Idén 9 hónap alatt több autó fogyott, mint két éve egész évben
Éves szinten több mint negyedével több autó fogyott, mint tavaly
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hónapról hónapra dőlnek a tavalyi eladási adatok. Az autópiac magára talált - jelzi ezt, hogy idén szeptember végéig több autó fogyott, mint két éve összesen.
Masszívan a piac legkedveltebb modellje a Suzuki Vitara. Kedvező áron adott, divatos SUV - ez kell a népnek, nem több
A hazánkban 2009-ben összezuhant autópiac idén végre megközelítheti a bűvös százezer példányos eladást. Elérni vélhetően nem fogja, ugyanis személyautóból szeptember végéig 69 444 példány fogyott, és eddig még egyetlen olyan hónap sem volt az idei, a tavalyiaknál hónapról hónapra 12,3-44,9%-os bővülést mutató évben, amikor a személyautó-eladás elérte volna a havi 10 ezer példányos szintet. A teljes gépjárműpiac viszont már tavaly meghaladta a 100 ezer példányos eladást. Idén ez már minden bizonnyal október végére meglesz, hiszen a teljes piac már most 90 ezer példány felett jár, és havi forgalma is 10 ezer darab feletti.
2016. IX. (db) | 2015. IX. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 8229 | 6268 | 31,3 |
Kishaszonjármű | 1661 | 1313 | 26,5 |
Nagyhaszonjármű | 350 | 454 | -22,9 |
Busz | 51 | 21 | 142,9 |
Motorkerékpár | 163 | 164 | -0,6 |
Összesen | 10 454 | 8220 | 27,2 |
Szeptemberben átlag feletti, 31,3%-os növekedést mutatott a személyautó-szegmens, de a kishaszonjárműveké is, robbant a buszoké, ugyanis több mint kétszer annyit helyeztek forgalomba, mint tavaly. Az egész évben zsugorodó nagyhaszonjármű-szegmens visszaesése viszont szintén átlag feletti volt. A motorkerékpároknál szintén negatívba hajlottak már a számok, holott éves szinten ott is 7,5%-os többlet látható. Ha az év többi hónapjához mérjük a kilencediket, összességében az átlagosnál jobb volt.
2016 (db) | 2015 (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 69 444 | 55 298 | 25,6 |
Kishaszonjármű | 15 468 | 11 769 | 31,4 |
Nagyhaszonjármű | 3661 | 3838 | -4,6 |
Busz | 315 | 274 | 15 |
Motorkerékpár | 1926 | 1791 | 7,5 |
Összesen | 90 814 | 72 970 | 24,5 |
A márkák versenyében szeptemberben is a Suzuki volt élen, második a Ford, harmadik az Opel a személyautóknál. Ha viszont a haszonjárművek számait is nézzük, első a Ford. Éves szinten is így van ez, piacvezető a flottaeladásokban erős kölni márka, a személyautóknál pedig a hazai kötődésű Suzuki. Szeptemberben különösen erős, 12,5%-os volt utóbbi piacrésze. Jól teljesített a frissített Suzuki SX4 S-Cross, igaz, torzíthat a listán a temérdek friss teszt- és bemutatóautó regisztrálása. A Swift viszont valós számokkal előzhette a Fiat 500-ast.
Megújult a Suzuki SX4 S-Cross, szép számmal állítottak is belőle forgalomba
Top 10 márka és modell - 2016. augusztus
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 992 | 1. | Suzuki Vitara | 417 |
2. | Ford | 796 | 2. | Skoda Octavia | 414 |
3. | Opel | 775 | 3. | Suzuki SX4 S-Cross | 241 |
4. | Skoda | 773 | 4. | Ford Tourneo Custom | 216 |
5. | Volkswagen | 615 | 5. | Suzuki Swift | 216 |
6. | Toyota | 521 | 6. | Opel Astra K | 201 |
7. | Nissan | 348 | 7. | Opel Mokka | 171 |
8. | Renault | 333 | 8. | Ford Focus | 164 |
9. | Hyundai | 333 | 9. | Fiat 500 | 160 |
10. | Kia | 321 | 10. | Volkswagen Golf | 153 |
Szeptemberben az Opel Mokka is bekerült a 10 legnépszerűbb modell közé. A frissítés előttiek jó áron kínálkoztak, az újakból pedig már szállingóznak a bemutatópéldányok
A Swift eladásai még az éves listán is egyel jobb helyezést hoztak számára, egyéb változás nincs. Szeptemberben különösen látványos volt a szabadidő-autó/crossover szegmens szárnyalása, a best seller Suzuki Vitara mellett az Opel Mokka is jól fogyott. Éves szinten pedig a Dacia Duster. A 9. hónapban viszont utóbbi és maga a Dacia sem fért be a top 10-be. Voltaképp a diszkontmárka háttérbe szorulása is a piac erősödését jelezheti, ahogyan az is, hogy az alsó-középkategória piacrésze több mint 3%-kal csökkent, a szabadidő-autóké bő 4%-kal nőtt.
Top 10 márka és modell - 2016. január-szeptember
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 7882 | 1. | Suzuki Vitara | 4763 |
2. | Opel | 7130 | 2. | Skoda Octavia | 3716 |
3. | Ford | 6586 | 3. | Ford Focus | 1917 |
4. | Skoda | 6329 | 4. | Opel Astra J | 1779 |
5. | Volkswagen | 5378 | 5. | Volkswagen Passat | 1641 |
6. | Toyota | 3911 | 6. | Dacia Duster | 1518 |
7. | Dacia | 3329 | 7. | Opel Astra K | 1448 |
8. | Kia | 3185 | 8. | Suzuki Swift | 1339 |
9. | Renault | 3082 | 9. | Volkswagen Golf | 1145 |
10. | Nissan | 2502 | 10. | Fiat 500 | 1327 |
[i”]egy jó motorkerékpár jobban manőverezhető, rövidebb a fékút is,” [/i]
Egyik állításod sem igaz. A motor kanyarban pl. sokkal nehezebben manőverezhető és a fékútja is kb. 20%-kal hosszabb az autóénál az átlag motoros kezében, különösen ABS nélkül. Nem tudsz te motorozni öreg, menj el egy vezetéstechnikai tréningre, mert hamarosan ráb.ol ilyen gőggel a fejedben.
[i]„A balesetek egyik fő oka, hogy a motorosok túlbecsülik vezetési képességeiket, egyre „bevállalósabbak” – erre pedig rátesz egy lapáttal az a tény, hogy az autósok nem tartják őket egyenrangú félnek az utakon.”[/i]
A motoros balesetek 80%-át a gépjárművezetők okozzák. Ismét orbitális fa.ságot állítottál. Úgy van, ahogy mondod, csak pont fordítva.
[i]„Odajutunk, hogy lassan a motorkerékpár a tehetősebbek hobbieszközévé válik???” [/i]
Bravó! Felfedeztél egy 15 éves tényt! Csokit neked!
Tragikus eredményt fog szülni, hogy ennyi nem fenntartható, környezetpusztító eszközt veszünk. 🙁 A 100e lakos feletti városokban már így is napi káosz van az utakon. Valaki ott fent nézze már meg mekkora kárt okoz ez globálisan. Az ipar növekedése az ÁFA, meg a vagyonszerzési, stb. illeték kutya-fasza hozzá képest.
Az biztos, hogy ütközésnél nincs „védőburkolat” mint a gépkocsinál, így a motoros teste van közvetlenül kitéve a sérülésnek.
Az általad említett „bevállalós” stílus jelentős sebességtúllépést, azaz legalább 90-100 km/h-t jelent lakott területen belül. Így könnyen fenn lehet akadni…
Más vezetési stílust igényel a motorkerékpár, mint a gépkocsi, jobban kell figyelni, résen lenni, ezen túlmenően egy jó motorkerékpár jobban manőverezhető, rövidebb a fékút is, és kisebb helyigényű mint egy gépkocsi. Ezek szerencsére biztonsági tényezők. (Aktív biztonság). 🙂
Elég riasztó lehet maga az a tény is, hogy sajnos minden évben nagyon sok motoros szenved halálos balesetet Magyarországon. A forró nyári időszakban szinte naponta van ilyenekre példa, a jóval enyhébb telek miatt pedig a motoros szezon egyre hosszabb. A balesetek egyik fő oka, hogy a motorosok túlbecsülik vezetési képességeiket, egyre „bevállalósabbak” – erre pedig rátesz egy lapáttal az a tény, hogy az autósok nem tartják őket egyenrangú félnek az utakon. Mindezek egyvelege pedig sokszor vezet tragédiához. Mindig is szerettem a motorokat is, de ez a legfőbb oka, hogy sosem éreztem késztetést a motoros jogsi megszerzésére – ugyanakkor abszolút meg tudom érteni, hogy bizonyos embereknek ez a szenvedélye.
Beszédes számadatok.
2016 szeptemberben 8.229 személygépkocsit helyeztek forgalomba kis hazánkban, még motorkerékpárt mindössze 163 db-ot.
A 2016-os összesítés sem mutat más képet, 69.444 személygépkocsi, és mindössze 1.926 motorkerékpár.
Ez jelzi azt is, hogy a motorkerékpár kezd irreálisan drága lenni a személykocsikhoz viszonyítva. Pedig nagyon rugalmas és takarékos közlekedési eszközről van szó. Parkolási gondok gyakorlatilag nincsenek, a mindenütt nyűgként meglévő parkolási díj is ismeretlen, az üzemanyagfogyasztás töredéke, különösen városban a személyautóénak, és lényegesen nagyobb dinamika mellett. Így környezetvédelmi jelentősége is van.
Mégis méltatlanul drága kezd lenni.
Honda SH 125-ös robogót használok városban, mellette volt egy 50 ccm-es robogóm, amivel 2 év alatt, mióta a Honda megvan, kb. 30 km-t mentem. Eladtam, és nem sokkal kellett megtoldani az árát, hogy vegyek egy jó állapotban lévő 1000-es kisautót, kevés kilométerrel, szervizkönyvvel, amivel előreláthatóan még vagy 100.000 kilométert mehetek gondok nélkül, (téli „motorkerékpárnak” ) :-).
Odajutunk, hogy lassan a motorkerékpár a tehetősebbek hobbieszközévé válik???