Ikerturbós, 160 lóerős dízelmotor a Renault-tól

Már két turbó is töltheti a Renault 1.6 dCi turbódízelét. Itt az Energy dCi 160 Twin Turbo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig is remek motor volt a Renault 1.6 dCi Energy turbódízele, a Twin Turbo, azaz a két feltöltős változat már a 2,0 literesek erejét ígéri természetesen továbbra is mérsékelt étvággyal.


A Renault-nál is gőz-, pontosabban dízelerővel folyik a motorok méretcsökkentése. A kínálat legújabb tagja a már ismert 1.6 Energy dCi duplaturbós változata, amit a jövőbeli középkategóriás és annál nagyobb modellek fognak megkapni. Erőben tud annyit, mint a kétliteres gázolajosok, de azokhoz képest 25 százaléknyi fogyasztáscsökkenést lehet vele elérni, ami természetesen a szén-dioxid kibocsátásra is jótékonyan hat. Az ikerturbós technológia használata lehetővé teszi, hogy a nyomaték már alacsony fordulaton elérhető legyen, ugyanakkor magasabb fordulaton nagy teljesítményt adjon le a motor. Ezt a könnyen felpörgő, kisebb tehetetlenségű és a több levegőt szállító nagyobb turbó eltérő karakterével oldották meg a fejlesztők.
Hirdetés

A franciák nem álltak meg itt, felhasználtak pár Forma-1-ből átvett trükköt is a motor belső súrlódásainak csökkentésére, illetve a hűtőrendszer hatékonyságának javítására. A közös nyomócsöves befecskendezés nyomása 1800 bar; az ikerturbós az 1.6 dCi alapváltozatához hasonlóan a nitrogén-oxidokat is kiszűrő katalizátorral és önregeneráló részecskeszűrővel teljesíti az Euro 6 kibocsátási normát. Arról még nincs hír, hogy miben fog először megjelenni az új motor, de a dizájnfőnök által meglebegtetett Laguna-utódban biztosan benne lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Én főleg itthon autózom és szinte csak országutakon. Nem feltétlenül a sietség, hanem inkább a megszokás és az unalom elűzése miatt előzgetek folyamatosan. Kimondottan szeretek így vezetni. Mondjuk az időnyereség is számít, de valóban nem lehet vele nagyon sokat nyerni, de az épp elég. Aki nincs a hozzászokva a “száguldozáshoz” és sietség, netán bizonyítási kényszerből adja erre a fejét, na az az igazán veszélyes.
    A fogyasztás nem érdekel különösebben (komoly tempóban 8-9 L), hiszen akkor veszek egy 100 lovas dízelt és valóban haladok a forgalommal.

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Ebben a motorban az a szép hogy nyomatékos is, nem kell kipörgetni ahhoz hogy teljesítménye legyen. 380 nm-hez 177 vagy több lóerő szokott tartozni, ez egy meglehetősen visszafogott motor…

    Ha jó a váltó 150 nél elpörög 2200at, és simán elmehet 5.5-6 liter alatt…

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    De gondolom te is ismered a lenduletbol elozest
    Es igen en is tapasztaltam hogy nem sok kulonbbseg van,de ha fixen tudod tartani a
    tempot akkor tobb is lehet 1,5l.

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Nekem volt 50lovas dizel Passat annal tenyleg az volt hogy nem akkor eloztem mikor akartam
    de volt kozel 200lovas Mondeom es jartam 3.0as Alfaval turbos Kappaval…
    Az eros autonak hosszu tavon van ertelme mondjuk Pest Debrecen Becs Frankfurt London tavokon.
    Tudom Pest Dover nem volt 14ora nekem 5fovel gatlon ullo hatsoval.
    Es itt van az hogy nem fekezel-gyorsitasz kb 300m-enkent 9l alatt marad a fogyasztas a Mazdanal.
    Mondjuk arra kivancsi lennek hogy egy ilyen dizelt mennyit enne olyan korulmenyek kozt
    es nem NEDciklus szerint akkor lehet mashogy alnanak a meretcsokkenteshez.
    Es hagynak elni a hagyomanyos benzinest…
    Ahhoz szoktam hozza hogy felveszem a forgalom ritmusat de sokszor piszkalja a csoromet
    odahaza mikor szutyog a 16kereku es mikor lenne lehetoseg biztonsagosan elozni amihez
    at kell lepni a sebesseget tuti ott 1trafi ami a BMW-t Audit Mercit nem latja…
    Itt kint hal istennek mennek rendesen de emelkedokon van gyorsitosav nekik
    rendor nem ellenoriz es buntet mindenert.De ha gond van tubbet fizetsz itt.

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Gondolom ő Magyar viszonyokat veszi alapul és ha megnézed itt a rendőrök csak pénzbehajtásra mennek szinte nincs olyan útszakasz ahol ne lenne trafipax vagy ha megjönnek az új gépek és rendszerbe állnak biztosan lesz . Egyébként régebben én is azt hittem , hogy ha gyorsabban megyek előbb oda érek bizonyos körülmények között igen ” ha nem tart fel senki ” de mikor lemértem hogy ha kényelmes 110km/h val megyek közúton pest- pécs között és ha 150-160 al előzgetek 13 perc volt a különbség… és az utóbbinál bevállaltam elég sok előzést az előbbinél meg szinte a forgalom ritmusával mentem nem mellesleg volt 1.5 liter fogyasztásbeli különbség is 100km-enként … Vagy a múltkor pl a szekszárd -pécs között szekszárdnál jó tolósan szokás szerint jött mögöttem egy x5 menő elkezdte előzni a”2-3 autót is egyszerre “sort szépen el is tűnt viszont pécsen a legelső rendőrlámpánál beértem… akkor ennek mi értelme van ??? Én egyébként tapasztalatból 10kg/le arányt tartok normálisnak e felett teljesen felesleges a teljesítmény Magyar viszonylatokban természetesen nem mindenki száguldozik Németországban pályán .

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Van egy kategória, amit valóban nem igazán tudsz közúton kihasználni. Én azt tartom, hogy ez kb. 300 lóerő felett jön el, de itt is számít a súly/lóerő arány. 5kg/Le már nagyon jó.
    200 lóerővel is nagyon gyorsan lehet autózni, ha nem nehéz az autó (1200kg). Szerintem ez már elég, de ezt én pl. ki is használom maximálisan.
    Szóval a legtöbb vezetőnek elég 100-130 lóerő is, de sokaknak nem.
    Van egy kis tévedés a megfogalmazásodban. Nem akkor tudtál előzni amikor akartál, hanem fordítva. Neked elég hosszú belátható szakasz kellett egy kamion előzéséhez és ehhez szoktál hozzá. Egy gyors autóval általában a fele is elég. 🙂

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    En azt nem ertem minek kell mindig erosebb es erosebb motorokat gyartani ha ki se hasznaljuk?
    Az ex-Focusom 100lovas volt de meg 5emberrel csomaggal is elvolt.
    Kollegam 60lovas Peugeotja 2-3embernek boven eleg.
    Es ne azt irjtok hogy elozeshes hisz nem egesz nap elozget az ember es en eddig mindegyik autoval
    tudtam elozni amikor akartam.
    A varosi Clioba netan Meganba se nagyon kell az araszolgatashoz vagy az 50-70es tempohoz…
    Miert nem inkabb a kipufogogazokat lovagoljak ennyire?
    Azt a rengeteg penzt amit abba olnek hogy talaljanak meg 5-10-20loerot miert nem masra forditjak?
    Hisz az SDI es tdi,dci kozt van egy hiperter ugras megis van amiben az os megis jobb…

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Azért kell bele 2 turbó mert ekkora litert teljesítményhez kell a turbó nyomás minimum 1.5 bar de inkább 1.8-2 amihez meg nagy turbó kellene a nagy turbó hátránya a nagy tehetetlenségű turbina . Ha csak egy nagy turbó lenne benne akkor kb 2000 fordulatig nem menne semmit mivel érdemi töltőnyomást nem termelne a turbó 2000 felett meg hirtelen megindulna … ezt hívják turbó lyuknak … viszoooont ha van beiktatva egy kis turbó aminek kicsi a tehetetlensége azt az alacsony fordulaton keletkező kevés kipufogó gáz is előbb felpörgeti mint a nagyobb testvérét … röviden a kis turbó alacsony fordulaton és közepes tartományban dolgozik a nagy turbó meg közepes és nagy fordulatszám tartományban … ezért kell bele kettő .. 1.6 motor meg azért kell bele mert ha már a benzineseket is kicsinyítik akkor a dieselt is fogják elvégre a legtöbb gyártónak 70-80% ban ugyanazok az alkatrészei a diesel és a benzin motorjaiba … nem mellesleg a kis köbcentis motor előbb tönkremegy mint egy akár 400 ccm el nagyobb társa .. ebből adódóan a szerviz és az alkatrész gyártók sem fognak csődbe menni mivel mindig lesz mit szerelni jó drágán …

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    2 turbó: +1 alkatrész, amivel komoly problémákat okozhat.
    Ilyen teljesítménynél nem értem, hogy miért is kell ez a plusz turbo.
    Ennek inkább marketing jelentősége van. mintsem realitása. Pedig drága mulatság a motor fejlesztés. A 2.0dci kell egy jó Lagunában. Bár az utóbbival még adós a Renault és inkább ezen kellett volna többi dolgozniuk.

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Pontosan! Lehetett a gumi, lehetett egy rossz reakció ( kis fék, erős gázelvétel), rossz íven fordulás, szóval sok minden, de az autó futóműve semmiképp.
    A vezetőnek illik tudnia a saját és a gépjárműve határait.
    Persze mindenki tévedhet, de azért mert a másik elmegy még nem egyértelmű, hogy nekünk sikerül. Azonos feltételek mellett sem, nem hogy teljesen más járművekkel.
    Egyébként nem árt tisztában lenni az “ellenfelünk” autójának paramétereivel, ha már felvesszük a kesztyűt. Ezt sokan nem veszik figyelembe és nagyokat koppannak. 🙂

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Azt nem mondtam , hogy ki volt a hibás … 😀 lehetett a szarabb gumi is … csak azt mondtam ott ahol a golf5 elkanyarodott ott a megane felszedte a korlátot és kivitt egy fát … próbáltam és is a kocsit még mielőtt nem szakadt ketté kb 500 km-en keresztül nekem nagyon oldaldőlős volt kanyarban és puhák az ülései … viszont jól csillapította a gödröket .

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    “…rommá törte mert a fasza futómű miatt nem bírta bevenni a kanyart mikor versenyzett egy vw golf5 el az simán elfordult ő meg a szalagkorlátot ledarálta és kitört egy fát …”

    Ez nagyon tetszett. :DDD
    Nem a haverod volt egy tehetségtelen hülye, hanem az autó volt a hibás. Gratula!

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    BMW 2 literből 215le és 450 nm hoz ki Volvo szintén 2 literes 230 le és 480 nm ezek sokkal nagyobb liter teljesítmények a 4 hengeresek között … Francia dieseleknek szép hangjuk van melegen már ha egy diesel motor lehet szép hangú tartósságról annyit az ismerősömnek volt 2 renault 1.5 dci 105 ló azt rommá törte mert a fasza futómű miatt nem bírta bevenni a kanyart mikor versenyzett egy vw golf5 el az simán elfordult ő meg a szalagkorlátot ledarálta és kitört egy fát … viszont karcolás nélkül kiszállt belőle aztán vett egy másikat 1.9 dci 120 le az meg olyan 230.000 km nél pályán felkapta az olajat és szépen kilehelte a lelkét miközben a karterben lévő motorolajjal táplálkozott … most benzines BMW-t hajt biztos jó motorokat gyárt a farncia és ez kivételes dolog lehetett .
    BMW benzin motorjairól annyit minap egy bevásárló központba a nyitott parkolóban gyalogoltam és jött egy szép 3 as f30 BMW szépen kerregett gondoltam mi bajuk az újságíróknak a hangos diesel motorral mikor milyen szépen szól.. elmegy utána nézek 328i olyan hangja volt mint egy renault trafic-nak .

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    A francia dízelekről sok jót hallottam.
    A kihegyezett dízelek mindig veszélyesebbek, mert a tulaj képes “versenyautóban” érezni magát, az pedig egyik dízelnek sem életbiztosítás.

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Nem ismerem a Renault motorjainak megbízhatóságát, de annak idején pont az volt az egyik döntő a kis Volvo mellett hogy beletették a modern 1.6os PSA motort, míg a legtöbb konkurens még (ma is) a lebutított nagy motort teszi bele. (Pl az audinál még azt sem, hanem akkoriban az 1.9 PDTDI-t).

    Pedig arról van szó egysszerűen a nagyobb motor technológiáját teszik a kisebbe.

    Nem jelent semmit hogy a japánok nem kínálnak iylet vagy inkább csak azt hogy nem éreztek rá a dízelfejlesztésre.

    Nem a LE/ccm től lesz megbízhatatlanabb, a PSA 1.6os sokkal kiforrottabb mint a hibát hibára halmozó 2.2esek (pl Mercedes vagy Toyota eléggé hírhedt 2.2essel is).

    Sőt pl a 2.0HDI kevésbé kiforrott mint az 1.6os ahogy olvasom/tapasztalom.

  • 2017.10.29. at 12:52
    Permalink

    Klassz meg minden, de aki ezt a teljesítményt gyakran ki is használja, annál nem biztos, hogy hosszú életű lesz a motor.
    A BMW háromszoros feltöltésű turbója is kérdéses a szememben.
    A benzineseknél a kettős feltöltésű TSI is egy hírhedt darab, pedig ott kompresszorral párosították a turbót. 🙂

Vélemény, hozzászólás?