Két év múlva jön a kisebb, könnyebb, turbós Mazda MX-5
Turbómotorral jön a következő Mazda MX-5
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A következő MX-5 generáció már csatlakozik a SkyActiv modellcsaládhoz, 1,3-as turbómotorja és S-platform padlólemeze is az új tervezési irányelvek alapján született.
A tömegcsökkentéssel a múltat igyekszik felidézni a Mazda, a kis 1,3-as turbómotorral pedig a modell jövőjét alapozzák meg
Jó esély van rá, hogy a várhatóan 2014-ben piacra kerülÅ‘ negyedik generációs Mazda MX-5-ös az eddigieknél kisebb, de turbófeltöltéses motorral érkezik. A korábbi 1,8 és kétliteres szÃvómotorokat a nemrég bevezetett SkyActiv motorcsalád 1,3 literes, négyhengeres turbóváltozata válthatja, és a mérnökökre az autó többi pontján is méret- és tömegcsökkentÅ‘ módosÃtások várnak.
1989-ben 955 kg-os saját tömeggel jelent meg a világ legnépszerűbb roadstere, és állÃtólag a mérnökök most úgy állnak neki a munkának, hogy összesen 275 kg-ot faragnak le a jelenlegi modell 1075 kg-os saját tömegébÅ‘l. A negyedik MX-5 Ãgy csupán 800 kg-ot nyomna a mérlegen, ami azt jelenti, hogy akár gyengébb motorral is szórakoztatóbb lehetne elÅ‘djénél. Ennek ellenére nem valószÃnű, hogy az 1,3-as turbó ne lenne képes 150-160 vagy akár több lóerÅ‘ leadására is, de ettÅ‘l függetlenül az autó minden pontját igyekeznek könnyebbé tenni. A váltóművet is megpróbálják olyan könnyeddé tenni, mint az elsÅ‘ modellben volt, és a többi alkatrész is erre a sorsra jut, Ãgy a könnyebbé váló komponensek mellé a többi kiegészÃtÅ‘bÅ‘l is könnyebeket alkalmazhatnak: ezt a poént már a harmadik generációnál is ellÅ‘tték, de a mostani ambiciózus célkitűzés teljesÃtéséhez nem adódik más út. Az SkyActiv padlólemez hátsókerék-hajtású változatára, avagy az S-platformra épülÅ‘ kétüléses keskenyebb is lesz elÅ‘deinél Ãgy kisebb homlokfelületének köszönhetÅ‘en is csökken majd légellenállása. Megjelenés szempontjából az elÅ‘zÅ‘ három generáció továbbfejlesztését várhatjuk, elsÅ‘sorban a Tokióban most bemutatott Takeri által elsÅ‘ként prezentált Kodo formatervezési irány alapelveit követve.
Gyönyörű!!!!