Idesüss, ha több pénzt szeretnél az autódért!

Fizetett hirdetés

Eladnád az autód? 5+2 pontban mutatjuk, hogyan lesz a legegyszerűbb!

Te melyik autót vennéd meg? Nem titok, a két fotón azonos példány látható, csak máshol, másként fotózva.

Hirdetés
Ha autónkat eladnánk, bennünk jellemzően egy sokkal jobb kép él arról, mint amit a külvilág lát. Már csak azért is, mert a külvilág már akkor is gyanakszik, ha az autó túl szép. Autót eladni ezért messze nem olyan egyszerű dolog, mint azt a legtöbben gondolják, ám nyugalom, van néhány alapfogás, amivel sokat segíthetünk a folyamaton. 1. Miként mutassuk, fotózzuk autónkat?
Ha eladnánk autónkat, az elsődleges, hogy annak a legjobb arcát mutassuk. Kulcskérdés a fotózás. Ma már az okostelefonokkal is sok esetben kellően jó képek készíthetők egy hirdetéshez, már amennyiben azt megfelelően használjuk. Még a fotózás előtt alapvető, hogy mossuk le, takarítsuk ki az autónkat. Ha ez megvan, a belső képeket a lehető legegyszerűbb egységes fénynél, stúdióvilágítás hiányában enyhe árnyékban fotózni. Fény persze kell a “fényképezéshez”, ezért semmiképp se hajnalban vagy szürkületkor fotózzunk. A külső képekhez persze már könnyebb elegendő fényt találni, esetükben talán az a legfontosabb, hogy megfelelő háttér előtt örökítsük meg az autót. Érdemes minden oldalát megmutatni, ehhez kiválóak az úgynevezett “háromnegyedes” képek, amikor egyszerre látszik az autó eleje és oldala, vagy épp a hátulja és az oldala.
Hirdetés
2. Milyen legyen a hirdetés, mit írjunk le mindenképp autónkról?
Ne regényt és az autóhoz kötődő érzéseinkről írjunk a hirdetésben, hanem tényszerűen, az autóról írjunk. Bár autónk legjobb arcát kívánjuk mutatni, ne hallgassuk el a hibáit. Ha ugyanis előre tájékoztatást adunk azokról, akkor azok sokkal kevésbé fognak alkualapot jelenteni, hiszen a vevőt nem negatív meglepetésként fogja érni, hogy mondjuk van egy jelentéktelen karcolás az egyik karosszériaelemen, netán utastérburkolaton. Ha volt korábbi sérülése az autónak, vagy van bármilyen ismert hibája, ugyancsak adjunk arról tájékoztatást. Jobban járunk, ha ezeket tőlünk tudja meg a vevő, mintha egy átvizsgálás során, a “tárgyalás” későbbi szakaszában derül ki, így sem az ő, sem a magunk idejét nem fogjuk rabolni. 3. Miért ne takarjuk ki az autó rendszámát, miért mutassuk meg alvázszámát?
A rendszám és az alvázszám alapján a vevők tőlünk független, hiteles forrásból is le tudják kérdezni autónk adatait, ezek mind-mind hasznosak és bizalmat keltők. Minél többet árulunk el autónkról, annál kevesebb kapcsán kell majd telefonos tájékoztatást adnunk, pontosan azok fognak felhívni, akik valóban a mi autónk vevői lehetnek. Soroljuk fel, jelöljük a hirdetésben az összes extráját, esetleges hibái mellett természetesen pozitív tulajdonságait is, érdemes arról is tájékoztatást adni, hogy az autó miben jó, mire használtuk.
4. Mit tehetünk azért, hogy többen lássák hirdetésünket?
Bár a hirdetés őszinte kell legyen, azért természetesen érdemes tenni, hogy azt minél többen tekintsék meg. A jó fotó már eleve vevőfogó, de hirdetésünk kiemelésével is sokat tehetünk azért, hogy többen lássák meg az autónkat. Kiemelten igaz ez a címlapi kiemelésre, hiszen azáltal nem csak az adott modellre keresők találhatnak rá autónkra.
5. Miként árazzuk be autónkat, mikor adjuk be kereskedésbe?
Kardinális kérdés az árazás, amiben nagy segítség a többi hasonló, a Használtautó.hu felületén hirdetett autó. Használt autóból nyilván nincs két azonos, de ahhoz, hogy el tudjuk adni, a többiekhez kell árazzuk autónkat. Egy plusz gumigarnitúrát sajnos kevéssé fizetnek meg, ahogyan ahogy korosodik egy modell, úgy a felszereltségi tételek is egyre kevésbé árnövelők. Ha gyors eladást szeretnénk, a kínálat alsó felébe, alsó harmadába érdemes árazni. Persze amennyiben van időnk, akkor megpróbálhatunk az extrák érvényesítésével magasabb, de persze reális árat célozni. Amennyiben az eladás gyorsasága és kényelme is számít, a legegyszerűbb egy azonnal fizető kereskedésnek eladni autónkat, úgy ugyanis a következő pontra, az autó megmutatására már nem is nekünk kell időt és energiát fordítanunk, persze ez a megoldás pénzbe, alacsonyabb eladási árba fog kerülni.
+1. Mire figyeljünk az autó megmutatásánál?
Az autóeladás legnehezebb pontja a megmutatás. Már a telefonos érdeklődésnél eldönthetjük, hogy olyan emberrel beszélünk-e, akivel szeretnénk üzletet kötni. Érdemes megkérdezni, hogy hányan jönnek megtekinteni az autót, lehetőleg saját magunknak is ekkora “fogadóbizottsággal” készülni, hogy mindenkire tudjunk figyelmet fordítani és persze a találkozót olyan helyre ajánlott megbeszélni, ahol mi magunk biztonságban érezzük magunkat. Ez lehet akár egy ismert szerviz is, hiszen úgy az átvizsgálás is rögtön letudható. Az átvizsgálással összekötött értékesítéssel nem csak a vevő, az eladó is jól járhat, az ott feltárt hibák ugyanis már nem lesznek utólag, egy garanciális igény esetén rejtett hibaként felróhatók.
Hirdetés
+2. Milyen teendőink vannak az eladás után?
Ha sikerült az üzlet és eladtuk autónkat - persze a megfelelő, a Használtautó.hu Hasznos menüpontjából is letölthető - szerződéssel, már csak néhány teendőnk maradt: a legfontosabb, hogy az eladást 8 napon belül be kell jelenteni. Ehhez ma már Okmányirodába, Kormányablakhoz sem kell elmenni, megtehetjük online, az Ügyfélkapu felületén keresztül, az adásvételi szerződéssel. Továbbá a biztosítást is le kell mondanunk, ezzel még az előre befizetett díjat is visszakapjuk, de bónuszfokozatunkat természetesen továbbvihetjük a következő autónkhoz, amit jó eséllyel meg is fogunk találni a Használtautó.hu felületén.
Cikkünk összeállítását a DasWeltAuto támogatta.
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2022.12.19. at 21:30
    Permalink

    Azt sosem értettem, hogy miért vannak olyan hirdetések, ahol egy akár több tízmilliós autót akarnak eladni és kis felbontású, életlen képekkel próbálkoznak, ahol alig lehet látni az autót. Aztán vannak olyanok, akiknek az autója 259 vagy éppen 320 km-t futott. Ezek nyilván 259 ezer, és 320 ezer, de így akkor is megjelenik a hirdetésük, ha én mondjuk csak a 100 ezer km alatti futásteljesítményre keresek. Szóval eszembe sem fog jutni egy 300 ezret futott kocsit megvenni, pláne nem olyantól, aki már ezzel is trükközni próbál.
    20 éve hirdettünk egy autót, felhívott egy nepper, és a 2. mondatban mondja, hogy látja, hogy nő a tulajdonos, mert a sebváltó mellett lát egy hajcsatot a fotón. Igaza volt, ezt mi észre sem vettük.
    A személyes találkozások is viccesek néha. 30 éve egy barátommal elmentem megnézni egy Trabantot. A kocsit kb. a szig. szalag tartotta össze 🙂 megkérdeztük az eladót, hogy mennyit fogyaszt? Válasz: “2 ezerért szoktunk tankolni és egy csomót megyünk vele” 🙂
    Kb. 10 éve néztem egy kocsit egy ma is működő kereskedésben. Mentünk próbaútra. Az autót 1,65 millióért hirdették. Kérdeztem, hogy ebből tudnak-e engedni? Válasz: “Ebből már nem, nekünk egy 1,85 millióban volt.”
    Kereskedőnek, vagy másik autó vásárlásakor beszámított autónak tényleg csak akkor adja be az ember, ha nem akar vele foglalkozni, és nem a pénz a legfontosabb, mert a valós piaci árnál legalább 15-20 %-kal kevesebbet fog kapni érte, hiszen a kereskedőnek is el kell majd adni, ráadásul haszonnal.
    A jobb felszereltség és a téligumi garnitúra akkor lehet érdekes, ha kb. azonos paraméterekkel rendelkező, azonos árú autókat nézegetünk, ekkor dönthet a jobb felszereltség és a további pluszok, pl. akár egy éves matrica stb.
    Pár éve adtam el egy 4 éves autót 40 ezer km-rel. A vevő semmi kifogást nem talált, árban is megegyeztünk, majd elkezdett azon vitatkozni, hogy ez tényleg a lángvörös metál szín-e, mert a sógornak is ilyen van, és mintha az más színű lenne. Mondanom sem kell, hogy abban a típusban az az egyetlen piros szín volt 🙂
    Az átvizsgálásról. Haverom egy megyeszékhelyen egy márkakereskedés szervizvezetője. Sok éve jött egy ember, hogy venne egy kocsit és át kellene vizsgálni még ma. Mondják neki, hogy nincs mára időpont. De aztán mondta, hogy neki ez X ezer Ft-ot megérne zsebbe. Akkor van időpont. Haverom éppen kezdi vizsgálni a kocsit, amikor csörög a telefonja. A nepper volt, aki árulta a kocsi, és mondta, hogy neki megérne X ezer Ft-ot, ha “nem lenne az a kocsi lefikázva”. Szóval a haverom megpróbált olyan lavírozva beszélni, hogy a vevőjelöltet se verje át, és azért a neppernek is tetszen a végeredmény. Jól sikerült így keresett 2 * X ezer Ft-ot 🙂

  • 2022.12.24. at 18:40
    Permalink

    Gondolom ment a melléduma, hogy jó a kocsi apróbb hibákkal.
    Én nem tudom elképzelni hogy lehet egyszerre jó is meg rossz.
    Valakik még mindig hisznek a márkakereskedésekben. :))))

Vélemény, hozzászólás?