Genfből jelentjük: ütősek a Kia új kisautói

Genf 2011: kisautókkal erősít a Kia - új Picanto és Rio

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyszerre újult meg két Kia, a Picanto és a Rio. Utóbbi családi autóként is jó, a Picanto gyári autógázos verzióban is jön!


A cee’d 2006-os érkezése óta folyamatosan jönnek az olyan Kiák, amelyeknél már messze nem csak a kiváló ár/érték arány szól a márka mellett – bár tény, hogy a márka egyik fő jellemvonása továbbra is az. Most kisautóit cserélte olyanra a koreai márka, melyek már nem csak árcédulájukkal, hanem megjelenésükkel és egyéb jellemzőikkel is vevőket vonzhatnak.
A 3,6 méteres hosszával a korábbinál 6 cm-rel nagyobb, 15 mm-rel nyújtottabb tengelytávú Picanto utasterének helykínálatával is jelentősen többet tud, mint elődje, de talán a 200 literesre hizlalt csomagtér 27 (!) százalékos növekedése a leginkább szembetűnő. Ráadásul az üléshajtás törésmentes bővített raktérpadlót ad. Az utastér mindenhol gusztusos, jópofa megoldásokat mutat, az első ülőpróba alapján elismeréssel adózunk a fejlesztőknek: a keskeny középkonzol nincs útban a térdnek. Nem csak kívülről, belülről is pofás az új csöppség, amely most először háromajtós karosszériával is érkezik majd, az eladások harmadát attól várják majd a Kiások. Miniautóban a Kia szerint sincs értelme a dízelmotornak, ezért nincs is ilyen a motorpalettán, van viszont kétféle 1,0 literes, háromhengeres, a benzines 69 lóerőt és 95 Newtonméter nyomatékot tud, a vevői tapasztalatok alapján 35 literes LPG- és 10 literes benzin-tartállyal szerelt autógázos verzió 82 lóerőt és 94 Newtonmétert tud. A sorozat csúcsverziója az 1,2 literes, 85 lóerős, 121 Newtonméter nyomatékkal. Mindegyik motor változó szelepvezérlésű, vezérműláncos, alapesetben 5 fokozatú manuális váltós, a négyhengereshez 4 fokozatú bolygóműves automata is elérhető lesz. A Kiánál ISG-nek hívott stop-start rendszer mindegyik motorhoz elérhető lesz. A gyáriak a korábbinál jóval komfortosabbnak ígérik az elöl McPherson, hátul (a kategóriában igényesnek számító) csatolt lengőkaros futómű-rendszert és izmosnak ígérkezik a legtöbb verzióban elöl-hátul tárcsafékes, ESP-s fékrendszer is. Az opciós felszerelések között Bluetooth-kihangosító és automata légkondicionáló, valamint hővisszaverős szélvédő is szerepel. A miniautót keresőknek bizony érdemes lehet megvárni az év közepén piacra lépő Picantót!

Talán még komolyabb a Rio fejlődése, a gyár egyenesen forradalmi változásokat ígér. Ennek része az is, hogy négyajtós karosszéria egyáltalán nem készül majd belőle, ellenben lesz háromajtós. Érthető, hiszen az új Rio sokkalta sportosabb, mint a régi. Az ötajtós nem túlzott mértékben, 2 cm-rel hosszabb, 2,5 cm-rel vállasabb és 1,5 cm-rel alacsonyabb, mint elődje. A most 4,05x1,72x1,46 méteres, 2,57 méter (2,5 cm-rel növelt) tengelytávú karosszéria csomagtere 7 százalékos növekedéssel 288 literes, természetesen 60/40 arányú támladöntéssel bővíthető. Az Európának tervezett és a cee’d-hez, Sportage-hez, Vengához hasonlóan itt is gyártott új Rio – a szegmens elvárásainak megfelelően - benzines és dízelmotorokkal is elérhető lesz. Az alap benzines itt a csúcs-Picantóból ismert, 85 lóerős, a Rióban csak ez 5 fokozatú váltós. Az összes többi, így a cee’d-ből való, 109 lóerős 1,4-es és a háromhengeres, 1,1 literes, 70, valamint a négyhengeres, 1,4-es, 90 lóerős, változó geometriájú turbós dízel is 6 sebességeset kap. Mindegyik motorhoz kérhető a stop-startos ISG-rendszer, így a belépő dízel vegyes fogyasztási értéke mindössze 3,2 l/100 km, szén-dioxid emissziója 85 gramm/kilométer. Nem csak ez takarékos a Rio-palettán, ISG-vel még a csúcsverzió kombinált fogyasztása is csupán 4,8 l/100 km, szén-dioxidja 114 g/km és ez a verzió 11,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebességes 181 km/óra – azaz korántsem egy nagypapás autó. A korábbinál direktebb, 2,8 fordulatos kormányművel az irányíthatóság is sportosnak ígérkezik, az opcióként sok egyéb mellett automata légkondit, kormánykerék- és ülésfűtést, iPod-csatlakozást és tempomatot is soroló opciós és a 6 légzsákos alapellátmány egyaránt a kategória élvonalához húz. További érv az autó mellett, hogy a gyáriak már most biztosak 5 csillagos Euro NCAP utasvédelmében. Miként valaha a cee’d tette, az új Rio is felforgathatja kategóriáját, nyártól akár itthon is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?