen kormányzása és a Mégane-ok történelmében először független, multilink hátsó felfüggesztése. Tömege vetélytársainál mintegy 100 kilogrammal szerényebb. Kétféle, 40 és 60 kWh kapacitású akkumulátort kap, kétféle (130 és 220 lóerős, azaz 96 és 160 kW-os, 300 és 450 Nm nyomatékú) villanymotort. Hőszivattyút csak opcióként kapunk, de integrált Google rendszert alapból, így a központi érintőképernyőről töltőhöz navigálást indítva az akkumulátor előtemperálása is indul, megvannak az online frissítések az autó rendszereihez is, s az egész infotainment Android alapú, a digitális műszerblokk és az állított formátumú központi kijelző 24 colos képátlót ad, a tabletektől ismert felbontással. Mivel ezeket viszont távolabbról nézzük, sokkolóan éles képűnek hat a két panel. Komoly ütőkártya, hogy a hazai piacon alapáras a 22 kW-os AC tölthetőség, DC töltésből a kisebb akkuval 85, a nagyobbal 130 kW-osat kapunk. A részletes adatok korábbi cikkünkben, ám jelentős változás érte február óta az árakat, a 13 199 000 forintos alapár helyett ma már 14 549 000 forintossal kell számolni, a nagyobbik akkus, 220 lóerős iconic csúcsverzió pedig már 18 249 000 Ft forintról indul. Ráadásul ezek is olyan árak, hogy a forgalmazó csak egy bizonyos szintű árfolyamváltozásig tudja garantálni. A fél éven túl nyúló gyártási időpontok miatt több országban csak vásárlási lehetőségre szerződnek, hazánkban konkrét autóra, a forgalmazónak ugyanakkor az árváltoztatásra, a vevőnek pedig persze az elállásra van lehetősége; persze szinte biztos, hogy aki ma szerződik, jobb konstrukcióval fog autót kapni, mint az, aki később. A Mégane E-TECH 100% Electric önmagában is csábító, a Renault jövő-víziója szintén, amiből nekünk várható elérhetőségük miatt érdekesebbek az újragyártott autók, mint az újonnan nem olcsó friss modellek. Utóbbiakból az elektromos Mégane már prémium minőségű, de legfeljebb konkurenseihez mérten jutányos. [BANNER type="3"]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?