Július 1-től sokkal drágább lesz a fuvarozás – teherautóval
Végleges formába kerül az e-útdíj szabályzása, június közepétől lehet regisztrálni
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Júliustól nem csupán az autópályákon, 6513 kilométernyi magyar közúton is e-útdíjat kell fizetni a 3,5 tonnánál nehezebb teherautókkal.
A mentességben nem részesülők azonban alsó hangon is a jelenlegi díjak kétszeresét, szélsőséges esetben akár tízszeresét lesznek kénytelenek fizetni júliustól. Fizetésre háromféle módon is lehetőség lesz. Regisztráció után az Európában is használt, műholdas egységre csatlakoztatott európai elektronikus útdíj (EETS) fizetőrendszerrel, a már az autókban lévő műholdas flottakövetőkkel, a flottakövetők rendszerein keresztül, illetve előre megváltott, majdan 1300 ponton és az interneten keresztül értékesített jeggyel is lehet majd úthasználati jogosultságot szerezni. Nem csak az útdíjak, a bírságok is nőni fognak, az MTI információi szerint a fizetést elmulasztóknak várhatóan több száz eurós bírsággal kell majd számolniuk.
A kezdeti időszakra állítólag fokozottan készül az e-útdíjrendszert egy másik céggel konzorciumban kiépítő I-Cell Kft., és mintegy 500 emberrel segít majd országszerte a vásárlásnál a torlódások elkerülése érdekében. Ugyanakkor kisvártatva 74 kapunál, ezenkívül 45 autóval ellenőrzik majd a tehergépjárműveket, és a határátkelőkön is felügyelik majd az útdíjfizetést.
LEHET,- TE BALFASZ?????????????
Ezt a pénzt csak az úthálózatra szabadna fordítani, nem bele a feneketlen kútba. És akkor talán az istenadta nép is jobban tolerálná. Egyébként teljesen jogos, és igazságos az arányos útdíj, ideje lesz már bevezetni. De nem is mi lennénk, ha nem valami kici, occó rendszert vezetnénk be, ami az első napon már lerohadna, és végül ki kellene építeni egy normálisat. Persze így már sokkal drágábban, mintha eredetileg egy már külföldön beváltat terveztek volna. Kíváncsi leszek!
Az éhenkórász mocskok, csak arra mennek, hogy több adószerű pénzt vonjanak el, és ebben benne van a kudarc vastagon, mivel további elvonást jelent a gazdaságból, ami már így is a katasztrófába hajt minket !
Nem ilyen egyszerű. Én például nem tudom áthárítani.
Ugyanis amit én 7,5-el viszek, súlyokat betartva, azt eddig is olcsóbban tudta vinni a 3,5-es szarrá rakva. Most meg még nagyobb lesz az üzemeltetés közötti különbség. Az meg a kutyát nem érdekli, hogy dupla raksúllyal futkorásznak az utakon, pedig ha valami, hát az veszélyes.
Nem okoz ez problémát fuvarozóknak. Áthárítják a vevőkre,pár forintal drágább lesz megint minden.
Mivel eléggé meglopták magukat azért nagyon remélem, hogy az utak karbantartására fordul ez mivel azokat legjobban a 12 tonnások vagy a felettiek rongálják.
Információink szerint a központi költségvetésbe, egyéb célzásról nem tudunk.
kérdés !!!!mire fordítják ? vagy inkább hova kerül? ?????