Hárommillióért már fullextrás a Volkswagen up!

Itthon is bemutatkozott a Volkswagen up!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egyelőre csak tapogatni lehetett a kiállított fehér és fekete up!-okat, de hamarosan tesztautóhoz is jutunk. A modell alapára 2,5 millió forint.



Immár hazánkban is kapható a Volkswagen legújabb kisautója, az idei Év Autója választáson második helyre befutó up! Egyelőre egyliteres motorral, háromajtós karosszériával kerül a kereskedésekbe, majd nyár végén az ötajtós változat is megérkezik. Eddig is viszonylag szorgosan nyomon követtük a Volkswagen up! és konszerntestvérei által kiadott modellváltozatainak életét, úgyhogy egyértelmű volt, hogy a hazai sajtóbemutatót sem hagyjuk ki. Sajnos a Budapest belvárosában megtartott rendezvényen vezetni nem lehetett, de már Magyarországra is megérkezett a tesztflotta, amiből amilyen gyorsan csak lehet, kérünk, és ki is próbálunk egy példányt.

Három és öt ajtóval is 3540 mm hosszú, 1640 mm széles és 1480 mm magas az up!, a kerekek közé ebből 2420 mm jutott, a csomagtér 251 literes, lehajtott, síkba fektetett ülésekkel pedig 951 liter jut a poggyásznak. Hatvan, illetve 75 lóerős egyliteres turbómotorral indul a forgalmazás, háromféle felszereltségi szinttel, melyek kedvéért a VW még régóta használatos elnevezéseivel is szakított: take up!, move up! és high up! névre hallgatnak a kisautó különféle kivitelei. Azt a Volkswagen is belátja, hogy korábbi próbálkozásai ebben a kategóriában – Fox, Lupo – nem muzsikáltak túl jól, legalábbis mifelénk, ezért az up!-pal már szeretnék megízlelni a sikert a kisautók szegmensében is, hiszen efölött, a tavalyi kiszállítási darabszámok alapján nem lehet okuk panaszra. A most kiállított up!-ban első látásra megvan a potenciál a tarolásra.
Csinos, modern, letisztult, de azért kedvesen játékos formái mellett elég korrekt áron kínált elég korrekt felszereltsége is hozzásegítheti a vágyott sikerhez. Már a take up! alapkivitelben is adják az ABS-t, az elektromos ablakemelőket, a magasságban állítható kormányt és ülést, a központi zárat, az MP3-lejátszásra is képes CD-rádiót két hangszóróval, a szervokormányt, valamint a két első légzsákot, és ezért a 60 lovas benzinmotorral együtt csak 2 546 900 forintot kérnek. Ez nem tűnik rossznak, és ha ebbe még légkondit, a kivehető maps+more navigációs rendszert és a koccanásos balesetek elkerülését segítő city brake funkciót is megrendeljük, akkor sem megyünk 3 millió forint fölé.
Hirdetés


Az egyliteres motorok nem ígérnek olyan szintű takarékosságot, mint annak idején az ezzel hirdetett Lupo 3L, de ekkora autótól nem elképzelhetetlen, hogy a mindennapi közlekedés során is megközelíthető lesz vele a 4,1, illetve az erősebbik motorral a 4,2 l/100 km-es átlagfogyasztás. További izgalomra ad okot, hogy hamarosan lesz belőle gyárilag gázosított, illetve 2013 második felében villanyhajtású e-up! verzió. Ennek Magyarországra érkezése még kérdéses, de a Porsche Hungária megígérte, hogy mindent meg fognak tenni a hazai bevezetés érdekében.
A bemutatón egy iPhone-t pakoltak a képernyőre az up! mellé, ennek egyértelmű jelzésértéke van, de kihangsúlyozták, hogy nem szeretnének egyetlen vásárlói kategóriára koncentrálni, így megpróbálnak majd idősebb vásárlókat is becsábítani az alapvetően fiatalos autóba. Már most számtalan dizájnvariáció kapható, a kereskedések sokféle dekormatricát kínálnak, amikkel saját stílusunkra formálhatjuk az autó megjelenését: a díszítéseket a szalonokban körülbelül 20 perc alatt fel is helyezik, élettartamuk pedig 4-5 évre tehető.
A Volkswagen up! kezdeti kínálata
KivitelMotor/váltóTeljesítmény (kW/LE)Bruttó ár
take up!1.0/5 MT44/602 546 900 Ft
move up!1.0/5 MT55/752 703 110 Ft
high up!1.0/5 MT55/752 901 230 Ft
white up!1.0/5 MT55/753 381 290 Ft

Pár pillanatot eltöltöttem az up!-ban, ami egy helyben ácsorgás közben annyira azért nem volt izgalmas, de sikerült anyagmintát venni: a műanyagok kemények, de az igényesebb kivitelű fajtából, ugyanez mondható el a kárpitozásról is. Semmi felvágás, de az összeszerelési minőség terén megkapjuk a Volkswagenektől megszokott minőségérzetet.
Ígéretesnek tűnik hát a csomag, de azért ismerkednénk még vele egy kicsit, mielőtt végleges verdiktet adnánk. Úgyhogy búcsúzóul itt vannak az árak, s néhány tétel költsége az extralistáról, hozzánk így köszöntött be a 2012-es Év Autója választás ezüstérmese, és azt már most borítékoljuk, hogy az elkövetkező pár évben jóval többet fognak eladni belőle, mint a jelenlegi címvédőből.
Extrafelszerelések
Biztonsági csomag: ESP, city brake, kikapcsolható utasoldali légzsák93 980 Ft
maps+more: navigáció (Európa-térkép), Micro-SD-kártya bement (max. 32GB), telefonelőkészítés kihangosítóval, Bluetooth-rendszer, fedélzeti kompjúter96 520 Ft
Climatic mechanikus klíma152 400 Ft
Komfort csomag: parkolóradar hátul figyelmeztető hangjelzéssel, tempomat, multifunkciós kijelző (take up! esetén nem rendelhető)86 360 Ft
Panoráma üveg tolótető, elektromos állítással (take up! esetén nem rendelhető)232 410 Ft
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 02:36
    Permalink

    Tisztában vagyok a nagyautó nyújtotta életérzéssel, volt és lesz is még benne részem. Tudom miről van szó, azért mondom, ez az amiről én legalábbis könnyen le tudok mondani. Egy kisebb autó nem jelent feltétlenül kényelmetlenebb utazást, csak ahhoz úgy kell megcsinálni.

  • 2017.10.31. at 02:36
    Permalink

    Másik topikban vérre menő vita folyik az üzemanyagtakarékosságról, úgymond villanyautó alternatívában gondolkodva, stb. Jó megoldás ez a kisautó, a fosszilis üzemanyagok meg végesek, tehát célszerű lenne a készletekre sokkal jobban vigyázni, mivel helyettesítésükre még nincs megfelelő alternatíva, ezért teljesen felesleges nagy autókkal furikázni, sok milliószor több mázsa vasat fölöslegesen cipelni. Ennek persze érvényesnek kellene lenni Amerikára is. Kis méretekben is lehet kényelmes autót építeni, a 200-al való repülést meg el lehet felejteni, aminek a folyamata már meg is indult.

  • 2017.10.31. at 02:36
    Permalink

    Az viszonylag kedvező ára miatt sokaknak vonzó lehet. A legjobban a cross-Up! néz ki, a legígéretesebb pedig természetesen az e-UP! elektromos verzió lesz. Magyarországon most még sajnos egyik sem kapható. 🙁

  • 2017.10.31. at 02:36
    Permalink

    Eljutunk a régi Twingo formához. Bár még csak képen láttam ezt az UP-ot, az meg nem az igazi, majd ha a maga valóságában veszem szemügyre…
    Ford Mustang, több mázsa vasat cipelek állandóan magammal feleslegesen.
    Ami engem illet, más építési formát preferálok válságautónak, és persze nem turbomotort hozzá.

  • 2017.10.31. at 02:36
    Permalink

    Azért látod úgy, mert egy 3,5 literes vagy nagyobb autót nem tudnak az emberek megtankolni 430 Ft-os Benzinárak mellett, meg nem is akarnak ha egy ilyen kisautó képes őket városi forgalomba kényelmesen kiszolgálni.

  • 2017.10.31. at 02:36
    Permalink

    Miért látom úgy, hogy az autók fejlődési iránya a műanyag babakocsik felé nyomul. Miért van az, hogy máig jobban odavagyok kinézetben egy 70-80as évekbeli Mustang-ért, mint egy mai műanyag dobozért, amibe ráadásul fűnyíró motort raktak?

Vélemény, hozzászólás?