Feltámad a Cadillac? 170 milliós luxusautó az új zászlóshajó!

A Celestiq a Cadillac tudásának legjavát kínálja, a csúcsmodell a Rolls-Royce babérjaira törhet

Új elektromos csúcsmodellel tér vissza a Cadillac a felső polcos luxusautók világába. A Celestiq sokat ad, de sokat is kér, cserébe olyan külsőt szabtak a tervezők, amit biztosan nem lehet mással összekeverni.

Elektromos luxusautóval térhet vissza a dicső múlt a Cadillac számára, az amerikai gyártó kínálatát évtizedekkel ezelőtt hatalmas szedánok, kupék és kabriók jellemezték, talán ezért sem SUV lett a csúcsmodell. A Celestiq egy jókora ferdehátú ötajtós, a kilincsek nélküli áramvonalas karosszéria látványos, de nem feltétlenül a szépségével, inkább a különlegességével hódít. Elöl hatalmas és zárt, középen megvilágított emblémával szerelt maszk terpeszkedik, a fényszórók oldalt helyezkednek a két kopoltyúszerű nyílás szélein. A hátsó fényszórók sem átlagosan, négy bumerángalakú világítótestet rajzoltak a tervezők, melyek oldalról is jól láthatók
Hirdetés
A Celestiq kizárólag elektromos hajtással készül, az akkumulátor névleges kapacitása 111 kWh, ezzel 483 kilométer az ígért hatótávolság, az egyenáramú villámtöltést 200 kW-ig támogatja az autó, más gyártók ezt jócskán felülmúlják. A 608 lóerős teljesítmény és a 858 Nm nyomaték 3,8 másodperc alatt gyorsítja százra a luxusautót, villanymotorból kettő van, mind a négy kerék hajtott és kormányzott. A 23 colos kerék mellé légrugókat szerelnek, az aktív stabilizátorokat a 48 voltos rendszerről táplálják. Az utastér négyüléses, itt nem a “csapatszállítás”, hanem a kényelem a fő szempont. A kardánalagút falként tornyosul, mindkét sornak dupla könyöklő és képernyő jár, a tető üveg, ami négy szekcióban külön-külön sötétíthető, az utastérben számos elem 3D nyomtatással készül. Hagyományos műszerek természetesen nincsenek, a sofőr egy 55 colos képernyőről gyűjtheti az információkat, hangszóróból 38 darabot építenek be.
Hirdetés

A Cadillac jelenlegi teljes tudását belepakolta a Celestiqbe,

a modell egy óriási visszatérés lehetne az olcsó(bb) szedánok, crossoverek és az Escalade után, de csak egy nagyon szűk réteg juthat majd hozzá, így ez inkább csak egy prezentáció. A kézzel épített modell árcédulája vaskos számot mutat, az alapár valahol 300 ezer dollár (130 millió forint) felett lesz, némi extra beikszelésével a 400 ezer dollár (170 millió forint) sem elérhetetlen, a gyártás 2023 decemberében indul.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.10.19. at 02:38
    Permalink

    Profilból jól néz ki, de az orra elég furcsa. A faránál pedig teljesen zavarba jön az ember a sok hokiütő formájú világítótesttől meg a lökhárítóra biggyesztett kis műanyag bárpulttól, ott mint ha több különböző használati tárgy gabalyodott volna össze a formatervezők CAD-fájljában.

  • 2022.12.07. at 22:57
    Permalink

    Nem egy Cadillac volt alattam (Eldorado-k, SRX, Fleetwood Coupe, más vényócak, CTS stb.).
    A “C” oszlopig még rendben is lenne, de ami utána jön… Na ne!
    Hol vannak a megszokott függőleges csíklámpák? És egyátalán: mi ez a vegyesfelvágott ferdehátú borzalom?
    Maradok a mostani CTS-nél!

Vélemény, hozzászólás?