Így képzeli el a Citroën a jövő autóját: neked bejön?

Megszépül a Fiat Multipla a Citroën új tanulmánya mellett, cserébe az ELO is erős a praktikum terén!

A 2022-ben leleplezett OLI hagyatékának folytatásaként az ELO is olyan ötletbörze, amelyben a Citroën a jövő fejlesztéseit inspiráló területeket kutatja.

Íme a Citroën ELO tanulmányautó, amely új fejezetet nyit a márka történetében. Az ELO mindössze 4,1 méteres, ami hasonló az ë-C3 hosszához. Az egyre nagyobb járművek korában észszerű és fontos döntés az ellenkező irányt választani a franciák szerint: korlátozni kell a külső méretet anélkül, hogy kompromisszumot kötnénk az utastér rovására. A furcsa dizájnnak tehát ismét a praktikum az indoka, ami általában kiemelkedően jó autókat szokott eredményezni. Elöl a fényszórók karaktere visszautal a legújabb C5 Aircross modellek stílusára, mindezt egy világító emblémával is megfejelték. Az első és hátsó lökhárítók azonosak, expandált polipropilénből készülnek, így kis tömegük ellenére nyújtanak hatékony védelmet kisebb ütközések esetén. Ebből az anyagból készül a négy sárvédő is, mindez olcsóvá és könnyen cserélhetővé teszi az elemeket. Hátul a lámpatestek szintén a C5 Aircrossra hajaznak, míg az aszimmetrikus hátsó ajtók inkább haszonjárműves beütéssel szolgálnak. A négyszemélyes alapverzióban a vezetőülés középen, elöl kap helyet, ami újfajta kilátást és élményt nyújt a 180°-os szélvédővel és modern, ötletes kezelőfelülettel, miközben a hátsó utasok óriási térben utaznak. A vezetőülés elfordítható, akárcsak egy prémium egyterűben vagy buszlimuzinban, ráadásul saját asztalkával is rendelkezik. Szükség esetén további két ülés is elfér, így az autó hat személyt is képes elszállítani.  Az ELO ráadásul valódi alternatívája szeretne lenni a hagyományos élettereknek, így akár kétszemélyes hálószobává, házimozivá, irodává, és még számos más térré alakítható a különböző konfigurációkkal. A vidám, narancssárga szín dominál az utastérben is. A C-Zen Lounge architektúra, a kialakítás és az anyagok mind azt a célt szolgálják, hogy otthonos és praktikus legyen a belső tér. Hagyományos műszerfal helyett a kormányoszlopra került a teljes kezelőfelület, amelyet tárolózónák vesznek körül, maga a kormány pedig a márka hagyományait tisztelve egyküllős. Egyelőre technikai részleteket nem árultak el a tanulmányról, ám ez igazából még csak egy bővebbre eresztett előzetes. Az ELO hamarosan, 2026 január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon mutatkozik be teljes valójában. Természetesen csak egy koncepcióról van szó, ám érdekes látni, hogy a franciák miként képzelnék el egy ideális világ mobilitási eszközét. Te szívesen élnél olyan jövőben, ahol ilyen villanyautókkal járnak az emberek?
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?