Idén 9 hónap alatt több autó fogyott, mint két éve egész évben

Éves szinten több mint negyedével több autó fogyott, mint tavaly

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hónapról hónapra dőlnek a tavalyi eladási adatok. Az autópiac magára talált - jelzi ezt, hogy idén szeptember végéig több autó fogyott, mint két éve összesen.


A hazánkban 2009-ben összezuhant autópiac idén végre megközelítheti a bűvös százezer példányos eladást. Elérni vélhetően nem fogja, ugyanis személyautóból szeptember végéig 69 444 példány fogyott, és eddig még egyetlen olyan hónap sem volt az idei, a tavalyiaknál hónapról hónapra 12,3-44,9%-os bővülést mutató évben, amikor a személyautó-eladás elérte volna a havi 10 ezer példányos szintet. A teljes gépjárműpiac viszont már tavaly meghaladta a 100 ezer példányos eladást. Idén ez már minden bizonnyal október végére meglesz, hiszen a teljes piac már most 90 ezer példány felett jár, és havi forgalma is 10 ezer darab feletti.
Hirdetés

2016. IX. (db) 2015. IX. (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 8229 6268 31,3
Kishaszonjármű 1661 1313 26,5
Nagyhaszonjármű 350 454 -22,9
Busz 51 21 142,9
Motorkerékpár 163 164 -0,6
Összesen 10 454 8220 27,2

Szeptemberben átlag feletti, 31,3%-os növekedést mutatott a személyautó-szegmens, de a kishaszonjárműveké is, robbant a buszoké, ugyanis több mint kétszer annyit helyeztek forgalomba, mint tavaly. Az egész évben zsugorodó nagyhaszonjármű-szegmens visszaesése viszont szintén átlag feletti volt. A motorkerékpároknál szintén negatívba hajlottak már a számok, holott éves szinten ott is 7,5%-os többlet látható. Ha az év többi hónapjához mérjük a kilencediket, összességében az átlagosnál jobb volt.
2016 (db) 2015 (db) Különbség (%)
Személygépkocsi 69 444 55 298 25,6
Kishaszonjármű 15 468 11 769 31,4
Nagyhaszonjármű 3661 3838 -4,6
Busz 315 274 15
Motorkerékpár 1926 1791 7,5
Összesen 90 814 72 970 24,5

A márkák versenyében szeptemberben is a Suzuki volt élen, második a Ford, harmadik az Opel a személyautóknál. Ha viszont a haszonjárművek számait is nézzük, első a Ford. Éves szinten is így van ez, piacvezető a flottaeladásokban erős kölni márka, a személyautóknál pedig a hazai kötődésű Suzuki. Szeptemberben különösen erős, 12,5%-os volt utóbbi piacrésze. Jól teljesített a frissített Suzuki SX4 S-Cross, igaz, torzíthat a listán a temérdek friss teszt- és bemutatóautó regisztrálása. A Swift viszont valós számokkal előzhette a Fiat 500-ast.
Top 10 márka és modell - 2016. augusztus
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Suzuki 992 1. Suzuki Vitara 417
2. Ford 796 2. Skoda Octavia 414
3. Opel 775 3. Suzuki SX4 S-Cross 241
4. Skoda 773 4. Ford Tourneo Custom 216
5. Volkswagen 615 5. Suzuki Swift 216
6. Toyota 521 6. Opel Astra K 201
7. Nissan 348 7. Opel Mokka 171
8. Renault 333 8. Ford Focus 164
9. Hyundai 333 9. Fiat 500 160
10. Kia 321 10. Volkswagen Golf 153

A Swift eladásai még az éves listán is egyel jobb helyezést hoztak számára, egyéb változás nincs. Szeptemberben különösen látványos volt a szabadidő-autó/crossover szegmens szárnyalása, a best seller Suzuki Vitara mellett az Opel Mokka is jól fogyott. Éves szinten pedig a Dacia Duster. A 9. hónapban viszont utóbbi és maga a Dacia sem fért be a top 10-be. Voltaképp a diszkontmárka háttérbe szorulása is a piac erősödését jelezheti, ahogyan az is, hogy az alsó-középkategória piacrésze több mint 3%-kal csökkent, a szabadidő-autóké bő 4%-kal nőtt.
Top 10 márka és modell - 2016. január-szeptember
Helyezés Márka Darabszám Helyezés Modell Darabszám
1. Suzuki 7882 1. Suzuki Vitara 4763
2. Opel 7130 2. Skoda Octavia 3716
3. Ford 6586 3. Ford Focus 1917
4. Skoda 6329 4. Opel Astra J 1779
5. Volkswagen 5378 5. Volkswagen Passat 1641
6. Toyota 3911 6. Dacia Duster 1518
7. Dacia 3329 7. Opel Astra K 1448
8. Kia 3185 8. Suzuki Swift 1339
9. Renault 3082 9. Volkswagen Golf 1145
10. Nissan 2502 10. Fiat 500 1327
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    [i”]egy jó motorkerékpár jobban manőverezhető, rövidebb a fékút is,” [/i]
    Egyik állításod sem igaz. A motor kanyarban pl. sokkal nehezebben manőverezhető és a fékútja is kb. 20%-kal hosszabb az autóénál az átlag motoros kezében, különösen ABS nélkül. Nem tudsz te motorozni öreg, menj el egy vezetéstechnikai tréningre, mert hamarosan ráb.ol ilyen gőggel a fejedben.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    [i]“A balesetek egyik fő oka, hogy a motorosok túlbecsülik vezetési képességeiket, egyre “bevállalósabbak” – erre pedig rátesz egy lapáttal az a tény, hogy az autósok nem tartják őket egyenrangú félnek az utakon.”[/i]
    A motoros balesetek 80%-át a gépjárművezetők okozzák. Ismét orbitális fa.ságot állítottál. Úgy van, ahogy mondod, csak pont fordítva.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    [i]“Odajutunk, hogy lassan a motorkerékpár a tehetősebbek hobbieszközévé válik???” [/i]
    Bravó! Felfedeztél egy 15 éves tényt! Csokit neked!

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Tragikus eredményt fog szülni, hogy ennyi nem fenntartható, környezetpusztító eszközt veszünk. 🙁 A 100e lakos feletti városokban már így is napi káosz van az utakon. Valaki ott fent nézze már meg mekkora kárt okoz ez globálisan. Az ipar növekedése az ÁFA, meg a vagyonszerzési, stb. illeték kutya-fasza hozzá képest.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Az biztos, hogy ütközésnél nincs “védőburkolat” mint a gépkocsinál, így a motoros teste van közvetlenül kitéve a sérülésnek.
    Az általad említett “bevállalós” stílus jelentős sebességtúllépést, azaz legalább 90-100 km/h-t jelent lakott területen belül. Így könnyen fenn lehet akadni…
    Más vezetési stílust igényel a motorkerékpár, mint a gépkocsi, jobban kell figyelni, résen lenni, ezen túlmenően egy jó motorkerékpár jobban manőverezhető, rövidebb a fékút is, és kisebb helyigényű mint egy gépkocsi. Ezek szerencsére biztonsági tényezők. (Aktív biztonság). 🙂

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Elég riasztó lehet maga az a tény is, hogy sajnos minden évben nagyon sok motoros szenved halálos balesetet Magyarországon. A forró nyári időszakban szinte naponta van ilyenekre példa, a jóval enyhébb telek miatt pedig a motoros szezon egyre hosszabb. A balesetek egyik fő oka, hogy a motorosok túlbecsülik vezetési képességeiket, egyre “bevállalósabbak” – erre pedig rátesz egy lapáttal az a tény, hogy az autósok nem tartják őket egyenrangú félnek az utakon. Mindezek egyvelege pedig sokszor vezet tragédiához. Mindig is szerettem a motorokat is, de ez a legfőbb oka, hogy sosem éreztem késztetést a motoros jogsi megszerzésére – ugyanakkor abszolút meg tudom érteni, hogy bizonyos embereknek ez a szenvedélye.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Beszédes számadatok.
    2016 szeptemberben 8.229 személygépkocsit helyeztek forgalomba kis hazánkban, még motorkerékpárt mindössze 163 db-ot.
    A 2016-os összesítés sem mutat más képet, 69.444 személygépkocsi, és mindössze 1.926 motorkerékpár.
    Ez jelzi azt is, hogy a motorkerékpár kezd irreálisan drága lenni a személykocsikhoz viszonyítva. Pedig nagyon rugalmas és takarékos közlekedési eszközről van szó. Parkolási gondok gyakorlatilag nincsenek, a mindenütt nyűgként meglévő parkolási díj is ismeretlen, az üzemanyagfogyasztás töredéke, különösen városban a személyautóénak, és lényegesen nagyobb dinamika mellett. Így környezetvédelmi jelentősége is van.
    Mégis méltatlanul drága kezd lenni.
    Honda SH 125-ös robogót használok városban, mellette volt egy 50 ccm-es robogóm, amivel 2 év alatt, mióta a Honda megvan, kb. 30 km-t mentem. Eladtam, és nem sokkal kellett megtoldani az árát, hogy vegyek egy jó állapotban lévő 1000-es kisautót, kevés kilométerrel, szervizkönyvvel, amivel előreláthatóan még vagy 100.000 kilométert mehetek gondok nélkül, (téli “motorkerékpárnak” ) :-).
    Odajutunk, hogy lassan a motorkerékpár a tehetősebbek hobbieszközévé válik???

Vélemény, hozzászólás?