Időutazás oda-vissza: Hyundai Elantra miniteszt
Hyundai Elantra 1.6i Comfort miniteszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új képlettel vár vevőket az alsó-középkategóriában a Hyundai: i30 nyújtva és egyszerűsítve = Elantra. Kipróbáltuk az ismerős nevű, visszatérőnek is nevezhető, de vadonatúj négyajtóst.
Divatos, a Hyundai mai formanyelvét teljes mértékben hozó négyajtós karosszériát kapott az Elantra. Nem csak a menetfény, a ködfényszóró is alapáras
Magas a far, elképesztően vaskos a hátsó tetőoszlop. Tolatóradar már a középső ellátmánytól jár, de ez hátrafele kikanyarodáskor például nem segít. A lökhárítók és az ajtók teljesen védetlenek a sérülésektől
Gusztusos, sok puha műanyagot alkalmazó a műszerfal. A Comfort ellátmány légkondicionálója már kétzónás. Az ülések lapjai rövidek, így lehet látványosan nagy a lábtér
Márkahagyomány szerint kékes hátterűek a műszerek
Az Elantra modellnév akár a múlt heti használttesztünkből is derenghet olvasóinknak, akkor egy 2006-os, olcsó, praktikus, megbízható, de kevéssé sem vérpezsdítő modellt ismerhettünk meg, most pedig egy egészen dinamikus vonalakkal rajzolt, a Hyundai Fluidic Sculpture, azaz folyékony szobrászat formanyelvébe illeszkedő szedán áll előttünk. Ránézésre modernebbnek tűnik az i30-asnál, pedig ez csak álca, az ötajtósnál 5 cm-rel nagyobb tengelytávú, 4,5 méteres limuzin például primitívebb, hátul csatolt lengőkaros futóművet kapott, motorpalettája egytagú. Utóbbit nem nehéz kitalálni, hogy benzines, hiszen a fejlődő országokban még mindig ez adja az eladások zömét, a kompakt-osztályban pedig nem is nagyon kell más.
Sem az első, sem a hátsó sorban nem lehet panasz a helykínálatra. Az ajtók kellemesen tágra nyílnak, hátsó könyöklő (két pohártartóval) mindegyik verzióhoz jár, elöl a kézifék mellé lehet poharakat állítani
Szürke árnyalata miatt alig látszik, de bőven jutott szövetkárpit az ajtókra, palacktartós rekesz a hátsókra is került. Az ablakemelők közül csak a sofőré és csak lefele automata
Az első próba ráadásul igen jó képet rajzolt a motorról, a közvetlen befecskendezéses, már az ix35-ben is dicsért 1,6 GDI 132 lóerejével és 161 Newtonméter nyomatékával egészen dinamikus menetteljesítményeket ad, 100 km/órára 10,7 másodperc alatt gyorsít, akár 200 km/órás tempót enged, és ami a legnagyobb szó, 6 fokozatú váltó jár hozzá. Így autópályázni is jó vele, 130-nál 3300-at sem forog percenként a főtengely. Fogyasztást mérni nemigen volt módunk, de a fedélzeti számítógép szerint a gyári 6,4 l/100 km értékhez 1,5-2 liter is hozzáadható.
Öblös, de nem rekorder méretű a 485 literes, dél-koreai hagyomány szerint karral, illetve a bicskás indítókulcs távirányítójával nyitható, csak támladöntéssel bővíthető csomagtér
Alapáron villogó nélküli, töréskor olcsóbban cserélhető a külső tükör
Utasterének berendezése, tágassága, csomagterének 485 literes (sajnos koreai hagyomány szerint csak távirányítóval) nyitható öblössége alapján sokaknak megnyerő lehet az Elantra, talán a célközönségnek pont bejön majd a lágy futómű és a kissé túlszervózott kormány, ám a sportosabb vezetőket nyilvánvalóan eltántorítja majd e modelltől a már országút tempónál is minden kormánymozdulatot követő dülöngélés, illetve a könnyen kitörő far - amit mondjuk az alapáras ESP ügyesen fog meg.
Eltaláltnak mondható az Elantra névválasztása, noha ez a szedán már nagyságrendekkel modernebb, mint a 4 éve kifutott, de a lényege ma is ugyanaz: viszonylag gazdag ellátmányt, jó műszaki alapokat ad, jócskán átlag alatti áron, s minden márkáénál jobb, 5 év, kilométer korlátozás nélküli garanciával. A nem élményautót kereső, szedán karosszériát kedvelőknek mindenképp érdemes kalkulálniuk e modellel is.
Európában már nem dívik a betűkódos ellátmány-jelölés, a GLS a Comfort megfelelője
Elegáns gesztus, hogy biztonsági ellátmány szempontjából nincs különbség a különféle verziók között, így egyebek mellet 6 légzsák, ESP, négytárcsás fékrendszer, induláskor automatikusan reteszelő központi zár és riasztó már a Life-ba is kerül. Utóbbi 15 colos acélfelniken gördül, de igen gazdag ellátmányt, első ködlámpát, elektromos, fűthető külső tükröket, nappali menetfényt, ködfényszórót, 4 irányban állítható kormányt, MP3-olvasós, USB-csatlakozós CD-rádiót, manuális légkondit, távirányítós központi zárt és fedélzeti számítógépet egyaránt kap. A 0,5 millió forintos többletért kapható Comfortban tempomat, esőszenzor, csomagfogó-háló, kétzónás automata légkodni, első ülésfűtés, csúsztatható első kartámasz, tolatóradar, 16 colos alufelni jelenik meg. A szintén fél milliós lépcsőt jelentő Style kiegészítései között 17 colos alufelni, bőr-szövet üléskárpit, elektromos vezetőülés-állítás, alumínium pedálborítás, a kategóriában egyedinek számító hátsó ülésfűtés említhető. Néhány extra, így fényszenzor és kulcs nélküli nyitó-, indítórendszer (195 000 Ft), bőr kárpitozás (200 000 Ft), napfénytető (300 000 Ft) csak itt rendelhető.
Jól látható, hogy pazar ellátmányt sorol az újdonság, ám miként a Hyundai i20-asnak, az Elantrának is az európai gyártású i30U lehet a legnagyobb ellenfele. Ugyanis hiába olcsóbb konkurenseinél a Koreából érkező Elantra, a nála alig kisebb és élvezetesebben vezethető ötajtós bő 1 millió forinttal alacsonyabb áron, 3 549 000 forinttól kapható. Ez sajnos igencsak megpecsételheti az újdonság sorsát, mely így vélhetően valóban rétegautó marad.
A Hyundai Elantra árlistája
Nékem van egy uj Hyundai Elantraám Style ára 15 000 euro,atlag fogasztásom -4.500 km után maxim.5.5l/100km !!! kozleked járasban tobnyire falukkozod etc..épen egyik erénye az autonak az nagyon jo
fogyasztása belso tere, dual klima,esosenzor,hátso senzor,dual.klima kézifek pipogo,jelzo,etc.elulso uleseknek a melegítese stb stb…
nn
Elantra style ára 15 000 euro fogyasztás nekem 5.5l/100km ! atlág…
Remek cikk, jól összeszedett, bár azzal nem igazán értek egyet, hogy az Elantra rétegmodell lenne. Szinte az egész világon értékesítik, Amerikában még aHonda Civic eladásait is megszorongatja a modell és sorra kapja az elismeréseket, köztük a Consumer Reports-ét is (Ugyanitt a Civicet leminősítették)
És egy érdekesség: Dél-Amerikában ez a típus i35 néven fut.