Hamarosan ilyen török villanyautókkal járunk majd?

A törökök is beszállnak a villanyautó bizniszbe, bemutatkozik a TOGG SUV!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Rögtön egy teljes modellpalettával támad Erdoğan autógyára: az első előszériás elektromos SUV már el is készült. A gyár 2022-re épül meg, a beszállítók pedig 75%-ban török cégek lesznek. Az SUV-t egy szedán követi majd, 2030-ra pedig 3 további modell jön.

Törökország már szerelt össze pár autót, mire az előző évtized derekán rájöttek, hogy akár tervezhetnének is maguknak néhány négykerekűt. Erdoğan 2017-ben jelentette be, hogy lesz török autó, 2018-ban már meg is alakult a cég, 2019-ben pedig rögtön két prototípussal is előrukkolt a TOGG, teljes nevén a Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu A.Ş. Mi is írtunk már róluk a prototípusok kapcsán, még 2019-ben. Az egyik bemutatott gép egy középkategóriás SUV, a másik pedig egy azonos platformra épülő szedán volt, mindkettő kizárólag elektromos hajtáslánccal és 300 vagy 500 kilométeres hatótávval. Idén újabb mérföldkőhöz érkezett a cég, elkezdték építeni az összeszerelőüzemet és befejezték az első kész, sorozatgyártásra érett előszériás SUV-t is.
Hirdetés
A Bursához közeli Gemlik városában épülő üzem már jövő év elején elkészül, a török elektromos SUV-k pedig azonnal el is kezdenek legördülni a gyártósorokról. A járműhöz felhasznált alkatrészek háromnegyede az országon belülről érkezik, a maradék pedig Európából és Ázsiából. Ezzel nem csak a költségeken - és ezáltal a vételáron - tudnak faragni, de a török piacot is tovább erősítik. Dizájn terén viszont az olaszokra hagyatkoztak, a prototípusok küllemét a Pininfarina tervezte meg. Az SUV és a szedán alapváltozata is egyetlen, a hátsó tengelyen elhelyezett, kereken 200 lóerős villanymotorral készül majd, de a több erőt követelőknek sem kell csüggedni. Lesz ugyanis összkerekes változat is, ahol ugyanezen hátsó hajtás mellé egy erősebb motor kerül az első tengelyre, hogy a kombinált teljesítmény 400 lóerőre nőhessen. Az akkucsomagok méretéről még nem számoltak be a törökök, de annyit már tudunk, hogy alapesetben is 300 kilométeres, de felárért nagyobb, 500 kilométeres hatótávot és 30 perc alatt 80 százalékra történő villámtöltést is ígérnek.
Hirdetés
Ha jó áron kínálják, még akár siker is lehet a törökök kísérlete, főleg ezzel a meggyőző olasz dizájnnal. Ti mit gondoltok, vajon pár év múlva a TOGG villanyautók megszokott elemei lesznek az utcaképnek, vagy bukás lesz a projekt?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.07.22. at 07:50
    Permalink

    Ha a Qorosból indulok ki, akkor nem sok jót jósolnék. Semmiből készíteni egy új márkát nem egyszerű.
    Érdekes a Törökök hozzáállása az autógyártáshoz. Tudtommal csak olyan gyártót engedtek be, akikkel közösen fejleszthettek. Valószínűleg ezt a tudást próbálják átültetni. Az elektromos autózás jövőképe elég erős és az EU-s szabályok is a zero emissziós autókat támogatják. Ha beindulna az üzlet, akkor a többi gyártót kiszorítanák a hazájukból? Persze pl. a Renualt, Fiat, Ford más ligában játszanak.

Vélemény, hozzászólás?