Így verné el a Hyundai a Toyota Priust

A Hyundai új motort és automataváltót fejlesztett hibrid modelljeihez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ahogy a technikát közel tökéletesre csiszoló Toyota, úgy a Hyundai is direkt a hibridekbe szánt motort és váltót fejlesztett.


A Hyundai egy Dél-Koreában megrendezett különleges eseményen mutatta be legújabb hibrid hajtásláncához kifejlesztett 1.6-os benzinmotorját és a mellé társítandó nyolcfokozatú automataváltóját. A koreai gyártó nemcsak hot hatchet fejleszt, hanem direkt a takarékos autózáshoz kialakított hibrid modellt is. Kémfotókon már meg is mutattuk a koreai Prius-hasonmást. A Kamm hátsórésszel megálmodott tipikus hibrid, azaz tipikus Prius formájú kocsiról már azt is tudjuk, mi fogja hajtani.
Hirdetés


A most megmutatott részegységek azért is érdekesek, mert idővel más modellekbe is ezeket építik majd. A benzinmotor közvetlen befecskendezéses GDI egység, ami atmoszferikusan, azaz feltöltés nélkül dolgozik. Ereje nem túl sok, csak 105 lóerő, a nyomatéka is szerény 147 Nm. Nem is teljesítményével dicsekednek, hanem a termikus hatásfokával, ami ugyanúgy 40 százalék, ahogy a legújabb Toyota Prius 1.8-asának esetében. A Hyundai is a Toyotától már ismert Atkinson-ciklus szerinti üzeműre, azaz elnyújtott szelepnyitásúra alakította blokkját, ami mellett a hűtött kipufogógáz-visszavezetés javítja a hatásfokot. A nyolcfokozatú automataváltó a korábbi hatgangoshoz képest 7,3 százalékkal takarékosabb üzemet ígér a gyár szerint. A tömege is kisebb annál 3,5 kilogrammal, és úgy alakították ki, hogy alacsonyabb fokozatokban kifejtetten jó gyorsulást adjon. Előnye, hogy kevesebb zajt és vibrációt bocsájt ki, így a vele szerelt autók kényelmesebbek is lesznek. A váltót a hibrideken kívül a Theta, a Lambda és az R szériás motorokkal szerelt, azaz a nagyobb kocsikba is beépítik idővel.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Ne nevezd át s300 fiamat. Neki már van egy becsületes “20 dioptria” neve, amire már rászolgált! 😀
    A buksi nem illik rá.
    Neked pedig 20 dioptria fiam a kupis felajánlásom még mindig él! 😀

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Megszoktuk már, hogy te mindig a leghülyébb autós megoldásokat pártolod, valahogy így vagy “kódolva”. Csapd fel a Kempelen-kisokost az automata-váltók fejezetnél, és válaszold meg ezeket a kérdéseket. Bizonyítsd be, hogy ez egy dilettánsnak is megy:)

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    [i]“És az lesz a király, aki a legstabilabb konstrukciót kínálja”[/i]

    Milyen távon legstabilabb, milyen futásteljesítmény mellett legstabilabb, milyen használati körülmények között legstabilabb?
    Sok itt kérdés a mellett, hogy a kijelentés önmagában sem biztos,hogy a tényleges célt takarja.

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Te már csak tudod, pont úgy mint 6000-es fordulatot, a több száz kilós plusz tömeget, a többi számolatlan pofáraesésedről nem is beszélve, ígyhát “hiszünk” neked, mivel már bizonyítottál! LOL! 🙂
    Egyes alá.

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Eleve az volt a hülye, aki ezeket a fogyasztási adatokat elhitte 🙂 Mondjuk amerika, ahol képesek azért feljelenteni cégeket, mert nincs ráírva a serpenyőre, hogy főzés közben forró lesz, a barmok meg megégetik a kezüket LOL

    A végtelen fokozatoddal meg kitörölheted, mert úgyis csutkára pörgeti, a legkisebb gyorsítási próbálkozásra LOL

    BUKSII

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Tekintsünk úgy erre a most készülő Hyundaira, mint egy új időszámításra, ahol tiszta lappal kezdenek és trónfosztásra készülnek(ez azért így erős, szerintem sem fog sikerülni). Mert a Prius egy jól bejáratott BRAND lett. Azonban ha a Hyundai megcsinálja a 2. legjobbat a Prius után, már az is óriási dolog:)
    A fokozatok számával kapcsolatosan egyetértek: idióta farokméregetés. A fokozatok száma egyre csak nő, de a lényeg úgyis a tartósság lesz. És az lesz a király, aki a legstabilabb konstrukciót kínálja – idővel majd kiderül, melyik az, ahol a nagy dirrel-durral beharangozott marketing-bullshit mögött valós tartalom is van:)

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Hát, embere válogatja.

    Engem idegesített, amikor nagy gyorsításra maxra ugrott a fordulat. Nem is csupán a hangerő miatt, hanem full állandó fordulatszám, mint a robogóknál. Monoton hangos búgás. Fárasztó.

    A másik dolog, hogy szokatlan a fülnek, hogy játszik a fordulatszámmal. Ez a kettő elég volt ahhoz, hogy elhatározzam, hogy addig nem lesz hibridem, amíg ilyen cvt-s cuccokat tesznek bele.

    Amúgy néhány gyártó észrevette, hogy nem annyira jön be az embereknek, és fix fokozatokat programoztak bele a vezérlőbe, hogy jobban hasonlítson a konvencionális automatákra.

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Hm. Mintha valaki zümmögne itt.

    Ja, ez BUKSI!

    Szia buksi, képzeld ültem már hibridben, és engem rohadtul zavart a motorbőgés 🙂 És igen, hangos volt, és bántó, ahogy folyamatosan max fordulaton bőgette LOL

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Hibrid területen a hunyadi eddigi “power to surprise”-ja annyi volt, hogy mocskosul csaltak az üzemanyagfogyasztási adatokkal amit elég gyorsan fel is fedeztek a bepalizott vásárlók mivel olyan óriási szakadék tátongott a tapasztalt és tesztciklus fogyasztás között hogy az még a lebutított amcsiknak is szemet szúrt. Perre mentek a feldühödött vevők és jól meg is szexuálták őket az USA-ban, ami után a bányász béka szintjére zuhantak a hibrid eladásaik és azóta is ott vannak. Ígyhát aztán ez első Prius-verőnek beharandozott kísérletük óriási nagy pofáraesést eredményezett, lehet meg is lepődtek rajta. 🙂
    A mostani n-fokozatú szerencsétlenkedésuk is szinte garantálja a bukást. Eleve amiben váltónak nevezett veszteségnövelő szerkezetet raknak az szinte biztos, hogy a szemét kategóriájába tartozik. A legszánalmasabb az egészben, hogy a kilúgozott agyú tömegekkel erről a trágyáról elhitették hogy milyen király és egymás előtt vagiznak a hülyegyerekek, hogy bibibííí az enyémben 7 fokozatú a veszteségnövelő de bibibííí az enyémben meg 8, 9, 10 akármennyi LOL! 🙂 Érdekes hogy a HSD tulajdonosok nem nagyon szoktak beszállni ebbe az idióta versengésbe, hogy bibibíííí az enyémben meg végtelen számú “fokozat” van ami éppen végtelenszer több mint a te 4,5,6,7,8,9,10,11 számú nevetséges fokozatod. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Borzalmas lehet valóban, hogy olyan zavar amit még soha nem tapasztaltál meg mivel soha az életben nem vezettél még hibridet de ez nem akadályoz meg abban, hogy hülyét csinálj magadból vele minden áldott alkalommal 6000-en pörgő motorokat meg több száz kilós hibrid súlytöbbletet rémálmodozva. LOL! 🙂 Engem meg az zavar hogy vannak ilyen végtelenul tompa ostoba fehérjehalmazok akiket még mindig az internet elé engednek. 😉

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    “Ez a nyolcfokozatú automataváltó lehetővé teszi, hogy a − sokak számára − idegőrlő motorbúgatás nélkül gyorsítson a Hyundai hibridje”

    Ez pl engem is kifejezetten zavar.

    Na, erre kíváncsi leszek 🙂 De legalább nem motorbőgető CVT- kerül mellé.

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    A Hyundai tartogatja mostanában a legtöbb izgalmat – várjuk ezt a hibridet, szintén várjuk a H350-est, az első távol-keleti 3,5 t-s kisteherautót, ill. várjuk az i30-ból készülő hot hatch-et is. Már csak egy jó kis pick-up kéne:)

    Hogy is van a Kia szlogenje? “The power to surprise.” Igaz, hogy ez a Kiáé, de a Kia meg a Hyundaié:)

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    “Csajokkal is próbálkoztál már? Egyszer fuss neki. :-D”

    Kösz szépen, ilyen téren minden rendben, évek óta boldog párkapcsolat. Viszont te nap mint nap bizonyítod, hogy borzasztó magányos ember lehetsz. Tudod, miket mondanak a magában beszélő emberről:) Azokat nyugodtan vedd magadra(bár az “ember” részt nem muszáj:)…

  • 2017.10.28. at 11:48
    Permalink

    Nem semmi ez a nyolcfokozatú így közelről – a Honda meg dolgozik a tizesen, a Ford állítólag 11-sebességeset tervez…Jó lenne már látni kívülről is a kocsit álca nélkül. Várjuk, várjuk…

    Ezért jó napi szinten(akár többször is) olvasni a legfrissebb autós híreket. Folyamatos izgalomban tartja az embert:)

Vélemény, hozzászólás?