Július 1-től sokkal drágább lesz a fuvarozás – teherautóval

Végleges formába kerül az e-útdíj szabályzása, június közepétől lehet regisztrálni

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Júliustól nem csupán az autópályákon, 6513 kilométernyi magyar közúton is e-útdíjat kell fizetni a 3,5 tonnánál nehezebb teherautókkal.

Míg ma még akár napi 3375 forintos, valamint mérettől függően 23 970-25 785 forintos havi jeggyel autózhatnak a 3,5 tonnánál nehezebb megengedett össztömegű tehergépjárművek a hazai utakon és autópályákon, július 1-től jelentős többletkiadás hárul rájuk az e-útdíj bevezetésével. Bár a rendszert bevezető rendelet végleges formáját csak ma szavazza meg az Országgyűlés, s a díj mértékét rendelet határozza majd meg, Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára szombaton a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) fórumán elárulta, hogy tengelyszám és emissziós norma, valamint össztömeg alapján differenciálva kilométerenkénti 17-85 forintos díjakra kell számítaniuk a fuvarozóknak. A korábbi terveknek megfelelően kedvezményt élveznek majd a légrugós felfüggesztésű járművek, s a legfrissebb információk szerint mentességet kapnak majd az élő állatokat, illetve mezőgazdasági terményeket szállító teherautók is.
Hirdetés

A mentességben nem részesülők azonban alsó hangon is a jelenlegi díjak kétszeresét, szélsőséges esetben akár tízszeresét lesznek kénytelenek fizetni júliustól. Fizetésre háromféle módon is lehetőség lesz. Regisztráció után az Európában is használt, műholdas egységre csatlakoztatott európai elektronikus útdíj (EETS) fizetőrendszerrel, a már az autókban lévő műholdas flottakövetőkkel, a flottakövetők rendszerein keresztül, illetve előre megváltott, majdan 1300 ponton és az interneten keresztül értékesített jeggyel is lehet majd úthasználati jogosultságot szerezni. Nem csak az útdíjak, a bírságok is nőni fognak, az MTI információi szerint a fizetést elmulasztóknak várhatóan több száz eurós bírsággal kell majd számolniuk.
A kezdeti időszakra állítólag fokozottan készül az e-útdíjrendszert egy másik céggel konzorciumban kiépítő I-Cell Kft., és mintegy 500 emberrel segít majd országszerte a vásárlásnál a torlódások elkerülése érdekében. Ugyanakkor kisvártatva 74 kapunál, ezenkívül 45 autóval ellenőrzik majd a tehergépjárműveket, és a határátkelőkön is felügyelik majd az útdíjfizetést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 03:03
    Permalink

    Ezt a pénzt csak az úthálózatra szabadna fordítani, nem bele a feneketlen kútba. És akkor talán az istenadta nép is jobban tolerálná. Egyébként teljesen jogos, és igazságos az arányos útdíj, ideje lesz már bevezetni. De nem is mi lennénk, ha nem valami kici, occó rendszert vezetnénk be, ami az első napon már lerohadna, és végül ki kellene építeni egy normálisat. Persze így már sokkal drágábban, mintha eredetileg egy már külföldön beváltat terveztek volna. Kíváncsi leszek!

  • 2017.10.30. at 03:03
    Permalink

    Az éhenkórász mocskok, csak arra mennek, hogy több adószerű pénzt vonjanak el, és ebben benne van a kudarc vastagon, mivel további elvonást jelent a gazdaságból, ami már így is a katasztrófába hajt minket !

  • 2017.10.30. at 03:03
    Permalink

    Nem ilyen egyszerű. Én például nem tudom áthárítani.
    Ugyanis amit én 7,5-el viszek, súlyokat betartva, azt eddig is olcsóbban tudta vinni a 3,5-es szarrá rakva. Most meg még nagyobb lesz az üzemeltetés közötti különbség. Az meg a kutyát nem érdekli, hogy dupla raksúllyal futkorásznak az utakon, pedig ha valami, hát az veszélyes.

  • 2017.10.30. at 03:03
    Permalink

    Mivel eléggé meglopták magukat azért nagyon remélem, hogy az utak karbantartására fordul ez mivel azokat legjobban a 12 tonnások vagy a felettiek rongálják.

Vélemény, hozzászólás?