Így üldözné ki a dízeleket Budapestről a Levegő Munkacsoport
Londoni példát hozott a Levegő Munkacsoport: ott naponta 5400 forintot fizetnek az öreg dízelek után!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatszor gyorsabban váltak meg a dízel autóktól Londonban, mint az Egyesült Királyság többi részén, mióta 2017 februárjában bejelentették, hogy az ultraalacsony kibocsátási övezet területét 2021. október végén 21-ről 379 négyzetkilométerre terjesztik ki.
Elég volt bejelenteni a környezetvédelmi zónák szigorú bővítését, hogy eltűnjenek az öreg dízelek London utcáiról. Vajon Budapesten is működne a módszer?
A díj összege Londonban 12,50 font, azaz nagyjából 5400 forint naponta, ami éves szinten nagyjából 2 millió forintra jön ki, ha valaki a környezetszennyezőnek ítélt járművét minden nap használja.
Az, hogy egy járműre vonatkozik-e a díj, a nitrogén-oxid-kibocsátásától függ, ami hozzájárul az asztma, a tüdő- és szívbetegségek kialakulásához és súlyosbodásához. Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) a legújabb kutatások hatására a negyedére csökkentette a nitrogén-dioxid ajánlott éves egészségügyi határértékét köbméterenként 40-ről 10 mikrogrammra.Így néz ki a zóna Londonban, a város jelentős részét lefedi, csak a külső kerületek maradnak ki (Térkép: Transport For London)
A rendelet az összes 2015 szeptembere előtt forgalomba helyezett dízel és az összes 2005 előtt forgalomba helyezett benzines autóra vonatkozik a példaként hozott fővárosban.
2014-ben gyártott, a legújabb generációs Volkswagen Passatok egy korai példánya: sokak számára új autónak tűnik, de a 2,0 literes dízelmotorjával nem hajthat be a londoni környezetvédelmi zónába
A Levegő Munkacsoport ellenség a budapesti környezetszennyezés, ezt szeretnék felszámolni a javaslataikkal



