Gyári múzeumba került egy Volvo XC90

Búcsú: 12 gyártási év után futott ki az első Volvo XC90

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az európai autópiac egyik legrégebb óta, 12 éve futó szériájaként búcsúzik a Volvo XC90 első generációja, már az újat várja a svéd üzem.

Három évvel a BMW X5 első generációja után, 2002-ben lépett piacra a Volvo XC90, míg azonban az X5 már harmadik generációjában készül, a Volvo csak most vált modellt. Múlt héten leállította az eredeti, többször frissített széria gyártását, s Torslanda üzemét már a teljesen új, második generációs XC90-es gyártására készíti fel.
Hirdetés

A 2002-es Detroiti Autószalonon bemutatott XC90 több mint 636 ezer példányával sikerszériának számított, az az autó volt, amire - főként az Egyesült Államokban - vágyakoztak az emberek, a bemutató után a gyártáskezdésig elkelt az első 15 ezer példány. A második generációs - még csak egy-egy részletével ismert - XC90 gyártása jövő év elején indul. Az utolsó, Svédországban gyártott XC90 egyből a helyi, göteborgi Volvo Múzeumba került.
Bár a jelenlegi XC90 gyártása az év folyamán később a Volvo új daqingi (kínai) gyárában folytatódik XC90 Classic névvel, ezt a modellt már csak Kínában forgalmazzák majd, az új XC90-nel pedig - gyári szavakkal élve - a siker új korszakára számít a Volvo.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?