Kényelmesen sportos

Peugeot 308 GTI: 200 ló, motorhang a hifiből

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az RCZ kupé motorjával indul hódító útjára a Peugeot 308 GTI. A 200 lóerő ellenére az autó nem szélsőségesen vad, inkább a sportosság és a kényelem ideális keveréke.


A Peugeot bevallotta, hogy szándékosan nem tette szélsőségessé a GTI jelzéssel ellátott 308-ast, inkább arra törekedett, hogy a modellcsalád minden tagjára jellemző kényelem és komfort mellett fokozottabb legyen az autó dinamizmusa. E folyamat első lépéseként átvették az RCZ kupéból ismerős 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérléses (VTi), dupla turbós benzinmotort, amelynek 200 lóereje és 275 newtonméteres maximális forgatónyomatéka tökéletesen megfelel a 308 GTI mozgatására is. A 0-100-ig tartó gyorsulás 7,7 másodperce helyett sokkal többet elárul a robbanékonyságról, hogy 5. fokozatban, 80-120-ra 6,7 másodperc alatt ugrik a GTI, ellenben ha nem tapossák ki a lelkét, akkor átlagosan beéri 6,9 liter üzemanyaggal 100 kilométerre – talán mondani sem kell, hogy a kilométerenként 159 gramm szén-dioxidot kibocsátó erőforrás teljesíti az Euro 5 normákat.

Külsőségeit tekintve új lökhárítókkal, hátul „Perla Nera” fekete színű diffúzoros betéttel, 18 colos könnyűfém felnikkel, hátsó légterelővel, dupla kipufogóvéggel villant a 308 GTI, míg az utastérben alumínium pedálokkal és váltógombbal, fémbetétes sportkormánnyal, fokozott oldaltartású ülésekkel, valamint fekete középkonzollal különül el a hétköznapi, olcsóbb változatoktól. Az autó legkülönlegesebb tartozéka minden bizonnyal az ún. motorhang-generátor, amely menet közben, gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban szép hangzásról gondoskodik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?