Frankfurt 2011: Kínában tarol a Lotus

Lotus Evora GTE: könnyű és finom

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Lotus Evora GTE minden idők legerősebb utcai Lotus sportkocsija, amelyért Kínában egyszerűen rajonganak a tehetős ügyfelek - az előrendelések száma már száz felett jár.


Tavaly, a Párizsi Autószalon előtt már hallhattuk a Lotus nagyra törő terveit, hogy milyen új modellekkel szeretnék bővíteni a kínálatot. Nos, a modelldömping Frankfurtban még elmaradt, de azért akadtak újdonságok a hetheli márka standján. Az Evora GTE például minden idők legerősebb utcai Lotus sportkocsija, a lemezek alatt 3,5 literes, V6-os, alumínium blokkos és hengerfejes motorral, amelynek teljesítménye 444 lóerő. A GTE eredetileg limitált szériának indult, hogy a gyár megünnepelje visszatérését a motorsportok világába, aztán az autó iránt tanúsított, ázsiai piaci érdeklődés akkora lett, hogy felvették a globális kínálatba. A súlycsökkentés mindig is a Lotus legfőbb fegyverének számított, és ezt most az Evora is ékesen bizonyítja. Köszönhetően a szénszálas anyagok alkalmazásának (lökhárítók, ajtók, hátsó légterelő), az alapul szolgáló - amúgy szintén nem ólomsúlyú - Evorához képest a GTE 105 kilogrammal könnyebb. A GTE a versenysportból ismert szekvenciális AMT (Automated Manual Transmission) sebebességváltóval rendelkezik, központi anyával rögzített felnijein pedig Pirelli P-Zero Corsa abroncsok találhatók. Az utastérben szénszálas vázú, bőrrel kárpitozott Recaro ülésekben ül a vezető és útitársa.
Dany Bahar, a Lotus első embere elmondta, Kínában hihetetlen jelenséget tapasztaltak, egy napon belül 114-en adtak le rendelést a kocsira, így a cégvezetés úgy döntött, növelik a termelési kapacitást, és az Evora GTE szélesebb piaci körben lesz elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?