Hitler autója, a Volkswagen Beetle harmadik generációjába lép

Bemutatkozott az új VW Beetle, 200 lóerős a legerősebb

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Világhatalomra tör a Volkswagen legújabb Bogara: a harmadik generációs Beetle egyszerre mutatkozott be Sanghajban, Berlinben és New Yorkban.


Ha nem is a világ legnagyobb példányszámban gyártott autója (az ugyanis a Toyota Corolla), fölényes elsőséggel az eredeti Volkswagen Beetle-é, azaz a Bogáré az azonos formában leghosszabb ideig gyártott modell címe. A német kiskocsi ugyanis 1938-tól egészen 2003-ig, összesen 21 529 464 példányban készült.
Az Adolf Hitler 1933-as megrendelésére, a "nép autójaként" elkészített, olcsó, két felnőtt és két gyerek legfeljebb 100 km/órás tempójú utaztatására alkalmas, a kezdetekkor 990 birodalmi márkáért adott Bogár formája nem öncélúan született, a Cd 0,41 légellenállási együtthatójú karosszériát a farba épített, léghűtéses motor temperálásához formálták, jellegzetes alakja mégis legalább olyan jelentőségű formaikon lett, mint mondjuk a kólásüveg.

Noha az eredeti Beetle 65 éves pályafutása ma már nehezen lenne ismételhető, az 1998-ban bemutatkozott, több, mint 13 éve - és már most több, mint milliós példányszámban - készülő második generációs Bogár gyártása szintén rekord hosszúságúnak mondható. A harmadik nemzedék tervezésekor állítólag a másodikat teljes mértékben el kívánták felejteni a fejlesztők, s iránymutatóként inkább csak az őst használták. Nyilván ugyanezt tették a most kifutó tervezésekor is, az eredmény ugyanis megszólalásig hasonló.

Valójában a második és a harmadik generáció is teljes mértékben eltér egymástól, utóbbi 4,28 méteres hossza 15, 1,81 méteres szélessége 8,6 centiméteres többletet mutat, míg 1,49 m-es magassága 1,2 cm-rel kevesebb. A beltér magassága mindössze 38 mm-rel csökkent, de még mindig a kategóriatársakénál nagyobb, 1 méter feletti. Jelentős mértékben nőtt a csomagtér, a korábbi 209 helyett most 310 literes, természetesen ülésdöntéssel bővíthető.
Nem csak a karosszéria arányai, a részletei is sportosabbá teszik a legújabb Beetle-t: hosszabb a gépháztető, a hátsó spoiler a belépőnél erősebb benzinmotoros verziókhoz alapáron jár. Míg az Egyesült Államokban a Beetle belépője a 2,5 literes, 170 lóerős szívó benzines, a többi piacon kizárólag turbós motorokkal érkezik az idén őszre már a kereskedőkhöz érő harmadik generáció.

Az alapgép az 1,2 TSI, 105 lóerővel, kérhető a turbója mellett kompresszort is kapó, 160 lóerős 1,4 TSI is, a csúcsbenzines pedig a 2,0 literes, 200 lóerős TSI. A két utóbbi verzióhoz alapáras az ESP által a fékek vezérlésével dolgozó, elektronikus, pszeudó-differenciálzár. A dízelek közül két verzió, az 1,6 literes 105, és a 2,0 literes, 140 lóerős CR TDI szerepel majd a palettán. A váltók előreláthatólag kivétel nélkül 6 fokozatúak, s az alapverziókon kívül dupla kuplungos automaták, azaz DSG egységek is választhatók lesznek. Szerepel olyan tétel is, mely kizárólag az alapgépekhez opció, ez az amúgy is kedvező fogyasztási értékeket sok egyéb mellett stop/start-elektronikával apasztó BlueMotion csomag - a legtakarékosabb Beetle 4,3 l/100 km vegyes fogyasztással, illetve 112 g/km szén-dioxid emisszióval büszkélkedhet (1,6 TDI BlueMotion).
A már most teljesen végleges verziójával látható harmadik generációs Beetle várható áráról még nincsenek információk, az alap Beetle mellett Design és Sport felszerelés-szintekkel, opcióként sok egyéb mellett Xenon fényszórókkal, panorámatetővel és kulcs nélküli nyitórendszerrel érkező újdonság azonban várhatóan nem lesz drasztikusan drágább elődjénél, alapellátmánya (sok más mellett 6 légzsák, ESP) kellően gazdagabbnak ígérkezik, értékarányosságát pedig frissebb technikája is jelentősen fokozza majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?