Idén 9 hónap alatt több autó fogyott, mint két éve egész évben

Éves szinten több mint negyedével több autó fogyott, mint tavaly

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hónapról hónapra dőlnek a tavalyi eladási adatok. Az autópiac magára talált - jelzi ezt, hogy idén szeptember végéig több autó fogyott, mint két éve összesen.


A hazánkban 2009-ben összezuhant autópiac idén végre megközelítheti a bűvös százezer példányos eladást. Elérni vélhetően nem fogja, ugyanis személyautóból szeptember végéig 69 444 példány fogyott, és eddig még egyetlen olyan hónap sem volt az idei, a tavalyiaknál hónapról hónapra 12,3-44,9%-os bővülést mutató évben, amikor a személyautó-eladás elérte volna a havi 10 ezer példányos szintet. A teljes gépjárműpiac viszont már tavaly meghaladta a 100 ezer példányos eladást. Idén ez már minden bizonnyal október végére meglesz, hiszen a teljes piac már most 90 ezer példány felett jár, és havi forgalma is 10 ezer darab feletti.
Hirdetés

2016. IX. (db)2015. IX. (db)Különbség (%)
Személygépkocsi8229626831,3
Kishaszonjármű1661131326,5
Nagyhaszonjármű350454-22,9
Busz5121142,9
Motorkerékpár163164-0,6
Összesen10 454822027,2

Szeptemberben átlag feletti, 31,3%-os növekedést mutatott a személyautó-szegmens, de a kishaszonjárműveké is, robbant a buszoké, ugyanis több mint kétszer annyit helyeztek forgalomba, mint tavaly. Az egész évben zsugorodó nagyhaszonjármű-szegmens visszaesése viszont szintén átlag feletti volt. A motorkerékpároknál szintén negatívba hajlottak már a számok, holott éves szinten ott is 7,5%-os többlet látható. Ha az év többi hónapjához mérjük a kilencediket, összességében az átlagosnál jobb volt.
2016 (db)2015 (db)Különbség (%)
Személygépkocsi69 44455 29825,6
Kishaszonjármű15 46811 76931,4
Nagyhaszonjármű36613838-4,6
Busz31527415
Motorkerékpár192617917,5
Összesen90 81472 97024,5

A márkák versenyében szeptemberben is a Suzuki volt élen, második a Ford, harmadik az Opel a személyautóknál. Ha viszont a haszonjárművek számait is nézzük, első a Ford. Éves szinten is így van ez, piacvezető a flottaeladásokban erős kölni márka, a személyautóknál pedig a hazai kötődésű Suzuki. Szeptemberben különösen erős, 12,5%-os volt utóbbi piacrésze. Jól teljesített a frissített Suzuki SX4 S-Cross, igaz, torzíthat a listán a temérdek friss teszt- és bemutatóautó regisztrálása. A Swift viszont valós számokkal előzhette a Fiat 500-ast.
Top 10 márka és modell - 2016. augusztus
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Suzuki9921.Suzuki Vitara417
2.Ford7962.Skoda Octavia414
3.Opel7753.Suzuki SX4 S-Cross241
4.Skoda7734.Ford Tourneo Custom216
5.Volkswagen6155.Suzuki Swift216
6.Toyota5216.Opel Astra K201
7.Nissan3487.Opel Mokka171
8.Renault3338.Ford Focus164
9.Hyundai3339.Fiat 500160
10.Kia32110.Volkswagen Golf153

A Swift eladásai még az éves listán is egyel jobb helyezést hoztak számára, egyéb változás nincs. Szeptemberben különösen látványos volt a szabadidő-autó/crossover szegmens szárnyalása, a best seller Suzuki Vitara mellett az Opel Mokka is jól fogyott. Éves szinten pedig a Dacia Duster. A 9. hónapban viszont utóbbi és maga a Dacia sem fért be a top 10-be. Voltaképp a diszkontmárka háttérbe szorulása is a piac erősödését jelezheti, ahogyan az is, hogy az alsó-középkategória piacrésze több mint 3%-kal csökkent, a szabadidő-autóké bő 4%-kal nőtt.
Top 10 márka és modell - 2016. január-szeptember
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Suzuki78821.Suzuki Vitara4763
2.Opel71302.Skoda Octavia3716
3.Ford65863.Ford Focus1917
4.Skoda63294.Opel Astra J1779
5.Volkswagen53785.Volkswagen Passat1641
6.Toyota39116.Dacia Duster1518
7.Dacia33297.Opel Astra K1448
8.Kia31858.Suzuki Swift1339
9.Renault30829.Volkswagen Golf1145
10.Nissan250210.Fiat 5001327
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    [i”]egy jó motorkerékpár jobban manőverezhető, rövidebb a fékút is,” [/i]
    Egyik állításod sem igaz. A motor kanyarban pl. sokkal nehezebben manőverezhető és a fékútja is kb. 20%-kal hosszabb az autóénál az átlag motoros kezében, különösen ABS nélkül. Nem tudsz te motorozni öreg, menj el egy vezetéstechnikai tréningre, mert hamarosan ráb.ol ilyen gőggel a fejedben.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    [i]“A balesetek egyik fő oka, hogy a motorosok túlbecsülik vezetési képességeiket, egyre “bevállalósabbak” – erre pedig rátesz egy lapáttal az a tény, hogy az autósok nem tartják őket egyenrangú félnek az utakon.”[/i]
    A motoros balesetek 80%-át a gépjárművezetők okozzák. Ismét orbitális fa.ságot állítottál. Úgy van, ahogy mondod, csak pont fordítva.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    [i]“Odajutunk, hogy lassan a motorkerékpár a tehetősebbek hobbieszközévé válik???” [/i]
    Bravó! Felfedeztél egy 15 éves tényt! Csokit neked!

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Tragikus eredményt fog szülni, hogy ennyi nem fenntartható, környezetpusztító eszközt veszünk. 🙁 A 100e lakos feletti városokban már így is napi káosz van az utakon. Valaki ott fent nézze már meg mekkora kárt okoz ez globálisan. Az ipar növekedése az ÁFA, meg a vagyonszerzési, stb. illeték kutya-fasza hozzá képest.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Az biztos, hogy ütközésnél nincs “védőburkolat” mint a gépkocsinál, így a motoros teste van közvetlenül kitéve a sérülésnek.
    Az általad említett “bevállalós” stílus jelentős sebességtúllépést, azaz legalább 90-100 km/h-t jelent lakott területen belül. Így könnyen fenn lehet akadni…
    Más vezetési stílust igényel a motorkerékpár, mint a gépkocsi, jobban kell figyelni, résen lenni, ezen túlmenően egy jó motorkerékpár jobban manőverezhető, rövidebb a fékút is, és kisebb helyigényű mint egy gépkocsi. Ezek szerencsére biztonsági tényezők. (Aktív biztonság). 🙂

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Elég riasztó lehet maga az a tény is, hogy sajnos minden évben nagyon sok motoros szenved halálos balesetet Magyarországon. A forró nyári időszakban szinte naponta van ilyenekre példa, a jóval enyhébb telek miatt pedig a motoros szezon egyre hosszabb. A balesetek egyik fő oka, hogy a motorosok túlbecsülik vezetési képességeiket, egyre “bevállalósabbak” – erre pedig rátesz egy lapáttal az a tény, hogy az autósok nem tartják őket egyenrangú félnek az utakon. Mindezek egyvelege pedig sokszor vezet tragédiához. Mindig is szerettem a motorokat is, de ez a legfőbb oka, hogy sosem éreztem késztetést a motoros jogsi megszerzésére – ugyanakkor abszolút meg tudom érteni, hogy bizonyos embereknek ez a szenvedélye.

  • 2017.10.28. at 01:22
    Permalink

    Beszédes számadatok.
    2016 szeptemberben 8.229 személygépkocsit helyeztek forgalomba kis hazánkban, még motorkerékpárt mindössze 163 db-ot.
    A 2016-os összesítés sem mutat más képet, 69.444 személygépkocsi, és mindössze 1.926 motorkerékpár.
    Ez jelzi azt is, hogy a motorkerékpár kezd irreálisan drága lenni a személykocsikhoz viszonyítva. Pedig nagyon rugalmas és takarékos közlekedési eszközről van szó. Parkolási gondok gyakorlatilag nincsenek, a mindenütt nyűgként meglévő parkolási díj is ismeretlen, az üzemanyagfogyasztás töredéke, különösen városban a személyautóénak, és lényegesen nagyobb dinamika mellett. Így környezetvédelmi jelentősége is van.
    Mégis méltatlanul drága kezd lenni.
    Honda SH 125-ös robogót használok városban, mellette volt egy 50 ccm-es robogóm, amivel 2 év alatt, mióta a Honda megvan, kb. 30 km-t mentem. Eladtam, és nem sokkal kellett megtoldani az árát, hogy vegyek egy jó állapotban lévő 1000-es kisautót, kevés kilométerrel, szervizkönyvvel, amivel előreláthatóan még vagy 100.000 kilométert mehetek gondok nélkül, (téli “motorkerékpárnak” ) :-).
    Odajutunk, hogy lassan a motorkerékpár a tehetősebbek hobbieszközévé válik???

Vélemény, hozzászólás?