Ioniq lehet a neve a Hyundai új hibridjének

A Hyundai levédette az Ioniq nevet az új hibrid modelljéhez

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A koreai márka első dedikált hibridmodellje nemcsak hajtásrendszerével, de a nevével is maradandó kell legyen. Az Ioniq ilyennek hangzik.


A legfrissebb híradások szerint megvan a Hyundai első kizárólag hibrid hajtáslánccal kínálat autójának a neve. Ioniq, ezt a nevet máshogy írva már ismerhetjük a 2012-es i-Oniq tanulmányról. A gyár már júniusban levédette az új típus nevét Dél-Koreában, majd egy hónappal később Európában és Kanadában is. Nem volt persze titok, hogy a Hyundai dolgozik saját Toyota Prius riválisán, mert nyáron már kívül-belül megnézhettük pár kémfotón. Azóta pedig a gyár megmutatta a motorját és a váltóját is.
Hirdetés


Az egykori i-Oniq tanulmányban még 1,0 literes motor és egy villanyhajtómű adta a 109 lóerős rendszerteljesítményt, de a fejlesztés ma már más irányba megy. Nem tudni, mi lesz a három éve ígért 45 g/km szén-dioxid kibocsátással, a 700 kilométeres hatótávval, amiből ráadásnak 120 tisztán elektromosan is megtehető. Az Ioniq szériaváltozata már biztos, hogy 1.6-os motort kap, meg mellé egy elektromos hajtómotort és az energiát lítium-ion akkumulátorban tárolja. A bemutató dátumát még nem lehet tudni, de azt igen, hogy a zárt rendszerű hibrid mellett jön a konnektorból is tölthető plug-in változat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:34
    Permalink

    A japánok meg hiába takargatják, úgyis tudjuk róla, hogy borzasztó ronda lesz, a koreairól pedig azt, hogy az aktuálisan futó német prémiumok formavilágát nyúlják le. Épp a minap néztem, hogy miféle Audi áll az út mellett, aztán közelebbről kiderült, hogy egy Kia.

  • 2017.10.28. at 11:34
    Permalink

    És az a malacpersely kempelen lesz, aki mint tudjuk átlagon felül ki van tömve. 😀

    Szóval a VW-nek még nem áldozott le teljesen-főleg ha ilyen szintű mentőcsomagokhoz tudnak nyúlni. 😀

  • 2017.10.28. at 11:34
    Permalink

    Nézd, az biztos, hogy itt nem nem egy újautó-tesztbe oltott használtteszt lesz, ha megérkezik,mint a virslizabálóknál, egyrészt a minőségük, másrészt az elavult designjuk miatt. Várnám én a VW hibridjét is, csak úgy tűnik, Fritzéknek mostanában a malacperselyt is fel kell törni, ha életben akarnak maradni:)

  • 2017.10.28. at 11:34
    Permalink

    Ha én lennék te, akkor most azt írnám, hogy
    “Be szép formát sikerült adniuk ezeknek a rizs zabálóknak ennek a kocsinak. Folyékony izé kőbe vésve”
    😀

  • 2017.10.28. at 11:34
    Permalink

    De idegesítő tud lenni ez az álcázás…na erre írtam már többször, hogy ezek a távol-keletiek mindig igyekeznek meglepni a közönséget. Egy német izét hiába takarnak le, úgyis tudjuk, hogy fog kinézni – akkor meg minek?:)

    Nem marad más, mint a várakozás. Azt meg szeretjük, ugyebár:)

Vélemény, hozzászólás?