Hódít a hibrid: zöld kukásautót tesztel a Renault

Renault Premium Distribution Hybrys Tech

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mostanra mintegy 5000 km-t futott Lyon városában, és valódi teszteredményekkel szolgál a jövő környezetbarát kukásautója.


A 2009 óta zajló tesztelési időszak alatt a Renault Trucks mérnökei jelentős változásokat tudtak végrehajtani, hogy azokat már a második generációs Lyonban és Brüsszelben tesztelt járműveknél figyelembe vehessék. A Lyon városának és agglomerációjának lakói több mint egy éven keresztül láthatták a Renault Trucks hibrid technológiás járművét az utcákon. A Renault Premium Distribution Hybrys Tech - melyet a Suez Csoport egyik ágazata, a SITA valamint Lyon városa használt - tavaly év eleje óta gyűjti a háztartási hulladékot a lyoni agglomerációban. A valós körülmények közötti üzemeltetés eredményei gazdag tapasztalatokkal szolgáltak. Lehetővé tették az új koncepció jóváhagyását, műszaki fejlesztések kidolgozását a későbbi forgalmazáshoz.
Az 500 órás tiszta üzemidő alatt a jármű 5000 km-t tett meg, és mintegy 550 tonna hulladékot gyűjtött össze, illetve szállított el. A Premium Distribution Hybrys Tech járművet több gépkocsivezető is vezette az 1 év alatt, és a munkatársak a használat során nagyra értékelték a komfortos vezetést, valamint a nagyon alacsony zajszintet, amely az elektromos üzemmódban, azaz a gyűjtés fázisában jelentkezik. Az alacsony zajkibocsájtást fontosnak tartották mind a járműben dolgozó munkatársak, mind a környéken lakók, akik nagyon megszerették a „diszkréten” közlekedő Renault Premium Hybrys Tech kukásautót. A fogyasztás tekintetében a projekt elvárásainak megfelelő 20-25 százalékos fogyasztáscsökkenést regisztráltak az üzemeltetők.
[kepallojobb=464466][/kepallojobb] A gépkocsivezetőktől és a többi munkatárstól kapott rendszeres visszajelzések alapján jelentős változtatásokat, javításokat tudtak végezni az új technológián. Például az elektromosról termikus üzemmódra történő átálláskor tapasztalható komfortot egy új szoftverrel jelentősen javították. A hidegindítón is alakítottak a hidegben történő gyors elindulás biztosításához. A zajkibocsátást is újra átdolgozták, például a szervokormánynál, azáltal, hogy teljesen elektromos működtetésű lett. A tengelytávot lerövidítették, hogy a jármű a szűkebb belvárosi övezetekben is könnyen közlekedhessen. A Renault Premium Distribution 6x2 alapmodellre készült első hibrid alvázra a Faun vállalat biztosította a speciális BOM felépítményt. A motor Dxi7, Euro 5, 320 lóerővel, melyhez egy 70 kW-os névleges (max. 120 kW-os) teljesítményű elektromos motor csatlakozik.
A Renault Trucks hasznos tapasztalatokat szerzett tehát az egy éves sikeres üzemeltetésből. A gyártó tisztában van a hibrid technológia előnyeinek és a kínálata további fejlesztésén dolgozik. 2010-ben további Premium Hybrys Tech járművek érkeztek tartós tesztelésre a Coca-Cola Vállalathoz Brüsszelbe és a Colas Vállalathoz Lyonba. A Renault Trucks erősíti referenciáit a városi környezetkímélő közlekedésben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?