Gyilkosok! A BMW-szerint a SUV-ok nyírták ki a sportkocsipiacot

BMW: csak a nagy lóerő kell, az igazi sportosság nem

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha megnézzük a mai autópiacot, reneszánsza van az erős kocsiknak. Kérdés, hogy ezek milyen távol vannak az igazi sportosságtól?


Hiába szigorodnak a környezetvédelmi előírások, hiába tesznek egyre többen tanúbizonyságot mértékletességükről, a keveset fogyasztó és kevésbé környezetkárosító autók mellett a sok száz lóerős autócsodák is szépen fogynak. Pörög az amerikai izomautó piac, a Ford Mustangnak például készül az új csúcsváltozata, a Dodge Challenger SRT Hellcat meg mércét állít lassan szinte mindenben. Az európai gyártók sem pihennek: jön a 400 lóerős Volkswagen Golf, szépen fogynak az Audi S és RS modellek, nem beszélve az AMG Mercedesről és az M-es BMW-kről, továbbá a franciák is kihoztak több ígéretes sportmodellt.
Hirdetés

Ha innen nézzük, akkor a vezetni szerető és egy ilyen új autó árát kifizetni tudó vásárlók el vannak kényeztetve. Ettől azért még a vezetési élményért a maga egyszerűségében rajongó puritánok feltehetik a kezüket, hol van ez az igazi sportosságtól? Ilyesfélét mondott Ian Robertson is, aki a BMW eladásokért felelős vezetője. A klasszikus felfogás szerint a sportkocsi kicsi, kétüléses és lehetőleg nincs teteje. Na, ezeknek a kocsiknak először a válság tett be, mivel a tipikusan második, vagy harmadik autónak vett kocsik piaca durván összeesett 2008-ban. Aztán meg a mai luxus SUV és crossover modellek annyira divatosak lettek, hogy a roadsterek vásárlói közül is a legtöbben átszoktak azokra.
Az Audi TT, Mercedes SLK és a BMW Z4 rekordéve 2007 volt, akkor jó 110 ezer fogyott belőlük. A BMW szakértője pesszimista, csak remélni tudja, hogy 2020-ra megint meglesz az évi 70 ezer, a háromból együtt. Itthon persze az említett típusok mindegyike álomautó, de tegyük azért csak fel az inkább elméleti kérdést. Tényleg a túlerős műterepjáró kell a rendes sportkocsi helyett?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:31
    Permalink

    Ha ez klaszik sport autó, akkor én is inkább suv-ra költenék:d Egyrészt mert az érzést már ezek sem adják vissza, másrészt mert eléggé elsorvadt ez a vonal. Csajos és/vagy kapuzárási pánik irányban tolták, most meg lehet sírni, hogy kicsi ez a szegmens…

  • 2017.10.29. at 00:31
    Permalink

    A legtöbben nem a sportosságot keresik még komoly sportkocsikban sem, hanem előbbre való a feltűnősködés és a kivagyiság.
    A több száz lóerős batárok (X5, X6, Q7, ML stb.) ennek az elvárásnak fokozottan megfelelnek és még hasznosabbak (csomagtartó, férőhely) és általában normál körülmények között biztonságosabbak is mint az igazi sportkocsik, így érthető a térnyerésük.

  • 2017.10.29. at 00:31
    Permalink

    [i]“Ha megnézzük a mai autópiacot, reneszánsza van az erős kocsiknak. Kérdés, hogy ezek milyen távol vannak az igazi sportosságtól?”[/i]
    Na és persze a sokat hangoztatott környezetvédelemtől is!

Vélemény, hozzászólás?