Itthon meggyőzőbb az új Mazda3!

Fizetett hirdetés

Nézz vele farkasszemet! - Mazda3 G122 villámteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Első ránézésre talán egy egyszerű változásnak mondanánk, amin a Mazda3 átesett, az új generáció viszont egy merőben más autó, mely az identitását ugyan megőrizte, de minden téren jóval egyedibb lett.

Mindig is egy kicsit különc volt a Mazda3 a kategóriájában, ám ha arról van szó, hogy egy jó vezethetőségű, könnyed kompakt kell, akkor ő jön szóba. Az új, negyedik generáció elég sok újdonságot hoz, nem csak dizájn, technika terén is. De van itt még egy erős érv mellette, illetve általában a frissebb Mazdák mellett: már a fokozott Skandináv piacos alvázvédelmi csomaggal érkeznek hazánkba is.

Könnyű meglátni az új Mazda3-ban az elődöt, de az új formaterv nem csak annál másabb, semmihez nem hasonlítható a piacon.

A hatalmas sík, törésmentes felületekkel olyan tükröződéseket tudtak előidézni, amihez hasonló fény-árnyék játékhoz lényegében még nem volt szerencsénk. Az új Polymetal szürke fényezés ebben hibátlan párosítás, magasfényű, az árnyékokat mégis nagyon mélyen kiemeli, egy egyszerű kompakt, mégis döbbenetes a vizuális élmény. Külsőre nem lesz nagy különbség a csapotthátú 3-asok között, mivel csak a fényezés és a felni változhat, ám a színekből már most megsaccolható, hogy a Soul Red Crystal és ez lesznek a legnépszerűbbek.

A hűtőmaszk kerete mindenképp fekete, ezzel is egy kicsit rájátszottak a sportos énjére, ugyanis a Mazda3 kínálatában az ötajtós és a négyajtós nagyon különböző identitást kaptak.

A Mazda Emil Freytől kapott tesztautó is már ismert összeállításban érkezett, belül is teljesen fekete, hiszen egyelőre nem is lehetne más. Itt azonban érdemes kicsit elidőzni, ugyanis a fekete kárpitban megláthatjuk a színt is, mivel a perforált betétek bordósan derengenek, de a végeredmény ugyanaz, amennyire lehet, sötét az utastér. Pedig a formák szépek, a műszerfal vonalai is elegánsak, egyszerűek, olyan kimért, mégis szép az egész, a külsőt tökéletesen tükrözi. Remek az anyaghasználat, nagyon kellemes tapintású bőrt használtak, és a műanyag alkatrészek is a vállalhatónál sokkal jobbak. A műszerfal kialakítása egyszerű, a műszeregység is az, bár sima analógnak tűnik, félig digitális, ráadásul mindenképp az. A közepe változtatható, különböző információkat kérhetünk le, bal oldalán a pillanatnyi fogyasztás, jobb oldalán a még megtehető hatótáv mozoghat egy-egy digitális skálán.

Csodaszép a kormány, ebben a Mazda amúgy is nagy művész, itt még vékonyabbak a küllők és a karima vastagsága is tökéletes, ezen már nagyon érezni, hogy azért készült, hogy szeressük vezetni.

Aztán ott a kézi váltó kapcsolója, az egyébként nagyautósan magas és vastag középkonzolon. A hatos kézi szerkezet bármiféle túlzás nélkül a legjobb kapcsolási érzetű a kategóriában, de a legtöbb elsőkerekes autó között is.
Hirdetés
Nem túl combos a 3-as motorkínálata, de az előző modellből tanulva ezt a döntést az eladási adatokra hivatkozva hozták. Nagyon jó volt vezetni a 160 lóerős kétliterest, de a legtöbb vásárló mégis a 122 lóerős Skyactiv benzinmotort választotta. Így egyelőre csak ezzel és a 116 lóerős dízelmotorral kapható. A Mazda Emil Freytől egy benzinest kaptunk, melyről korábban, a menetpróba alkalmával az volt a véleményem, hogy túl gyenge. Már ahhoz, hogy a portugál szerpentineken jót autózzunk vele, mert a futómű, a váltó, a végtelenül merev karosszéria felkínálta a jó élményt, de valahogy nem ment. Nyilván a két felhasználás, a városi közlekedés és a hétvégi szerpentinezés között elég nagy az eltérés, és egy Mazda3 javarészt úgyis előbbi felhasználásban tölti az életét. Arra pedig tökéletesen elég. A budapesti úthálózat lényegében úgysem engedi az élményautózást, az országúti tempót pedig így is hamar eléri a szívó kétliteres, úgy, hogy közben olyan hangja van, mint egy igazi motornak,

azért a lökettérfogat nem mindegy, kevés új kompaktot érezni ennyire izmosnak.

A korábbi motor továbbfejlesztésként alapáras 48 voltos hibrid rendszert is kapott.

Ez lényegében egy nagyobb villanymotort jelent, mely a generátor helyére került és szíjjal hajtja meg a motor. Alapesetben visszatölt és az elektromos rendszert táplálja, start-stopos indításnál viszont észrevétlenül tudja berántani a motort, valamint intenzív gyorsításnál némi erővel is megtoldja a szívómotort, de hajtani nyilván nem képes. A start-stop sem hagyományos itt, a Mazda i-stop rendszere ugyanis nem csupán motormegállítást/indítást végez, hanem az egyik hengernek nem ad szikrát az utolsó fázisban, így a motor kvázi működés közben áll meg, s az ott bent tartott, már sűrített levegőnek köszönhetően - is - lehet villámgyors az újraindítás. Ezzel hatékonyabb a Mazda3 szívó Skyactiv benzinmotorja, aminek fogyasztását majd egy hosszabb teszt során fogjuk kideríteni. Szívómotorhoz hűen lineárisan érkezik az erő, kiszámítható, remek hangolású a motor, nagyon szép hanggal, amit az utastérben alig hallani, a menetkomfort rendkívül jó. Az új Mazda3 kívülről meglehetősen látványos, de érdemes az árlistára is vetni egy pillantást, ugyanis az sem kevésbé szerény. Szinte mindent ad alapáron, ami a biztonsági felszereltséget illeti, van sávtartó, holttérfigyelő, emelkedőn elindulást segítő rendszer, adaptív tempomat, városi vészfékrendszer és magasabb tempónál fékrásegítő, távolsági fényszóró vezérlés és fáradtságfigyelő is. Tolatókamerát a Plus felszereltségi szint ad, de a G-vectoring nyomatékvektor szabályzás, szintén mindenképp jár, de ide sorolható a szélvédőre vetítő head-up display is, ami nemhogy a kategóriában, de szinte sehol nem jár alapáron, a Mazda3-hoz most igen. Kicsit átalakították az árlista struktúráját, ugyanis négy külön csomagban rendelhető pár népszerű extra, amik közül a szép hangú Bose hifi 150 ezerért mindenképp megéri, de leginkább a 360 ezer forintért megkapható Style csomagot ajánlanánk, ami az alap ledes fényszórókat adaptív ledesre cseréli, sötétített üvegeket és apróbb díszítő elemeket is ad. További 270 ezer a 360 fokos kamerarendszer és az első-hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, ezek mindegyike meglehetősen hatékony is.

7 044 900 forintnál startol az új Mazda3, aminek legdrágább verziója, a hamarosan érkező új Skyativ-X motoros kivitele sem lépi át a 11 milliós határt.

Kimondottan jó vezethetőséget, nagy minőségi előrelépést és finoman szólva is bőséges felszereltséget kínál az új Mazda3. Aki tehát élvezetesen hajtható, jó kidolgozású, erősen felszerelt kompaktot keres, vagy egészen egyszerűen nincs szüksége nagyobb autóra, tegyen egy próbát az új generációval! Akár a tesztben szereplő, a Mazda Emil Frey-nél elérhető példánnyal.
Értékelés
Pozitív
Kiváló vezetési élmény, merev karosszéria, közvetlen futómű és váltó, remek árazás, bőséges alapellátmány, jó anyaghasználat
Negatív
Sötét utastér, abszolút értékben nem szerény ár
Árak
Tesztmodell alapára
7 044 900 Ft (2019.04.04.)
Tesztautó ára
7 171 800 Ft (2019.04.04.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Teljesítmény:
91 kW (124 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
213 Nm 4000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
Végsebesség:
202 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0-6,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4460 mm
Szélesség:
1795 mm
Magasság:
1435 mm
Saját tömeg:
1275 kg
Össztömeg:
1869 kg
Tengelytáv:
2725 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós csapotthátú
Csomagtér:
358-1026 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
EURO 6
Hengerűrtartalom:
1998 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (6 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
213 Nm 4000 1/min-nél
Teljesítmény:
91 kW (124 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
202 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
10,4 s
CO2-kibocsátás:
136-139 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
6,0-6,1 l/100km
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.04.04. at 20:20
    Permalink

    ” De van itt még egy erős érv mellette, illetve általában a frissebb Mazdák mellett: már a fokozott Skandináv piacos alvázvédelmi csomaggal érkeznek hazánkba is.” Érdekes hozzáállás a Mazda részéről, Skandináv csomag kell ahhoz, hogy ne korrodáljanak az autói? És ahol nincs ez a csomag, ott nyugodtan rozsdásodhat? Mostanában sokat támadták a Mazdát a rozsda miatt, szerintem erre kitalálták ezt a rizsát. Remélem nincs igazam. Az autót amúgy láttam élőben, nagyon tetszik.

      • 2019.04.05. at 15:36
        Permalink

        Azért ezzel az erős érvvel várjunk még 3 – 5 évet. A facelift után vissza kell nézni egy 2019-est megemelve, hogy van-e még alja. Utána lehet ez erős érv és lehet gondolkodni a vásárláson. Túlzó óvatoskodásnak tűnhet de ebben nincs bizalma a Mazdának. Gyakorlatilag az egyetlen japán gyártó aki nem tudott rozsdának kicsit is ellenálló autókat gyártani a közelmúltig miközben a többieknek ez már 15 – 20 éve sikerül. Mindig az jut eszembe mikor egy szép hármast vagy hatost látok, hogy a tulajdonosa vajon alánézett-e már és mennyire görbült sírásra a szája, hogy az általa még több millióra tartott autót igazából megette a korrózió már.

        • 2019.04.06. at 05:31
          Permalink

          Kedves Zoltán, valóban voltak a Mazdánál problémák a rozsdával, de már 2019 van, ezen túl kéne már lépni, és nem a múltban élni, mert akkor a Merciket is nyugodtan fel lehetne hozni…
          Apropó, Mazda 6 tulajdonos vagyok, jelentkezek majd ha görbűlne a szám…
          Gyakorlatilag meg a “többiekkel” szemben, még mindig tudnak megbízható autókat csinálni.

  • 2019.04.05. at 09:30
    Permalink

    Az árat azért túlzás a pozitívumok közt emlegetni, ha kérem a BOSE hifit meg a digit klímát, akkor már kb. 8 millió forintnál járunk. Ennyiért – sőt ennél olcsóbban – bármelyik más márkánál lehet kapni kompakt autót. Én most megmondom, h ez nem lesz sikertermék itthon, és ennek az egyetlen oka az ára lesz, mert egyébként kiváló autó, nem tudnék belekötni.

  • 2019.04.05. at 10:33
    Permalink

    Tény hogy abszolút értékben nem olcsó. De ha a relatív értékét nézed, már nem lehet azt mondani hogy drága. Igen, hiányzik a fapados “olcsó” kivitel. Ilyen felszereltséggel, ami a Mazda 3 belépő szintje, melyik kateóriatársat kapod meg olcsóbban, néhány kompakthoz szerintem HUD-ot rendelni se lehet.
    Nyilván nekünk drága, de a magyar piac lósz@r. De még itt is a revo/revo top tette ki az eladások zömét, hát még a nagyobb piacokon. Ezért nem nagy érvágás a Mazdának annak az elenyésző számú (globálisan) vásárlónak az elvesztése, akik a “fapadosabb” változatokat vették. Cserébe- nem titkoltan- el tudnak mozdulni a prémium kategória irányába..

  • 2019.04.05. at 10:54
    Permalink

    Konfigoltam egy kompakt autót egy random márkánál. Ha ugyanúgy felszerelem akkor a listaár valóban ugyanannyi. DE. Nekem nem kell adaptív tempomat, igazából a HUD se hiányzik, táblafelismerő sem, és még sorolhatnám…

    Ráadásul Mazdánál nem nagyon van alkulehetőség, máshol meg ha belépsz és köszönsz akkor elengednek félmilliót.. Úgyhogy akárhogy is nézem kb. 1 millióval olcsóbban haza tudnék gurítani egy igényeimnek teljes mértékben megfelelő autót amin nem mazda embléma van.

  • 2019.04.05. at 11:54
    Permalink

    Ez így van, nekem is Mazdám van, gyakorlatilag nincs alku, ez nem az az autó.
    És igen, szerintem is szar az extrapolitikájuk -meg úgy általában a japán autóké. De ez van.
    Adaptív led kell? Kapsz hozzá ezer másik olyan dolgot, ami számodra felesleges, mert magában nem kapod meg.
    De ettől még szerintem a vas az nagyon ott van… ma se vennék mást.
    És még egyszer mondom, ne azt nézd, hogy neked ez és ez az extra nem kell, (akkor ez nem a te autód) hanem konfigolj egy lehető legközelebb esőt… rögtön más lesz a helyzet.

    • 2019.04.05. at 14:37
      Permalink

      Ezzel az a bajom hogy a fenti hozzállással igazából vevőt nézik baleknak. Ha az ember alaposan körülnéz és mindent figyelembe vesz akkor kap a Mazdától egy szép de low tech autót mégis prémium árban.

      Ez speciel igaz az új 3asra is, nagyot ugrott előre a belső, de azért sok minden hiányzik, amit máshol megkapsz. Itthon még sokakban él hogy megveszi a legalapabb autót abból a méretből, az gurul és elviszi ahove kell, meg van rajta egy jelvény. De akit tényleg érdekel hogy mit kaphat szolgáltatásként egy autótól (új autórendelésről van szó), rengeteg a finomság abban hogy ki miben jár az élen. A mazdánál pedig kevés a unique selling point a formaterven kívül.

      • 2019.04.05. at 21:25
        Permalink

        “….de azért sok minden hiányzik, amit máshol megkapsz. ”
        Egy példát mondj! Mi az amit nem kaphatsz meg , ellenben más kategóriatársában megvan?
        Low tech autó??? Ezt nem tudom értelmezni. Ma már egy Ladát vagy Daciat sem neveznék low tech-nek…

        Igen, – ahogy fogalmaztál- valóban “genya” az extrapolitikája, mégis veszik az emberek. Mert jó, mert tisztességesen összerakott, mert szép, mert izlésese kívül -belül, mert megbízható…
        Az, hogy nem lehet alkudni az árakból, annak köszönhető, hogy anélkül is nagyon jól fogynak az autói, sőt marha sokat kell várni egy Mazdára, annyi az igény , hogy nem tudnak annyit gyártani, ország kvóták vannak, a fontosabb piacokra több autót irányítanak, mint az érdektelenekre.

        A Mazda mindig is egy különutas gyártó volt, egy kis autógyár, a nagyokhoz képest elenyésző volumennel. Nem a magyar piacból él, (leszarja hogy itt mi az igény,amúgy se tudjuk megfizetni nagy tömegben) mégcsak nem is Európa a legfontosabb-de kétségkívül fontos- hanem az USA és a Japán belpiac.

        • 2019.04.05. at 23:07
          Permalink

          Hátha a Dacia nem low tech akkor végül is nincs több kérdésem.

          Most megint a 2015-ös viszonyokra térek vissza mert akkor voltam benne a vásárlásban: én nagyon hiányoltam egy rendes belsőt (már a nem műbőr fehér bőrülés is drága muri volt, de pl nem volt full bézs belső (ahol a műanyagok is világosak)), digitális műszerfal vagy cross traffic alert, utóbbit a Volvo egy megfizethető csomagba tett a távtartó tempomaton felül (amit én kihagytam az enyémnél mert nem fért bele a büdzsébe, de a CX5be a kinézett motorral nem lett volna rendelhető).

          Az túlzás lenne hogy annyira veszik az emberek: http://carsalesbase.com/european-sales-2018-compact-midsized-crossover-segments/
          Pl a cx5 a modellszéria eddigi legjobb éves eladásával is csak 13. helyen állt 2018-ban úgy is hogy a prémiumközepeseket nem számoljuk bele.
          “Mert jó, mert tisztességesen összerakott, mert szép, mert izlésese kívül -belül, mert megbízható…” hagyjuk az elborult fanboyságot, szép, ízléses KÍVÜL. Eddig tudok rá bólintani.
          ” nem lehet alkudni az árakból, annak köszönhető, hogy anélkül is nagyon jól fogynak az autói”
          Ez egy kicsit erős túlzás. Az eladások fényében én inkább úgy vélem, mivel nem tudnak volument produkálni, inkább a haszonkulcson emelnek annál a pár embernél akinél lehet.

    • 2019.04.05. at 14:40
      Permalink

      Ami pedig a konfigurálást illeti, amikor az előző CX5-öst próbáltam maga z autó sem nyűgözött le (kicsit szűkös, leghangoló belsővel), igaz azóta ezeken folyamatosan dolgozott a Mazda (leginkább a belsőben ugrott előre) de az 1.gen CX5 ára még azon felül is ilyesztő volt, pont a merev árpolitika miatt.

      A Mazda árhátránya két tételből áll szerintem: merev (és genya módon összeválogatott) extralista és az alku hiánya. Az Extra pedig igaz a motorra is, vagyis ha kell egy extra nem csak a csomagot kell megvenned de a drágább motort is.

      És itt kezdődik az igazi szivatás: amíg csak a mazda varrógépmotorjairól van szó, addig jó eséllyel igaz, hogy aki megveszi a bőrülést az simán kifizeti a nagyobb benya felárárt. Mert a nagyobb motor mindenhol erősebb (igaz egy kisturbóshoz képest mindkettő csak papíron, illetve 5000–es fordulat felett).

      De Európában más a helyzet, ott sokszor az sem szívesen veszi meg az erősebb motort akinek lenne pénze, sőt a csúcsteljesítményre optimalizált dízelből is a gyengébbet érdemes megvennie, mert az a motor alapjában véve ugyanazt tudja ahol általában használja az ember.

      De nem teheti mert kötelező az erősebb motora csúcsfelszereltséghez (amihez még mindig lehet rendelni egyáltalán nem luxusnak számító extrákat is).

      Most elnézve az új magyar árlistát erre rájöttek a Mazdánál és picit korrigálták az új CX5-ösnél: ott CD150 REVO 10 (kéziváltóval). kb 11 milláért, ami persze azért messze van a TAKUMI plustól, amihez viszont megint meg kell venned a csúcsmotort és hajtásláncot.
      https://www.mazda.hu/assets/Felszerelts%C3%A9g%20%C3%A9s%20lista%C3%A1r%202019_01_01_CX5_update.pdf
      Szóval könnyen lehet hogy a megkívánt extráért már egy 15 milliós autót kellene venned…

      • 2019.04.05. at 16:27
        Permalink

        Nézd, a japánok így konfigurálnak, ez van. Merev? Az. Akinek japán kell, az így is meg fogja venni. Ők szerintem úgy tekintenek erre az egészre, hogy ez nem a kínai piac, ahol alkudozunk. Nincs ezzel baj, én sem úgy vennék új autót, hogy mennyit engednek belőle. Én meghatározok egy adott pénzmagot és megnézem, abból mi jön ki. Ha abból egy japán adott felszereltséggel jön ki, akkor ha tetszik úgy, megveszem és nem megyek át a VW-hez, hogy na ott mennyit engednek és hasonlítgatom, na most itt még van benne fűtött kormány, ott meg már nincs…

  • 2019.04.05. at 16:57
    Permalink

    A Mazda inkább a minőséget tartja szem előtt mint csak azt ,hogy hány millió autót tud értékesíteni.Más a filozófia mint néhány Európai konszernnél ahol csak az a lényeg,hogy milliószámra vigyék. A rozsdásodás az új Skyactive kiviteleknél nem tapasztalható probléma.

  • 2019.04.05. at 17:49
    Permalink

    se orbit, se eneos? 😀 😀 😀 😀 mitörténik.
    ja ez nagyon faja ez az új hármas mazda, a diffuzor rész mondjuk gagyi lett a koncepcióhoz képest, de én átszabatnám simán, mert 1el nagyobb felnivel és 2vel szélesebbel úgy nézne ki kb mint a koncepció, persze a krómos vackokat feketíteném. 180 lovas awd-re egy turbót aztán csókolom, szerintem a legvagányabb a kategóriájában. Új kocka leon helyett is inkább ezt venném (márha lenne 2.0 turbó awd 😀 amit azért furcsállok mert 2.5turbó van a mazdának meg ott az új awd hajtásuk…szóval, nem kellene akkora új fejlesztés hozzá, és elég forró kis gépet csinálhatnának úgy…belekavarhatnának rendesen a golf-megane-leon-civic tengelybe..máskérdés, hogy az izomkompaktok inkább prestige értékűek, mintsem abból lenne a bevétel nagy része – de ugye kimutatták, hogy ha van izom verzió, akkor nagyobb kedvel veszi az egyszeri júzer a gyengébbet is….mert sportosságot,vagányságot sugall….márakinek nem papucs kisbusz kell 😀 )

  • 2019.04.06. at 16:17
    Permalink

    @velokex: férfimódra nem szeretem túlbonyolítani a színeket, de amit a CX5höz rendelhettél az nem bézs hanem valami más.
    De a “köcsögöd” kedvéért “ekkrü” színű az EGYETLEN nem (annyira) műbőrnek ható ülés az előző CX5höz, és ez is feláras ahhoz a csomaghoz, amihez meg kellett volna vennem a csúcs hajtásláncot.
    Bézs kárpit (főleg bézs belsővel) nem volt kapható…

  • 2019.04.07. at 17:45
    Permalink

    Nem olyan vészesen drága, amilyen vészesen drágának tűnik első blikkre…

    Az a baj hozzá van szokva az ember szeme a kamu plakátokhoz / hirdetésekhez, ahol a full extrás autó alá hanyagul odabiggyesztik a beugrómodell árát.

    Visszatérve a 3asra, hogy mit adnak és milyen “alap”motorral, sztem nem vészes… drága, de a japánok drágák. Lehetne olcsóbb ha kivennének pár dolgok, meg beletennének egy gyász darálót, de ez sajna más márkánál is megfigyelhető, hogy virág nyelven mondva minden sz.rt megvetetnek ha pl. egy normális motort akarsz venni.

    Valaki írta a Ceed GT-t, ott is kapásból kukáznék kb.600e ft-nyi extrát, (ADA csomag, elektromos kézi, nyomógombos indítás, indukciós töltő) lenne az autó 7.2, annyiért meg-azzal a motorral kihagyhatatlan…. lenne.

    Mindent összevonva-kivonva, osztva-szorozva, én pl. nem vennék Mazdát, nekem valahogy nem jönnek be pont

    • 2019.04.07. at 20:13
      Permalink

      Egy autó “vezetési élménye” sok tényezőből áll össze persze van olyan “tesztelő” akinél csak az számít élménynek, hogy hű de megy vazze.

  • 2019.04.08. at 00:51
    Permalink

    Hát nem tudom……. első ránézésre nem tetszik kívülről, belülről viszont nagyon rendben van. Ismerősömnek van egy 3-masa a jelenlegi generációból. Az tetszik, lehet, hogy csak a szín miatt van, az ugyanis piros és az valahogy jobban áll a Mazdának. Ismerős kocsijában kétezres benzines motor van (ha jól tudom, akkor 165 LE-s), elég meggyőzőnek tűnt.
    Azt nem hiszem, hogy ha valaki vesz egy kétliteres motort, akkor megelégszik-e 124 LE-vel? A cikkben azt írják, hogy egy ilyen 3-mast többnyire úgyis városban használnak majd. Ha ez így van, akkor veszek egy új Focust az 1 literes motorral, az is 125 LE, és talán még nyomatékosabb is. Az ára pedig 5 milliótól indul, nyilván sokkal kevesebb extrával, de 6 millió körül már a legfontosabb igényeket kielégítő extrákkal kapható. 7 millió fölött pedig már 1.5-ös motorral rendelkező ST-Line felszereltségű kombit adnak.
    Szóval jó lehet ez a Mazda, de azért 100x is meggondolnám, mielőtt pénzt adnék érte.

    • 2019.04.08. at 11:03
      Permalink

      Próbáld ki a 3ast, biztos vagyok benne megváltozik a véleményed.

      Teljesen jó az a 2literes motor, mindenre elég, ha meg kell a bugi úgy is erősebbet kell venni. Hidegen is rezzenéstelenül jár, -mivel relatíve nagy motor- nyomatékból gyorsít, felül szépen jön meg az ereje, nekem se a szívem csücske a Mazda, de abba a motorba nem lehet belekötni.

      Az új Focus nem rossz, de nem egy liga az ezres darálóval, ez ugyan már szubjektív, de nekem a hang / gázreakció is rémes, mikor kipróbáltam gyakorlatilag non-stop padlógáz és tiltásig kellett forgatni.
      1.5-össel még nem mentem, de nálam a 3henger miatt annak sincs túl jó ajánlólevele.

  • 2019.04.08. at 21:19
    Permalink

    Az ára sajnos durva, de sajnos lassan az összes használható autoé az. A kinézete ízlés kérdése, a minősége remelem olyan mint amit a Mazdatol megszoktunk. Csak azokat nem értem akik a motort hasonlitgatjak az 1.0 turbó izékkel, hat nem hasonlítható. Megy ahogy kell, de nem sportautó, az nem ez a kategória, de ahhoz nem 40-50 LE hiányzik hanem 100. Na azt meg nem ennyiért adják, és ráadásul az emberek 90%-a a felét sem tudja kiautózni belőle, sem helye sem tudása nincs hozzá.

  • 2019.04.13. at 20:03
    Permalink

    Ha jól kanyarodik, osztrák fogtechnikus háztartásbeli feleség autója, vidéki kisvárosban. Nálunk nem lesz sikerautó, bár gusztusos, de ennyiért nekünk drága. Érdekes, hogy a Skyactiv fogyasztása azért annyira nem jön be, bármelyik 1,2- 1,6 l-es benzines turbó sem fogyaszt többet, de gyorsabb.

Vélemény, hozzászólás?