Íme az új Dacia Spring, ami nem lett drágább, de modernebb igen

Mutatjuk, milyen lesz a Dacia villanyautója a frissítés után!

Új külső és belső dizájnt kap a Dacia elérhető villanyautója, ráadásul áremelés helyett inkább egyes változatok maximális teljesítménye és használati értéke növekszik.

Frissült a Dacia Spring, ezzel a román-francia gyártó legkisebb modellje is felvette az új Dacia egyen-arcot. A megújult Spring a modern lámpatestek mellett robusztus, SUV-szerű körbeműanyagozást is kap, illetve elöl és hátul is új lökhárítókkal alkalmazkodik a frissült összképhez. Hátul egy kreatív műanyagelemmel a lámpatesteket is összekötötték, ami tovább modernizálja az autó küllemét. Eltűnnek továbbá a krómozott elemek, illetve ami a leginkább javítja az összképet, nem lesz többé tetősín sem a Springen. Ez utóbbi módosítás nem csak a hatótávnak és a látványnak tesz jót, igazából szükség sincs rá egy főként városban használt, elektromos modellen.
Hirdetés
Mindemellett a beltérben is teljesen új műszerfal várja a vásárlókat, 7 colos digitális műszeregységgel és 10 colos központi érintőképernyővel. A beltér egyes elemei az új Dusterrel közösek, így a modern hatás mellett a költségek is csökkenthetők. A gyártó állítása szerint az anyagminőség is javult az utastérben, ráadásul innentől a felszereltségi szinttől függően többféle színvilág is elérhető a műszerfal műanyagelemein. Hiába csak egy frissítésről van szó, 308 literesre nő a csomagtartó, ülésdöntéssel pedig akár 1004 liter is elérhető, ráadásul az autó orrában is kínál egy 35 literes csomagtartót a Spring. A praktikus változtatások sora tovább folytatódik a felszereltségi szinteknél, innentől egy új, Expression névre keresztelt felszereltségi szintet is beszúr a gyártó az alap- és a csúcsváltozat közé. A köztes felszereltségi szinten a 65 lóerős és a 45 lóerős hajtásláncot is választhatják majd a vevők, míg az Essential alapfelszereltségnél kizárólag a gyengébbet, az Extreme csomaggal pedig csak az erősebbet rendelhetik a vásárlók.
Hirdetés
Az akkucsomag 26,8 kilowattórás, az autó saját tömege pedig továbbra sem éri el az egy tonnát. A jobb légellenállás mellett újdonság továbbá a regeneratív fékezésre ráerősítő "B" mód a váltón. A hatótáv így 220 kilométeres, ami bőséges annak fényében, hogy az átlagos Spring felhasználók mindösszesen 37 kilométert tesznek meg naponta az autójukkal. A Spring frissített változata 2024 tavaszán válik elérhetővé Európa-szerte.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?