Az önvezetés az optimista megközelítés szerint könnyebbé és jó esetben balesetmentessé varázsolhatja az autózást, azonban néhány új, megoldandó problémát is felvet. Sofőr híján megszűnik a külső kommunikáció, amit valamilyen úton-módon pótolni kell. A vezetés elengedhetetlen része a metakommunikáció, például a két közlekedő között létrejövő szemkontaktust vagy a kézjelzéseket lehet idesorolni.
Erre megoldást a külső képernyő nyújthat, amire már több megoldás is született. Az Opel és a Darmstadti Műszaki Egyetem egy Grandlandon mutatta be saját elképzelését, ami viszonylag egyszerűnek és költséghatékonyan tűnik. Az SUV a környezetét is képes tájékoztatni, ha éppen önvezető üzemmódban közlekedik, ilyen esetben kék fénnyel világítanak az indexek, ami semmi mással nem téveszthető össze.
Az útjába kerülő gyalogost is figyelmezteti, méghozzá lilára váltó menetfénnyel és az Opel logó helyett megjelenő piktogrammal. Ha az autó képes biztosítani a zavartalan áthaladást, akkor zöldre váltanak a fények, illetve egy szintén zöld piktogram jelenik meg. Ha pedig semmilyen jelzésre nincs szükség, akkor az Opel embléma újra elfoglalja méltó helyét.
A külső kommunikációval biztonságosabbá tehető a közlekedési, de fontos lenne egy egységes jelrendszer. Az mégsem várható el a gyalogosoktól, hogy ahány gyártó, annyiféle különböző jelzést és színt kelljen dekódolniuk. Egységes szabályozás híján azonban aligha lesz egységes megoldás, ami összehangolná a gyártók első önvezető próbálkozásainak külső kommunikációját.