Készül a Ferrari első hibridje
Tavasszal érkezik a Ferrari 612 Scaglietti utódja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Új korszakot nyithat tavasszal a Ferrari, elektromos motor segítheti legújabb 2+2 ülésesét.
Kívülről a jelenlegi hírek szerint alig különbözik majd a 612 Scagliettitől az utód
Kívülről az első fantomképek alapján nem sok változást ígér a 612 Scaglietti utódja, ám hajtáslánc a Ferrari történelmében először villanymotort is bevethet. A hibrid-rendszer lényegében az idén tavasszal, az 599 HY-KERS tanulmányban megismert: az elektromos motor 100 lóerős, lítium-ion akkumulátorból táplált, a váltó 7 fokozatú, két kuplungos automata, a benzines erőgép pedig az Enzóból származó 6,0 literes, V12-es, igaz, itt „csak” 540 lóerővel. A híresztelések szerint a 612 utódja akár összkerékhajtású is lehet, feltételezhető, hogy az elektromos motor kerülhet az első kerekekhez, a V12-es ugyanis természetesen hátra hajt, ezen aligha változtat a Ferrari. A hibrid hajtáslánc sokáig csak találgatás volt, korábban a 2015-re ígérte első hibridjét a Ferrari, nem rég azonban előbbre hozhatták a bevezetést s a Ferrari elnöke Luca de Monetezemolo sokat sejtetően nyilatkozott egy francia magazinnak: „Márciusban, a Genfi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj modellünk bizonyítja majd, hogy a Ferrari alkalmazkodik a világ változásához.” – ezek alapján már csaknem biztos a feltételezés, hogy a 612 Scaglietti utódja a Ferrari első hibridje lehet.
Hajtásláncával az 599 HY-KERS köszön vissza a hibridnek ígérkező 612-utódban, a z elektromos motor 100, a benzines 540 lóerőt ígér, az összteljesítmény szándékosan szerényebb az Enzóénál