Igazi aranyifjú! Mercedes-Benz E 250 teszt
Mercedes-Benz E 250 Avantgarde teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Frissítésével egyszerre öltött fiatalosabb és elegánsabb maszkot a takarékosabbá tett Mercedes-Benz E-osztály. Legkisebb benzinesének erősebbik változatával és automata váltóval teszteltük.
E-osztály frontja sose volt még ilyen fiatalos, mint a mostani Avantgarde verzióé. A feláras csomaggal a futómű ültetése is jár, ám még így is igencsak komfortos utazólimuzin maradt az E
Négy évvel ezelőtt érkezett, az idei évben még az aktuális, legújabb S-osztály megjelenése előtt megújult a Mercedes-Benz E-osztály. Itt most vezette be a Mercedes-Benz a C-osztálynál már 2007-ben megjelent kétféle frontkialakítást. Már az E-osztály is lehet fokozottan elegáns, gépháztetőre állított csillagemblémás Elegance, illetve a még nagyobb csillagot kétlamellás hűtőmaszkjának közepén hordó, lökhárítóival is fiatalosabbra formált, 15 mm-rel ültetett futóművű Avantgarde. Tesztautónk ilyen volt a szintén újdonságnak számító 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű turbós benzinmotor erősebbik változatával, a 211 lóerős E 250 szinttel. Ez a benzines paletta második lépcsője, ugyanis ugyanez a motor (E 200) 184 lóerővel is elérhető – több mint 400 ezer forinttal olcsóbban.
Csendesen, elegánsan suhan. A forma továbbra is daliás,
de egyáltalán nem nagypapás
Talán megéri azonban megfizetni az E 250 felárát, ugyanis ez a takarékosabb, a gyártó 6,1 literes vegyes fogyasztási értéket ígér automata váltóval, amit persze nem szabad készpénznek venni, tesztátlagunk még higgadt és vegyes körülmények között is 8,7 l/100 km lett. Viszont a még nem fájó fogyasztásért cserébe sokat kapunk az autótól. Érdekes, hogy indítás után a négyhengeres, hétfokozatú automata váltóval párosított, hosszában beépített benzines többünk szerint is enyhén dízeles, de jól elszigetelt hanggal járt. Sokszor persze nem hallgatható alapjárata, ugyanis a finoman és közepesen gyorsan indító stop-start rendszer hamar megállítja. A benzinmotor nagy előnye, hogy egészen gyorsan melegszik be, illetve az is, hogy alacsony fordulatról húz. 350 Nm csúcsnyomatéka már 1200 1/percnél megvan, így a váltó szívesen is járatja ott, hamar felkapcsol. Az áttételezés hosszú, a 130 km/órás tempó hetedikben (!) 2450-as fordulattal – nyilván a feláras, akusztikus üvegezésnek is köszönhetően – igencsak csendesen futható. Az autópályás tempónál mért 65 dB(A) zajszinttel az E 250 az egyik legcsendesebb valaha nálunk járt autó, ám ennek kapcsán fontos megjegyezni, hogy a nyáriaknál jellemzően csendesebb téli gumikon.
Háromküllős az Avantgarde multifunkciós és természetesen bőrbe varrott kormánya. A nagyméretű középső kijelző a nem olcsó navigációval jár
Ha egy kicsit vadulni támad kedvünk, a 211 lóerővel azt is bőven lehet, a 100 km/órás sprint 7,8 másodperc, de fontosabb, hogy gyakorlatilag bármilyen tempónál heves gyorsítás követi a gázpedál letaposását. Fontos, hogy az autó minden porcikájából sugárzik a minőség. Az elektromos, sebességfüggő szervóval könnyített kormányzás precíz, az adaptív lengéscsillapítás még a 225/45 R17-es abroncsokkal is egészen kényelmes, az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futómű pedig gyakorlatilag sínautós vezethetőséget ad, a kanyarodási oldaldőlés szinte ismeretlen fogalom az ültetett futóművű Avantgarde E-osztály számára. Az elöl-hátul méretes tárcsákkal lassító fékrendszer hatásos és finoman adagolható, méretéhez és tömegéhez képest az E-osztály nagyon könnyedén vezethető.
Sofőrsegédek hada szolgálhat: egyebek mellett 360 fokos képet adó kamerarendszer, holttérfigyelő és automata reflektoros, LED-es fényszóró
Ami pedig a frissítés egyik legnagyobb hozadéka, az az asszisztensrendszerek sokasága. A fényszóró felárért teljes egészében LED-es és adaptív, a reflektor a szembejövők vakítása nélkül ad fényalagutat, a távolságtartós tempomat városban araszolófunkciót is tud, a sávtartást és a sávváltásakot ugyancsak szenzorok segítik. Van táblafelismerés és műszerfalra vetítés, a balesetelkerülő rendszer (ami 50 km/órás tempóig automatikus vészfékezéssel kerüli el, felette mérsékli a ráfutásos baleseteket) már a keresztirányú forgalmat is figyeli. A 360 fokos képet adó, 30 km/óráig előremenetben is működő kamerarendszer szenzációsan jó minőségű és kellően gyors.
Igazi négyüléses (persze valójában ötszemélyes) limuzin, tágas, de a 12 centi híján 5 méteres hosszhoz mérten mégsem olyan nagy utastérrel, alacsonyra szerelt ülésekkel, ezért a nehezebben mozgók számára kissé nehézkes ki-beszállással
Az utastér már az alapáras Artico szövet, illetve az ülések szélein műbőr kárpitozással, valamint a műszerfali fémbetétekkel is igencsak elegáns. Nem panaszkodhatunk a helykínálatra, az ülések méretesek, a helykínálat azonban a külső dimenziókhoz mérten egy kissé passzentos. Az ülések bizony mélyen vannak az alacsony autóban, ezért a ki-beszállási kényelemre sokan panaszkodhatnak, ahogyan a kilátás sem a legjobb. Ez persze nem az autó hibája, hanem a sportos limuzinműfaj sajátossága. A csomagtér tágas, nagy nyíláson keresztül, könnyen pakolható, a kulcsról, illetve ha megrendeljük, láblendítéssel is nyitható, felárért elektromosan zárható. Feláras azonban a hátsó támlák dönthetősége is, ahogyan az amúgy csaknem végtelen extralista számos - nem is annyira különleges - eleme is.
Az extraként járó támladöntés a nem kicsiny, 540 literes csomagtérből indítható, úgy az alapból sem rövid (86 cm-es) raktérhossz 1,6 méter fölé növelhető
Az alapáron is 13 400 620 forintos E 250 esetén a 7 légzsák és a visszagurulásgátlós ESP, sőt a gyalogoselütéseknél felemelkedő gépháztetős biztonsági ellátmány alap, ám a kényelmi elemek közül még olyan tételekért is külön kell fizetni, mint például az ülésfűtés (107 000 Ft), vagy a sofőr kapaszkodójának helyére tett szemüvegtartó (8000 Ft). Az okos extrák sajnos drágák, így a 360 fokos képű kamerát is adó „parkoló csomag” 441 000 Ft, a Distronic Plus távolságtartós tempomatot, parkolássegédet, holttérfigyelőt és sávtartót soroló „vezetői segédrendszerek csomag” 709 000 Ft, az online kapcsolatos multimédiás és navigációs rendszer 835 000 Ft, a LED-es fényszóró 457 000 Ft. Ezekhez mérten nem is vészes a profi harman/kardon hifi 265 000 Ft-os, vagy az Avantgarde kivitel 605 000 forintos felára, a tesztautó 19 667 220 forintos vételára azonban vélhetően sokaknál kiveri a biztosítékot. Még jó, hogy ennyi pénzért nem csak egy remek utazóautót kapnak a vásárlók, hanem 4 évig/120 000 kilométerig ingyenes karbantartást és persze addig élő garanciát is, azaz a vételáron és az üzemanyagköltségen, meg persze a gumikon felül 4 évig (vagy az említett futásig) nem kell majd autójukra költsenek.
Bőséggel vannak finom részletek az utastérben (is), aki akarja,
meg tudja magyarázni a vételár jogosultságát
Az elso ulese nem tart szerintem rendesen, a foto alapjan, nem elegge formazott. Ez sajnos tobb Mercire is igaz amiben ultem.
Én egy E350-re pályázok az előző szériából,4-5 évesre,full extrával.Elégedett vagyok az E-vel 7 éve már,bár az S osztály kényelmesebb és nagyobb.20 millát akkor sem adnék egy autóért,ha lenne annyim,de 4-5 évesen már meg tudom venni 5-6 milláért és használom még 10 évig.
Az S és CL osztály kivételével, igazi középszerű autókat gyárt sajnos a Mercedes. Én is tulajdonos vagyok, és mondhatni picit elfogult, DE a mostani modellekben(szinte legtöbbjükben ültem)a belső tér fantáziátlan, sablonos és fapados, semmiképp sem sugall luxus vagy prémium érzést, inkább az innováció hiányát.
Kár érte , szerettem a márkát, a következő autóm nem a legújabb modellek közül lesz, és nem az áraik miatt.
Az S és CL osztály kivételével, igazi középszerű autókat gyárt a Mercedes. Én is tulajdonos vagyok, és mondhatni picit elfogult, DE a mostani modellekben(szinte legtöbbjükben ültem)a belső tér fantáziátlan, sablonos és fapados, semmiképp sem sugall luxus vagy prémium érzést, inkább az innováció hiányát.
Kár érte , szerettem a márkát, a következő autóm nem a legújabb modellek közül lesz, és nem az áraik miatt.
A jármű 20 millió Ft. Nem értem a hozzászólókat: aki ennyit tud adni érte és ad is érte annak ez problémát fog jelenteni? Azt kellene előbb megnézni, hogy a vételárra van-e elég a számlán, ha igen akkor a fékbetét sem lesz probléma.
“Ingyen” szerviz: Nyilván az alapárba és az extrák árába rendes ráhagyással bele van kalkulálva nemcsak magának az autónak és az extráinak, de a négy éven keresztüli szerviz költsége plusz elvárt nyeresége is. Lásd még a mobilszolgáltatók által is alkalmazott átverést, amikor az előfizetési csomagban kapsz x óra úgynevezett ingyen beszélgetést. Kifizettetnekmondjuk 10 ezer forintot, ebben van 5 óra. Aztán ha hónapról hónapra megnézed, kiderül, hogy csak 3 órát beszélsz el átlagosan. Akkor ezzel ki jár jól? Nincs ingyen ebéd és “ingyen” szerviz.
[i]“A Mercedes-Benz Hungária Kft. 2012. február 1-jén vezette be Integrált Szerviz Csomag szolgáltatását Magyarországon. Az Integrált Szerviz Csomag azért egyedülálló a hazai piacon, mert négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül teljesen díjmentes karbantartást biztosít minden Magyarországon újonnan átadott Mercedes-Benz személyautóhoz.
Az Integrált Szerviz Csomag és a kiegészítő javítási garancia keretében minden olyan javítás díjmentes, amely nem a kopóalkatrészek (pl. fékbetét, féktárcsa) elhasználódás miatti cseréjét, vagy a gyártó által előírt csereperiódusnál gyakoribb alkatrészcserét érint. “[/i]
4 év/120 000 km tehát. Az abroncsokat nyilván az autós kell fizesse, jellemzően még egy fékbetétcserét 4 év/120 000 km alatt.
“Még jó, hogy ennyi pénzért nem csak egy remek utazóautót kapnak a vásárlók, hanem 4 évig/120 000 kilométerig ingyenes karbantartást és persze addig élő garanciát is, azaz a vételáron és az üzemanyagköltségen, meg persze a gumikon felül 4 évig (vagy az említett futásig) nem kell majd autójukra költsenek.”
Tehát a cikk utolsó mondata netto hülyeség, mert a kopó alkatrészek, plusz amit a szervíz rendellenes felhasználás cím alatt kiszámláz, jelentős összegekbe fog kerülni.
A 4 év /100 ezer km “karbantartás”:
Amit a karbantartási munkák nem tartalmaznak…..:
A karbantartási munkák során végzett ellenőrzések alkalmával megállapított szükséges javítási munkákat a hozzájuk tartozó alkatrészekkel (ezek jellemzően az ún. „kopóalkatrész-pótlás”, pl. fékbetét, féktárcsa elhasználódás miatti csere).
A gyártó által előírt csereperiódusnál gyakoribb alkatrész csere (pl. fokozottan poros környezetben a légszűrőbetét vagy belsőtér-szűrők cseréje)
Két karbantartási periódus között szükségessé váló folyadék utántöltések (pl. motorolaj, AdBlue ill. ablakmosó folyadék).
Nem lesz elsőkerekes az új C.
Az elmúlt 6 évben 4 Mercit vittem el próbára, egy ilyesmi volt a legutolsó (200CDI kombi automata). Mindegyik többé kevésbé csalódás volt, ez sem kivétel.
Az újabbak viszont jobban sikerültek, reménykedek az új C-ben, remélem nem lesz elsőkerekes mint a CLA…