Jó vezetni, alig fogyaszt, japán! Próbán a Toyota Corolla Cross
Itt nincs turbó, van viszont 197 lóerő és 5 literes fogyasztás!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csakis hibrid hajtásláncokkal, a Toyota ötödik generációs hibridjeivel érkezik a Toyota Corolla Cross. Spanyolországban próbálhattuk ki a már nálunk is rendelhető kompakt SUV-t.
Nem egész 4,5 méteres, 4,46 méteres hosszával városban is élhetőnek ígérkezik, mégis masszív SUV kiállású a kompakt SUV szegmensbe érkező Toyota Corolla Cross
Csakis Atkinson ciklusú, takarékosságra hangolt benzineseken alapuló, villanymotorral mégis dinamikus hibridekkel érkezik, egyelőre a 2,0 literesekkel rendelhető, azokat vezethettük fronthajtással és összkerékhajtással is
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4460 | 1825 | 1620 | 2640 | 433 |
A világ lengépszerűbb szabadidő-autójának számító RAV4-hez hasonlóan függőleges hűtőmaszkot és egyenesített vonalú, műanyaggal burkolt kerékjárati "íveket" kap, alapáron jár az automata reflektoros LED fényszóró is
Divatosan zongoralakkos hűtőmaszkja és a hibridesen kékes Toyota-emblémája mögött észrevétlen bújik meg az alapáras távolságtartós tempomat szenzora
Pont azt adja, amire szüksége van ma a vevőknek a kompakt szegmensben is.
Robusztus kiállású, 4,46 méteres hosszával ugyanakkor messze nem ormótlan. Kellemesen magasra kell beülni, de a fejtér is bőséges. A magasabb üléspozícióval és a még magasabbra emelt műszerfallal sokkal kellemesebb a Corollából ismert beltér-dizájn. Lényegében itt debütált az a 12,3 colos, személyre szabható digitális műszerblokk, amit az előszériás példányaival nyáron már vezetett, de a piacra később érkező frissített Corollákban már láthattunk, ugyanez mondható el a 10,5 colos, vezeték nélküli Apple CarPlay-t már most támogató központi érintőképernyőről is. Mindkettő alapáron jár és utóbbi itt végre nem tűnik túl nagynak, nem rontja a kilátást, remek felülnézeti kameraképet is adhat.A tágas beltérben a Corolla és a RAV4 dizájnjának egyvelegét kapjuk, alapáron változtatható képű, 12,3 colos, digitális és persze színes műszerblokkal, 10,5 colos központi érintőképernyővel
Bár a tengelytáv épp akkora, mint a C-HR esetén, a hátsó lábtér és pláne a fejtér is sokkal nagyobb, hátra légbeömlő is került, az első ülések pedig egyszerűen csak kényelmesek, a csúcsverzió panorámateteje felettük nyitható, gombnyomásra hagyományos, a tetőkárpittal egyező árnyékolóval sötétíthető
Mind a műszerblokk, mind a középső kijelző felbontása mai, de utóbbin a gyári menü grafikája szándékosan egyszerű, naprakészebb rajta a vezeték nélkül is csatolható Apple CarPlay
A csúcsverzió 360 fokos kamerarendszere a tükrökbe infralámpákat is ad, hogy sötétben is működjön, a kapott kép valóban igen minőségi, igaz az éjszakai próba később jön majd
Csakis hibridként érkezik!
A vevők itt kaphatják meg először az ötödik generációs hibrid hajtásláncokat is, amit szerencsére szintén próbálhattam már az előszériás Corollákban is. A fejlesztésnél három fő irányvonalat jelöltek ki: legyen közvetlenül és könnyedén vezethető, autópályán pedig kisebb fordulattal, azaz csendesebben dolgozzon a benzinmotor. A hajtásláncban lényegében mindent átdolgoztak (lásd részletesen a friss Corolla bemutatójánál). A hátsó ülés alá épített lítium-ion akkumulátor a korábbinál 14%-kal kisebb tömeggel ad 14%-kal nagyobb energialeadást. Az 1,8-as hibrid esetén 140, a 2,0 literesnél 197 lóerőre nőtt a teljesítmény, 14 és 6 százalékkal csökkent az elektromos veszteség.Bár a hajtásláncokat úgy hangolták, hogy autópályán alacsonyabb fordulattal dolgozzon a benzinmotor, a hangszigetelés nélküli kétliteres is érezhetően morgott a gyorsításoknál
A 2,0 literesek fizikai kapcsolat nélküli összkerékhajtása ellenére kemény terepre nem való a Corolla Cross, egy ilyen földúton persze a fronthajtásúval is simán boldogulhatunk
1.8 Hybrid FWD | 2.0 Hybrid FWD | 2.0 Hybrid AWD | |
Emissziós norma | Euro 6d | ||
Hengerűrtartalom (cm3) | 1798 | 1987 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | e-CVT | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 98 (5200) | 152 (6000) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 142 (4600) | 190 (4400-5200) | |
Villanymotor teljesítménye (első/hátsó) [kW] | 94/- | 111/- | 111/41 |
Villanymotor nyomatéka (első/hátsó) [Nm] | 185/- | 206/- | 206/84 |
Rendszerteljesítmény [LE] | 140 | 197 | |
Végsebesség [km/h] | 170 | 180 | |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,9 | 7,6 | 7,5 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 4,9-5,3 | 5,0-5,3 | 5,3-5,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 112-121 | 113-120 | 119-127 |
A helypazarlóan nagy váltó-előválasztó fölött meglepően régivágású, de valójában teljesen funkcionális ülésfűtés-kapcsolókat kapunk
Alaphelyzetben 433 literes, 60/40 arányú támladöntéssel, de jelentős raktérküszöbbel bővíthető a csomagtér
Apró dizájn-elemeket is találhatunk, de a második felszereltségi szinttől adott tetősín és a fényezetlen műanyag raktérküszöb is hasznos és említendő részlet
13,64 millió forint az alapverzió, 16,865 a fullextrás, a képen egy fronthajtású Premier Edition látható, ez 15,656 millió forintba kerül
Alapáron 17, a második felszereltségi szinttől már 18 colos alufelniket kap, így a szükségpótkerékről is le kell mondani, a Style Tech már elektromos csomagtérajtót is ad
2.0 Hybrid FWD | Comfort | 13 640 000 |
2.0 Hybrid FWD | Comfort Business | 14 185 000 |
2.0 Hybrid FWD | Style | 14 270 000 |
2.0 Hybrid FWD | Style Tech | 14 745 000 |
2.0 Hybrid FWD | Premier Edition | 15 565 000 |
2.0 Hybrid FWD | Premier Edition Skyview | 16 065 000 |
2.0 Hybrid AWD | Comfort | 14 440 000 |
2.0 Hybrid AWD | Comfort Business | 14 950 000 |
2.0 Hybrid AWD | Style | 1 5 070 000 |
2.0 Hybrid AWD | Style Tech | 15 545 000 |
2.0 Hybrid AWD | Premier Edition | 16 365 000 |
2.0 Hybrid AWD | Premier Edition Skyview | 16 865 000 |