Itt vannak az új autók – hogy lesz jó a Forma-1?
F1: egyelőre senki nem tudja, merre hány méter
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A csapatok többsége már bemutatta 2014-es autóját, legalábbis egy prototípust, amivel egyelőre alig mentek. Káosz van és néhány igen rút orrmegoldás - melegít az F1.
Többen azon a véleményen vannak, hogy a Mercedes idén megtörheti az elmúlt négy szezonban verhetetlen Red Bull egyeduralmát. Íme a W05, amit az új frizurájú Hamilton jerezi szokása szerint rögtön az első napon megtört - nem önhibából
Miközben a sportág legeredményesebb pilótája, a hétszeres bajnok Michael Schumacher kórházban fekszik élet-halál közt, egy jerezi teszttel (január 28-31.) megkezdődött az F1-(elő)szezon. A második és harmadik menet Bahreinben lesz február 19-22. és február 27-március 2. között. A csapatok többsége bemutatta új autóját, legalábbis annak egy prototípusát (vagy képet róla, mint a Lotus), a szaklapok szakírói meg komoly eszmefuttatásokban ecsetelik, hogy milyen fantasztikusan izgalmas, kiszámíthatatlan évad előtt is állunk. Az kell, hogy legyen, mert az új technika, az utóbbi évtizedek legjelentősebb szabálymódosítási csomagja sok mindent megváltoztat, a megbízhatóság és a kiegyensúlyozottság kulcsszerepet fog játszani, sok lesz a kiesés, a versenyzőknek rengeteget kell tanulniuk, stb. A 2,4 literes szívó V8-asokat 30-35 százalékkal takarékosabb, egy futamot 100 kg üzemanyaggal letudó 1.6-os V6 turbómotorok, sőt, integrált hibrid erőművek váltják KERS (Kinetic Energy Recovery System) helyett ERS (Energy Recovery System) rendszerrel, 18 ezer helyett maximum 15 ezres percenkénti fordulattal, s noha még nem nagyon terhelik őket, az alábbi videó már sejteti, hogyan porszívóznak, hogyan szólnak majd "élőben".
A turbómotor töltőlevegőjének hűtése, illetve a fékenergia plusz a turbó hőenergiájának a visszanyerésével operáló ERS hűtése miatt méretesebb oldalszekrényekkel, módosított diffúzorral és persze különféle új szárny- és orrmegoldással megvillantott versenyautókból a címvédő Red Bullé például egész konzervatívnak látszik, a Sauber gyönyörű, míg a Caterham ritka rondára sikerült. Amúgy Adrian Newey, az energiaitalosok főtervezője vagy épp Franz Tost, a Toro Rosso első embere szerint is "csúnyák és idétlenek", nekik sem feltétlen tetszőek az új, aerodinamikailag biztos kitűnő, mélyre húzott orrkúpok.
A rajongói szavazás eredményeképp F14 T lett a Ferrari neve, amit Fernando Alonso mellett Kimi Räikkönen vezethet. A Red Bullal és a Mercedesszel karöltve szó nincs hangyászorról, ők szélesebb, tán elegánsabbnak is nevezhető kialakítást választottak
A már említett változásokon túl a váltók is újak 7 helyett 8 fokozattal, s nagyobb nyomaték zúdul rájuk. A mclarenes Jenson Button azt mondta, hogy - érzésre - ilyen erős autót még sosem vezetett, szuper és még szokatlan, hogy minden tartományban brutális a nyomaték. A mezőny is alaposan felfrissült, érdemes még leszögezni, hogy a március közepi melbourne-i szezonstartig a mérnökök meg nem keveset fognak variálni az autókon. És akkor az általános abroncsmizéria majd csak aztán indulhat, temérdek az ismeretlen tényező, ahogy erre kb. mindenki kitért a nyilatkozatokban.
Red Bull RB10: semmi forradalom, csak Webber helyett Ricciardo az unterman. Jerezben alig tudtak érdemi munkát végezni, annyira nincs még egyben az autó - a turbóbaki az összes Renault-motoros csapatot érintő probléma
McLaren MP4-29 hangyászorral. Idén még a Mercedes adja a motort, jövőre jön és tér vissza a Honda. Aki visszatért már (főnöknek), az Ron Dennis, s jött (versenyigazgatónak) - Martin Whitmarsh helyére - Eric Boullier is a Lotustól
Force India VJM07 csúfos egy fekete nyúlvánnyal
A villásorrú Lotus E22 még csak virtuálisan létezik. A villa egyik ága ráadásul jól láthatóan hosszabb... Áramlástani szerepe állítólag mindkettőnek van, a gyűrődési zónának viszont csak az egyik nyúlvány a része
Sauber C33: talán a legszebb a 2014-es autók közül. De vajon elég gyors is lesz? Sutil elsőre nehezen vezethetőnek nyilvánította, falhoz is kente - a baleset okaként a hideg időt, az alacsony tapadást és a turbómotor nyomatékhegyét említve
Toro Rosso STR9: Ferrari- helyett Renault-motor, Ricciardo le-, azaz fellépett
Ahogy a többség, a Williams sem tartott semmi külön nagyszabású bemutatót, csak egyszerűen pályára küldte az FW36 – egyelőre kvázi szponzorszűz - prototípusát
[BANNER type="1"]
Atyavilág, ez milyen rút. Egyértelműen a Caterham CT05 orra a legelvetemültebb
Utolsóként csütörtökön a Marussia MR03 mutatkozott be. Ferrari-motorra váltva







































Te jószagú úristen…Sose hittem,de azt kell mondanom,hogy az Indycar százszor szebb kocsikat tervez.És ráadásul a hangjuk is jobb.F1,game over…