Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A folyamatos erőfeszítések ellenére még mindig rengetegen vesztik életüket közlekedési balesetben Európa útjain. Egy skandináv városban viszont 12 hónapja nem történt erre példa. Mutatjuk, milyen intézkedések vezettek ide!
Észak-Európában, Skandináviában egészen más a közlekedési morál, mint a kontinens más pontjain. Emellett a járműpark is sokkal fiatalabb, vagyis a különböző vezetéstámogatók is nagyobb eséllyel segítik a sofőröket. Ugyanakkor mindez önmagában kevés lenne ahhoz, hogy több mint egy éven keresztül ne történjen fatális kimenetelű közlekedési baleset egy fővárosban. Finnország szívében, Helsinkiben viszont pontosan ez történt - írta meg a helyi YLE portál.
Helsinkiben kifejezetten nagy hangsúlyt fektettek a gyalogos – és kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére (fotó: BKK) Ez egyelőre Budapesten még gyerekcipőben jár
A portál beszámolója szerint a hatóságok nem eszközöltek radikális változtatásokat, csupán apróbb, ám annál fontosabb intézkedéseket vezettek be. Az egyik ilyen, hogy az oktatási intézmények környezetében 30 km/órára csökkentették a megengedett legnagyobb sebességet. Emellett jelentős hangsúlyt fektettek a gyalogos és kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére, valamint számos traffipaxot telepítettek. Emellett a közlekedési lámpák száma is megszaporodott a városban. Nem elhanyagolható tényező a kiváló tömegközlekedés sem, amelyet világszerte a legjobbak közé rangsorolnak.
Hazánkban is egyre több a fix sebességmérő, ezek megléte a finnek szerint is kulcskérdés a biztonságos közlekedéshez
Bár halálos kimenetelű balesetből egy sem történt az elmúlt esztendőben, személyi sérülésesből 277-et jelentettek. Viszonyításképpen az 1980-as években éves szinten több mint 1000 ilyen incidens történt. Ezzel szemben a magyar fővárosban egyelőre csak egy távoli álomnak tűnhet Helsinki mérföldköve. Csak idén június végéig 1319 személyi sérüléssel járó incidens történt Budapesten - ebből 10 volt végzetes kimenetelű. Itthon továbbra is a fő problémát az elsőbbségadás elmulasztása, a gyorshajtás, illetve a kanyarodás okozza.