KERS is lesz a McLaren új, 800 lóerős szupersportkocsijában
F1-es teljesítménynövelés a készülő McLaren sportautóban
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hatszáz helyett nyolcszáz lóerővel, és a mozgási energiát hajtásra hasznosító elektromos segédlettel jön a következő McLaren.
A kimondottan Bugatti Veyron, Pagani Huayra, Koenigsegg Agera osztályban színre lépő, egyelőre még csak P12 kódnéven emlegetett autóban ugyanaz a 3,8 literes biturbó V8-as dolgozik majd, mint az MP4-12C-ben, csak itt nyolcszáz lóerővel, és egy rendkívül potens teljesítménynövelő berendezéssel: a Forma 1-es autókból ismert Kinetic Energy Recovery System, azaz KERS rendszerrel kiegészítve. E berendezés közúti alkalmazásán egyébként már a Ferrari, a Porsche és a Jaguar is dolgozik, de elképzelhető, hogy a McLaren mindannyiukat beelőzi a tényleges megjelenéssel. A korai prototípusokban állítólag már látható volt az F1-méretű kormánykerékre applikált nagy piros KERS gomb, viszont az F1 1+2-es ülés elrendezése miatt azzal praktikus megfontolásokból szakítottak. Tekintettel arra, hogy a sztártervező, Frank Stephenson csak az MP4-12C alapkoncepciójának megalkotása után érkezett a céghez, a P12 lesz az első, teljes egészében általa tervezett típus, úgyhogy látvány szempontjából is számíthatunk arra, hogy nagy dobás lesz az idei év későbbi szakaszában megjelenő új McLaren szupergép.