Hirdetés

James Bond 50 éve hajtotta a Toyota 2000GT-t

Kettő darab kabrió 2000GT készült, mert Sean Connery nem fért el a kupéban

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az 1967-es Csak kétszer élsz című James Bond moziban tűnt fel először és utoljára a titkos ügynök autójaként egy Toyota, méghozzá a legszebb és a legértékesebb is.

Az 1967-es Csak kétszer élsz című James Bond moziban került vászonra a Toyota 2000GT, erősen átalakított verzióban

Nem mindig csak Aston Martin és BMW került James Bond alá, persze a brit márkákat mindig is előnyben részesítették, így Roger Moore is hajtott Lotust, még a víz alatt is. Egyetlen egyszer viszont előfordult, hogy egy japán márka autóját választották, méghozzá a Toyotát. Ennek már 50 éve, pontosan 1967. június 13-án jelent meg a Csak kétszer élsz (You Only Live Twice) című James Bond film, még a karaktert játszó első színésszel, Sean Connery-vel. A 2000GT-t, igaz, 1965-ben mutatták be, sokunk kedvenc Bond autóját mégis csak két évvel később ismerte meg a világ, de nem is az eredeti formájában.

Csupán kettő darab készült belőle a film kedvéért, de csak mert Sean Connery nem fért el a kupéban

Hirdetés

Különös, hogy a Toyota 2000GT a vászonra került, hiszen Sean Connery bele sem fért a nagynak tűnő, valójában viszont igencsak kicsi japán kupéba. Mégis kitartottak mellette a rendezők, és készítettek belőle kettő darab nyitott tetős változatot, csak a film kedvéért. Ilyet anno a Toyota nem engedett meg magának, targatetős is csupán egy létezett, tanulmányautóként. A 2000GT-t ezzel mindenki megjegyezte magának, még a jelenleg James Bondot játszó Daniel Craig is ezt tartja kedvenc Bond járgányának. A 2000GT-ből csupán 351 darab készült, valószínűleg a két kabriót is beleszámítva. Ma közel 1 millió dollár környékén cserélnek gazdát, már ha egyáltalán cserélnek. Kétliteres soros hathengeres motorját a Toyota a Yamahával együtt csiszolta finomra, ehhez az együttműködéshez egyébként visszatértek a Lexus LFA szupersportkocsi megalkotásakor is.

Nem állt rosszul neki a levágott tető, mégis kupéként az igazi, és nem mellesleg elképesztően értékes

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:31
    Permalink

    Az a1,8-as VVTL-i motort is a Yamahával közösen fejlesztették. Sőt a motorblokkra rá van írva, hogy Yamaha.
    Nagyon jól sikerült, bivaly erős motor a lehetőségeihez képest.

  • 2017.10.27. at 17:31
    Permalink

    Nagyon jól néz pedig ki a kabrió is. Kár, hogy nem került sorozatgyártásba. Ha jól emlékszem nem is a Toyota gyártotta ezeket az autókat, hanem a Yamaha.

Vélemény, hozzászólás?