Hirdetés

Jönnek a Tesla verő BMW-k?

Elektromos offenzívát indít a BMW

A BMW szerint az elektromos autózásban van a jövő, ezért meg is mutatta a 2025-ig megálmodott terveket. A csúcsmodellek 3 másodperc alatti 0-100 km/órás sprintet ígérnek.

Az elkövetkező nyolc évre komoly tervei vannak a BMW-nek, ez nem vitás. Jön az elektromos korszak a bajoroknál is, hiszen ők ebben látják a jövőt

Ahogy a fenti ábrán is jól látszik, a soron következő elektromos modell a Los Angeles-i Autószalonon bemutatott i8 Roadster plug-in hibrid lesz. 2018-ban csatlakozik egy másik konnektoros hibrid, amely egy kombinak tűnik a sziluett alapján. A Mini 2019-ben mutatja be elektromos autóját, amelyet két vagy három plug-in hibrid követhet ugyanebben az évben. 2020-ban jön az X3 EV és egy további plug-in hibrid.

Hirdetés

Az elektromos autóik úttörése 2021-ben indulhat meg igazán az iNext debütálásával, melyet további 9 elektromos modell követ. 2022-ben további három különböző plug-in hibridet várhatunk a BMW csoporttól. 2023 folyamán másik öt plug-in hibrid lát majd napvilágot. A 2021-ben épített modelleket úgy tervezik, hogy képesek legyenek belsőégésű motor, hibrid hajtáslánc és tisztán elektromos hajtás fogadására is. Az utóbbi változat könnyű alumínium szerkezettel rendelkezik, ami magában foglalja a motort, az egysebességes váltót és a különféle elektronikai berendezéseket.

Az elektromos modelleknél sem sablonos a technika. Különböző motorokhoz különböző töltőegység és akkumulátorcsomag tartozik. A kombinációkat jól mutatja a rajzos táblázat

A járművek moduláris akkumulátor-csomagokat fognak kapni, melyek három különböző méretben leszek elérhetőek. A 30e és 40e változatok a “kompakt (3-as sorozat) és “exkluzív (5-ös) kategóriájú járművekbe kerülnek. A kisebb, 60 kWh-ás akkumulátorcsomag kb. 450 km-es, míg a nagyobb, 90 kWh-ás csomag kb. 550 km-es hatótávot ígér. A “luxury osztály, ami a 7-es sorozatot jelenti, a 40e vagy az 50e egyikét kaphatja, utóbbi 120 kWh-ás akkumulátorcsomaggal és akár 700 km-es hatótávval rendelkezhet.

Egy egészbe integrálódik az elektromos motor, a váltó és az elektronika. Ezzel tömeget és költséget lehet csökkenteni és egyben hatásfokot növelni

A hagyományos elsőkerékhajtású elektromos autóik kb. 130 lóerősek, a hátul hajtók pedig nagyjából 260 lóerősek lesznek. Opcionálisan elérhetők lesznek összkerékhajtású változatban is, ezek a modellek kb. 6-9 másodperc alatt gyorsulnak majd 0-ról 100 km/h-ra. A nagy teljesítményű változatok több mint 260 lóerős motort kapnak elöl, amit további két elektromos motor támogathat hátul, 260-260 lóerővel. Ezek a modellek a 0-ról 100 km/órás sprintet akár kevesebb mint 3 másodperc alatt teljesíthetik.

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.12.08. at 11:57
    Permalink

    Most komolyan, 2013 óta igérgetnek egy I5-öst.

    Azóta a Tesla már a sokadik ütős modellt hozza ki.

    Jó lenne ha nem csak a szűájuk járna a bajoroknak…

    • 2017.12.09. at 11:19
      Permalink

      nem akarok ünnep prontó lenni, de ha jól tudom a teszla masszívan veszteséges hippilofax gyártó, a béjemvé meg nem éppen.
      szóval, szerintem a normális, nagy gyártók nyugodtan megtehetik, hogy idejében kihozzák a normális autójukat. nem olyat, ami elmelegszik 1 kör után, de sport autónak gúnyolják 😀 😀 😀 😀 😀 mondjuk az a 300kw nem semmi, remélem nem 3 tonna lesz a kocsi.

      annyi érdeme van a teszlának, hogy picit jobban rákényszerítette a kényelmes nagyokat az EV-re, habár, számomra ez a laptopakksik majomkodás zsákutca.

Vélemény, hozzászólás?