Japán gyártók fogtak össze a belsőégésű motorok megtartásáért

Környezetkímélőbb módszerekkel, de megtartanák néhányan a belsőégésű motorokat

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem érdemes temetni a belsőégésű motorokat, amíg olyan japán hatalmasságok, mint például a Toyota a szintetikus üzemanyagokkal kísérletezik.

Tovább „zöldítené” a belsőégésű motorokat néhány japán autógyártó, akik nem feltétlenül abban látják a jövőt, hogy az „egész világ” csak akkumulátoros villanyautót gyártson, illetve használjon. Jól mutatják ezt például a Toyota üzemanyagcellás járművei, és most ők, illetve a Mazda, a Subaru, a Kawasaki és a Yamaha jelezte egy közös sajtótájékoztatón, hogy összefognak az alternatív üzemanyagok fejlesztése terén. Tették mindezt az Okayama versenypályán, ahol a Toyota vezére pont egy „hidrogént égető” versenyautóval köröz megbízhatósági versenyeken. Ezzel a lépéssel egyébként jelentős mennyiségű munkahely megmentését is célul tűzték ki, hiszen, ha megmaradhatnak a belsőégésű motorok, akkor évtizedek alatt kialakult és fennálló ellátási láncokat tudnának fenntartani. Ez pedig azt jelenti, hogy rengeteg munkahelyet menthetnének meg, továbbá az ügyfeleknek nagyobb választási lehetőséget biztosítanának autóvásárláskor.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.11.18. at 08:22
    Permalink

    Na ezért vagyok japán fan.

    Kiállnak azmellett, ami jó.

    Az elektromos autó nem jó.. és a legkevésbé sem környezetkímélő.

    Hybrid a jövő vagy ha az nem, akkor a hidrogén.

  • 2021.11.18. at 17:15
    Permalink

    A Greenpeacenek pont a hónap elején jelent meg egy listája a leginkább dekarbonizáció-ellenes autógyártókról, magasan a Toyota vezeti a szégyenlistát. Elég ciki, hogy még mindig nem értik meg, hogy bz4x és Mirai-szerű, gyakorlatilag csak papíron létező típusokkal nem fog menni a jövő, de ma már talán a Prius is csak múltidéző terméknek nevezhető, mintsem piacilag (és technológiailag) releváns autónak.
    Kicsit olyan ez, mint mikor a japán szórakoztató elektronikai cégek a végletekig kitartottak a saját bogarasságaik mellett aztán a végletek után meg azon kapták magukat, hogy a koreaiak és kínaiak elvették a piacaikat. 20 éve aligha gondolta volna valaki, hogy nem lehet majd Pioneer, Sharp vagy Hitachi tévét kapni.

    • 2021.11.18. at 23:40
      Permalink

      Igen, a Toyota elaludta a váltást, fejlesztgetnek (állítólag), de még jobban le lesznek maradva az elektromos piacon. Úgy tűnik ez a szervezeti merevség a céges kultúra része Japánban. A világ nagyobbik területén a következő fél évszázadban nem nagyon lesz nagy kapacitás az elektromos hálózatokban olyan huncut luxus dolgokra mint autó töltés, így a hagyományos piaca megmarad még sokáig a Toyotának.
      A greenpeace egyébként ebben sem mérvadó. Azt, hogy az átállás egy folyamat, nem veszik figyelembe. Nem csak az autókra értem, hanem minden egyes emisszió forrásnál hipertérugrással akarnak 100%-ról nullára jutni, ennek pedig nincs valóságalapja.

Vélemény, hozzászólás?