Fokozódó bírságokkal fenyíthetnek majd a rendőrök

Még több helyszíni bírság várható a rendőröktől

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A bírság mértéke a fizetés módjától változik majd, a helyszínen elfogadva olcsóbb lesz - a szabálysértési törvény készülőben lévő módosítása szerint.

Alig több, mint három hete nőttek jelentős mértékben az autósokat érintő közúti bírságok, ám a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium már most újabb szigorításokon dolgozik a szabályszegőkkel szembeni hatásos és gyors fellépés érdekében. A szigorítások célja egyértelműen az ügyek gyors, lehetőség szerint azonnali (érdemi és jogerős) döntéssel lezárása lenne.
Utóbbi érdekében több eszközzel is a helyszíni bírság elfogadása felé „terelnék” a vétkeseket. Ennek egyik része lenne, hogy a helyszíni bírság el nem fogadása, és a szabálysértési eljárás lezárta után jelentősen nagyobb mértékű utólag fizetendőt szabnának ki – a módszer a BKV (és egyéb tömegközlekedési ellenőröktől) ismert, a fővárosi közlekedési vállalatnál például aki nem tud a helyszínen fizetni, utólag dupla pótdíjat köteles csengetni, ám mégsem azonos. Hiszen míg a tömegközlekedési eszközökön valóban helyben kell kiegyenlíteni a számlát, a helyszíni bírság elfogadás nem jelent azonnali fizetési kötelezettséget, hiszen utóbbi a helyszínen fizetendőre érvényes. Utóbbiban is várható azonban változás, ma legfeljebb 20 ezer forintról adhat csekket a rendőr - e tételt is emelné a törvénymódosítás javaslata a gyorsabb pénzszedés, akarom mondani ügyintézés érdekében.
A plusz eljárással fokozódó büntetés melletti egyéb módszer az említett cél érdekében, hogy a helyszíni bírsághoz mellékelt büntetőpontok száma kevesebb lenne, mintha a bírságot elkövetője csak az eset utólagos elfogadása után „rendezné”. A munkaanyag szerint a rendőrök egy további, fontos eszközt is kapnának annak érdekében, hogy a fülön csípett szabályszegők bírságolását ne hosszas, a hivatalok számára is terhet jelentő és annak költségét a fokozódó bírsággal kvázi azok fizetőire terhelve hajtsák végre, ez pedig a részletfizetés engedélyezése. Utóbbi nyilván még pontosan szabályozandó részlet, s a részletekkel elmaradók biztosak lehetnek majd abban, hogy a fizetés elmaradását nem nézi majd jó szemmel a hatóság, hiszen a tanulmány célja épp az ügyek gyors lezárása. Ez utóbbiért a szabálysértési eljárással kezelendő, azaz a nem helyszíni bírsággal rendezett esetek is csak néhány nap fizetési haladékot adnának – az egyelőre még tervezetnek sem számító tanulmány szerint, melyből törvény fél éven belül aligha születhet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    A 18 éves Suzukinkra műszaki vizsga utáni 2. napon a rend őrei 30000Ft-os csekket állított ki,mert internetten lett befizetve egész évre a kötelező biztosítása ezért nem volt róla sárga csekk,csak a zöld kártya.Nem tudta megérteni,hogy se műszaki,se zöld kártyát nem adnak,ha nincs rajta kötelező biztosítás.Mi ez ha nem büntetés mindenáron??

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Katona Úr!

    “ma (nyugta ellenében) legfeljebb 20 ezer forintot kérhet el a rendőr ”
    A cikkében szereplő mondat, állítása helytelen!
    A helyszínen a rendőr hivatalosan nem vehet el pénzt a szabálysértőtől! Ilyen hogy nyugtát ad az elvett pénzről, nem is létezik jelenleg a rendőrségnél.
    A helyszíni bírság szabálysértés esetén max. 20 ezer forint, erről állít ki csekket, amit postai úton lehet kiegyenlíteni. Viszont közigazgatási bírság kiszabása esetén akár 150 ezer forintos csekket is kaphat a helyszínen a szabályt sértő ügyfél. Pl.: 2 üveg sörrel a szervezetemben kocsikázok.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Hihetetlen. Tényleg mindegy, csak dőljön a lé. Megint a “kicsik” szívják meg, megint belőlük akarnak pénzhez jutni, ahelyett, hogy a “nagy halakra” vadásznának!

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    A mindíg szabályosan közlekedő hozzászólónak ajánlom: 47-es út Tisza híd, Hmv-Szeged közötti országút és 20-as tábla!!! Ha lehet szemből mérje a mozgó lézeres, úgy hogy a tükörben legalább egy méretes kamiont lásson! Megpróbálhatja betartani a 20-at, de nem biztos, hogy fog utána levelezni… Az a baj, hogy egyre nagyobb hatalmat kapnak a rend őrei, amivel élhetnének, de többnyire visszaélnek!

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Bennem e téren nagy kettősség alakult ki. Egyrészt tényleg felháborító az a gátlástalan pofátlanság, lenyúlás, ahogyan a rend őrei a magyar autós társadalommal bánnak. Másrészt viszont külföldi közlekedési tapasztalataim személyautóval az európai országokban, de legfőképpen az USA-ra alapozva nagyon elgondolkodtatnak. Az USA-ban vasszigor van, de megalapozott, indokolt és betartható sebességkorlátozás, szabályozás mellett. Olyan, hogy “közúti ellenőrzés” csak úgy mint nálunk, NEM LÉTEZIK! Ha valakit megállítanak, annak oka van! Ha 30 évig szabályosan közlekedsz, 30 évig nem lesz részed igazoltatásban! A forgalomból legelsőként a ritmusából kilógó lassan közlekedőket szedik ki! A közlekedési rendőr ott nem csak azért van, hogy szankcionáljon, hanem azért is, hogy pl. a bajba jutott kerékdefektes autósnak segítsen KEREKET CSERÉLNI! NEM VICC, SAJÁT SZEMMEL IS LÁTTAM! -:)))! Amikor hazajövök, és elkezdek itthon újra közlekedni, 1 hónapig csak a fejem fogom, te “Jóisten” mi van itt, ezen a keskeny pici kis szűk utakon tudathasadásos, eszement módon hajtanak mint az őrült. 1 hónap után megszokom, már nem tűnik fel az egész.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Engem meg egyszer szakadó esőben igazoltattak, száljak ki a kocsiból, nyissam ki a csomagtartót, benézett az utastérbe is,meg elszöszmötölt egy darabig… Mindeddig nekem 1 szál pólóban kinn kellett állnom a szakadó esőben a kocsi mellett.
    Semmi szabályt nem szegtem, csupán annyi volt a vétkem, hogy a munkahelyemről délutános műszak után hazafelé tartottam…
    Végül is nem tudott találni semmi kivetnivalót, visszaadta a forgalmit, utamraengedett.
    De folyamatosan minden nap megállított ugyanott, ugyanígy, ugyanakkor az esős kaland előtt, meg után is, pedig még csak csúnyán se néztem rá sosem, pedig a végén ha már megláttam éreztem, hogy nő bennem az adrenalin és magamban eljátszottam a gondolattal, hogy kiveszem a kocsiból a vas kormányzárat, aztán megvívok a gumibottal…
    De ő rendületlenül mindig megkérdezte, honnan jövök, hová megyek, mi keresnivalóm volt ott ahonnan jövök, én meg mindig mondtam, hogy munkahelyről haza…
    Mindezt tűrtem kb 2 hétig, azóta más útvonalon járok haza, bár ez több km-rel hosszabb, de hát okos enged, szamár meg szenved…
    Azt kell szekálni aki melózik, akinek az adójából kapja ő a fizetését…
    Ez az ország nem rossz vicc, hanem katasztrófa!Más országban ha szembejön az úton egy rendőr és egy bűnöző a bűnözőtől tartanak, itt inkább a rendőrtől…

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Na jó! Akkor elmesélek egy sztorit, ami velem esett meg, nem úgy hallottam mástól! És ez Pjotr, főleg neked szól!

    Történt egy szép augusztusi napon tavaly, hogy egy Nógrád megyei településen autózgattam az út- és látási viszonyoknak megfelelően, a KRESZ szabályait betartva – általában így vezetek, baromira sokat vezetek, de rengeteg olyan szitu van, amikor lehetetlen betartani a szabályokat. úgy is lehet mondani, hogy nemtom ki volt az a f….sz, aki adott szakaszokon megállapított szabályokat, merthogy vezetni nem tudott, az bizonyos, de ez most nem ide tartozik (sajnos általában 10-ből 4 olyan helyzet van, amikor lehetetlen szabályosan közlekedni, ez a tapasztalatom). Szóval vezetgettem, lelassítottam, közben headseten beszéltem valakivel telefonon és szélesen gesztikuláltam. Mutogattam beszéd közben. Ez ugyebár nem tilos. Egyszer csak elém ugrott a rend éber őre és leintett. Megálltam, kiszálltam, iratokat leelenőrizte, minden OK volt. Majd közölte, hogy műszaki ellenőrzés következik. Mindent átnézett. Minden rendben volt. Majd végső elkeseredésében megkért, hogy fordítsam ki az első kerekeket először balra, majd jobbra. A jobb oldali keréknél, aminek a megtekinéséhez árokba kellett másznia, közölte, hogy kopott a gumim. Mire mondtam, hogy az nem lehet. Jó, nem voltak vadi újak, de még használhatóak voltak. Mondtam neki, hogy a kopásjelzőig még van vagy másfél milli. Az volt a válasz, hogy láthatóan félre van kopva a kerék (nem tagadom, valóbankicsit jobban el volt kopva a külseje), ami a futőmű rossz beállítására utalhat, ezért a gépjárművet a helyszínen kivonja a forgalomból. Na erre varrjatok gombot!!! Lézerszeme volt a csávónak!!!

    Leizzadtam… Az autó munkaeszközöm. A fele napomat benne töltöm.

    Bátortalanul megkérdeztem, hogy nincs-e más megoldás. Mire azt felelte, hogy van, a helyszíni bírság. Kérdezem, mennyi? Aszongya hatezer. Kérdezem, hogy szerinte melyik választás a jobb? Aszongya, ez utóbbi. A KPM vizsga, merthogy csak úgy lehetne forgalomba helyezni ismét, bonyolult drága, és ha átmegy, akkor peres úton követelhetem a pénzem a rendőrségtől. Mondok, köszi, egyértelmű. De akkor itt a helyszínen el kell ismernem a bírság jogosságát, montda. Mondom, jó. Nem tudtam, hogy ennek később lesz értelme. Aláírtam, elhúztam…

    Rágott a fene… Sokáig gondolkoztam. Egy lojális, rendőrtisztelő, sőt attól inkább tartó, átlagos állampolgár vagyok, aki nem sajnálja tőlük a korkedvezméynes nyugdíjat (Orbán Vitya elmehet, ahova gondolják sokan…).

    Feljelentettem…

    Kár volt…

    Meghurcoltak… Kihallgatás, kioktató levelek, és folyton megtaláló rendőrök. Nem vagyok üldözési mániás (tudom, minden betegség tagadással kezdődik), de azóta hetemte többször is megállítanak igazoltatni. Kiderült, hogy mivel a helyszínen aláírtam a papírt, annak nincs fellebezési lehetősége, a pízt be köll fizetni és kész. Ehelyett inkább meghurcolták az adott rendőrt. Gondolom piros kódos lett az autóm. Ha a másik autómmal járok, ami szlovák rendszámos, azt nem állítgatják meg folyton… érdekes… Azt mondta az eljáró őrnagy elvtárs, hogy ő már akkor megírta volna a feljelentést, amikor kiszálltam az autóból, nem is nézett volna tovább semmit. Mert hogy az tilos. Ti ezt tudtátok? Akárhol keresem, nem találok erre vonatkozólag semmit. Meghogy a rendőrnek még kezet is csókolhatok, mert bár érvényes kötelezőm volt, nem volt nálam az igazolószelvény, mert inkasszós a cucc, és a bank még nem küldte el, de ő lekérdeztette, és hogy az volt a második pont, amikor fel kellett volna jelentenie.

    Majd magánemberként a kihallgatás végén az őrnagy kijelentette, hogy ha nem mutatok be a rendőrnek a trafipax kocsiban, akkor meg sem állítanak… Utána gondolva, tényleg volt ott egy kocsi az út szélén, olyan, amiből mifelénk mérni szoktak.

    Nos, ennyi. Az utolsó csepp volt a pohárban ez a sztori. Azóta tudatos adóelkerülő vagyok, feketén dolgozom, szlovákiába adózom, szlovák cégem van és szlovák rendszámos a családi autóm.

    Én megtehetem, mert közel vagyok a határhoz… De mi van azokkal a szenvedő állampolgár-társaimmal, akik ezt mind nem tehetik meg és amúgy meg folyton szívnak és szivatják őket mindennel és mindenhol???…

    További balesetmentes vezetést kívánok mindenkinek!

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Kedves Bendegúz!
    Szerintem ne tippelgess, mert mindenben tévedsz velem kapcsolatban és ne személyeskedj, mert az nem visz előbbre semmit!

    Ami az 50 helyett 42-vel ill. a 90 helyett 60-al haladókat illeti, abban egyet értek, hogy – ha valóban nem indokolt a lassú haladás – akkor büntetni kellene. Pont az a gondom nekem is sokszor, hogy ahol lehetne szabályosan tempósan haladni, ott is sokan feltartják az embert, míg lakott területen sokszor pont ugyan ezek akarnak letolni. Gondolom Te is találkoztál már olyan sofőrrel, aki mindenhol 70-el közleked(ne)ik, sebesség határoktól függetlenül.

    Ezzel együtt némi előre tervezéssel többnyire elkerülhető a gyorshajtás, a többi szabályszegésre meg egyszerűen nincs mentség. Hőbörögni meg végképp felesleges, ezt az energiát inkább a KRESZ tanulmányozásába illene fektetni, sokakra ráférne! 🙂 És megint csak: akinek nem inge…

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    valószínűleg az a tipikus megélhetési sofőr vagy aki , ráér X pontól Y pontig elérni mert a munkaidő lépésben is annyi mintha kicsit igyekeznél. szerintem te is inkább mész 50 es úton 42 vel mint 52 vel. Bezzeg ha lejár a melóidő te is odalépsz a gáznak . akkor már sietős neked is.

    szerintem már büntetni kellene azokat is akik nem képesek a megengedett sebességgel közlekedni. Én is vezetésből élek , így minden nap szembesülök olyan sofőrökkel , akik a 90 es úton 55 jó esetben 60 km / ó sebességgel közlekedik . Ezt még gyakran meg is spékelik záróvonalnál vagy veszélyes kanyarokban 1-1 erősebb fékezéssel , lehet nem szándékosan , csupán szédülnek a sebességtől.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Kár , hogy a tisztelt kormányunk , valamint az alá rendelt tárca nem a bűnözőket vadássza ilyen vehemenciával . Talán ha ezt tenné , néhány hónap alatt kifizethetnék az államadósság jelentős százalékát. De ahogy mind jól tudjuk mi személy és haszongépjárművek vezetői vagyunk e kicsinyke ország első számú közellenségei , mind annak ellenére , hogy adók formájában tőlünk szedik el a legtöbb , már adózott forintot.

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Nem tudom minek ezen ennyit lihegni. Szabályosan kell közlekedni és akkor nincs bírság. Sokat vezetek, kvázi ebből élek, mégis igen ritkán büntetnek meg, akkor is joggal. Ha 50-el megyek lakott területen, szinte mindig van, aki le akar tolni vagy megelőz. Pirosnál megállva többsávos úton 10-ből 5-ször valaki átmegy mellettem a piroson. Bezzeg a siránkozás, az folyton napirenden van. Megérdemlik. Akinek nem inge…

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Ha ez leépítést jelentene a közalkalmazotti szférában irodai dolgozókat tekintve akkor még azt mondom feldolgozható lenne, ha a bünt. tételeket pl. a minimálbérben maximalizálnák, hisz nem vagyunk bűnöző, csak állampolgárok, akik közvetve megbízzák az államot hogy tartsanak rendet…na de a REND NEM A KÖZUTAKON KEZDŐDIK, 1,2-es szorzóval egy végigfeküdt nap után a traffipaxban!!!

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Úgyse találod meg aki kitalálta… Ő tabu biztosan. 🙂 Majd legalább lesz esélye megint az álrendőröknek… meg a korrupciónak, másról se szól ez, de talán inkább nincs elég pénzük és fizetésük a rendőröknek, és ezért kell hamarabb pénzhez jutniuk és mégtöbbhöz!!! Szánalmas… De bezzeg nekik mindent szabad, meg a kormány tagjainak és mossák kezeiket, remélem Stohl Buci sem ússza meg, csukják le a visszaeső bűnözőket és törvénysértőket, talán példát kéne mutatnia a rendőrségnek és a bíróságnak…

  • 2017.10.31. at 13:33
    Permalink

    Az ország tényleg egy vicc, mert nem szól ez már mosról, csak a pénzbehajtásról! Ilyen fizetések mellett ekkora bírságok??? Felakasztanám azt is amelyik kitalálta!

Vélemény, hozzászólás?